افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

آیا واقعاً چای تأثیری در کاهش وزن دارد؟

  • کد خبر : 178939
آیا واقعاً چای تأثیری در کاهش وزن دارد؟

آفتاب نیوز: دکتر سید ضیاء الدین مظهری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی می گوید: «وقتی یک بار بدن را گرسنگی می دهیم، با این کار باعث می شویم که بدن به اندازه کافی ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان دریافت نکند؛ در چنین شرایطی بدن شروع به واکنش می کند. این متخصص تغذیه در ادامه […]

آفتاب نیوز:

دکتر سید ضیاء الدین مظهری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی می گوید: «وقتی یک بار بدن را گرسنگی می دهیم، با این کار باعث می شویم که بدن به اندازه کافی ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان دریافت نکند؛ در چنین شرایطی بدن شروع به واکنش می کند. این متخصص تغذیه در ادامه به بررسی واکنش بدن به رژیم های غذایی نامتعارف می پردازد.

چای ها تاثیری در کاهش وزن ندارند.

متأسفانه با افزایش تقاضا برای کاهش وزن، برخی از موسسات انتفاعی به افراد وعده می دهند که در یک هفته یا یک ماه با تبلیغات فریبنده، چند پوند وزن کم کنند. مظهری می گوید از این جهت از نظر علمی نمی توان با چای لاغری کرد: چای کاری جز افزایش دفع ادرار و آب بدن ندارد و برخی چای ها سوخت را اصلاح می کنند. نتیجه به دست آمده از چای ناپایدار است و در صورت عدم استفاده بر اساس اصول صحیح حتی می تواند بیماری زا باشد.

مظهری برای تایید رد تاثیر دمنوش بر کاهش وزن می گوید: آمریکا بزرگترین محققین تغذیه را دارد و 60 درصد جمعیت این کشور از چاقی قابل توجهی رنج می برند که درمان آن سالانه چندین میلیارد دلار هزینه دارد. مردم؛ بدون شک اگر دمنوش در کاهش وزن تأثیر داشت، این کشور در این مسیر پیشرو بود؛ بنابراین چای تأثیری در کاهش وزن ندارد و از این نظر توصیه می‌کنم اینطور نباشید. فریب افرادی که از تبلیغات چای برای درمان کاهش وزن سود می برند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پایان تاکید می کند: برای کاهش وزن، پرهیز از رژیم های خودسرانه و غیرعلمی و دریافت برنامه غذایی برای کاهش وزن، حتما با یک متخصص تغذیه با تجربه و دلسوز مشورت کنید، زیرا متخصصان تغذیه اغلب موارد پزشکی را که ممکن است تاثیرگذار باشد، بررسی می کنند. وزن، ارائه یک برنامه غذایی و بررسی مشکلات پزشکی و فیزیکی می تواند به روند دستیابی به کاهش وزن سالم و غیرقابل برگشت کمک کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=178939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.