افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

آیا هیچ یک از مأموران پلیس متهم نهیان احضار و دستگیر نشدند؟

  • کد خبر : 233195
آیا هیچ یک از مأموران پلیس متهم نهیان احضار و دستگیر نشدند؟

توسعه ایرانیان – سعیده علیپور: در اعتراضات سال های اخیر بارها شاهد درگیری پلیس با شهروندان بوده اید و یا احتمالا عکس و فیلم آن را دیده اید. اما درگیری 23 مارس مقابل ساختمان ریاست جمهوری در خیابان پاستور تهران مثل همیشه جنسی نبود. معترضان که خود را «امر به معروف و نهی از منکر» […]

توسعه ایرانیان – سعیده علیپور: در اعتراضات سال های اخیر بارها شاهد درگیری پلیس با شهروندان بوده اید و یا احتمالا عکس و فیلم آن را دیده اید. اما درگیری 23 مارس مقابل ساختمان ریاست جمهوری در خیابان پاستور تهران مثل همیشه جنسی نبود. معترضان که خود را «امر به معروف و نهی از منکر» و متعلق به نیروهای حزب الله معرفی می کردند، طبق رسم چندین دهه و حداقل در سال های اخیر، در سایه این همه آرامش و امنیت تجمع کردند و شعار دادند: و گاه مورد استقبال قرار می گرفت و برخی از آنها می توانستند فرزندان کوچک خود را بیاورند. اما انتشار عکس‌هایی از لحظه درگیری با پلیس و پس از ملاقات اخیر این گروه و عکس‌هایی از چند مرد با سر و صورت‌های خونین باعث تعجب بسیاری از مردم شد که چگونه روابط در جلسات تغییر کرده و چرا این بار نیروی انتظامی بر خلاف معمول در کنار این دسته از افراد است. شامل؟

فقط به اخبار تجمعات و اعتراضات و حتی برخی جلسات در سال های اخیر نگاه کنید. حتی تجمعات صنفی با مطالبات محدود به چند بنر و احتمالاً چند شعار پایانی مشترک داشت. گاهی پیدا و دستگیر می شوند و حتی پرونده تشکیل می دهند و زندانی می شوند. از سوی دیگر، تجمعات کوچک با شعارهای همزمان با سخنرانی برخی از خطیبان جمعه، حتی اگر با جنایات آشکاری مانند بالا رفتن از دیوار سفارت یا کنسولگری کشور دیگری یا شعارهای بلند علیه دولت همراه باشد. هم راستا. ، نه فقط یک تصادف در. نمی دانستم که حتی برخی از آنها سهمی از پای قدرت در دولت های همسو بعدی خواهند داشت.

پشت صحنه این تصاویر چه بود؟

در حالی که لایحه حجاب و عفاف در شورای نگهبان در حال بررسی است و خبرهای زیادی از تکمیل آن شنیده می شود، در روزهای اخیر جمعی از حامیان اجرای این لایحه به زحمات تقریباً همه عوامل بی توجه بودند. نظام بس است و تصمیم گرفت جلوی دفتر ریاست جمهوری تجمع کرده و شعارهای انسداد خیابان را سر دهند. بنا بر گزارش ها، پلیس تلاش کرد خیابان را بازگشایی کند اما با مقاومت روبرو شد. حتی تصاویری از درگیری پاسدار پلیس با این گروه منتشر شد. اما به زودی مشخص شد که آغاز درگیری، معترضان بودند. حتی خبرگزاری فارس گزارش داد که پلیس پس از تماس ساکنان محل برای تامین امنیت و آرامش در محل حاضر شد، اما به دلیل عدم اطاعت معترضان از دستورات پلیس، این تجمع منجر به درگیری بین مردم و حمله به پلیس شد. دیروز حتی پلیس عکس هایی منتشر کرد که نشان می داد این افراد به پلیس حمله کرده و ابتدا نیروهای پلیس را مورد ضرب و شتم قرار دادند. در یکی از صحنه ها پیرمردی که چهره خون آلودش منتشر شده بود نگهبان را سرزنش می کند.

انتشار تصاویر زیر از این تظاهرات که نشان دهنده حمله معترضان به پلیس است، واکنش ها را بیش از پیش افزایش داد. برخی جسارت این گروه در حمله به پلیس را عجیب دیدند. با توجه به آنها؛ طبق قانون، حمله به پلیس جرم آشکار است. در عین حال با توجه به این تصاویر باید شاهد دستگیری مهاجمان و ارائه سیر مراحل قانونی برای این افراد باشیم. اتفاقی که حداقل در زمان نگارش این گزارش منتشر نشده است. این همان سؤالی است که کاربران شبکه‌های اجتماعی را به نوشتن سوق داد: چرا این گروه‌ها بدون نگرانی از دادگاه، حتی با پلیس درگیر می‌شوند و با جعل روایت، خود را قربانی حادثه معرفی می‌کنند؟

یکی از کاربران شبکه های اجتماعی شما فقط باید حزب الله باشید. آره اینجا کشور حزب الله است».

یک سقف و دو حجاب

جمعه گذشته بود که احمد علم الهادی خطیب جمعه خراسان و از مشهورترین حامیان لایحه حجاب گفت: جای تاسف است که هنوز سرنوشت لایحه عفاف و حجاب مشخص نیست و در این میان. شما باید بیایید و از ارزش های دینی حمایت کنید. وی حتی دیروز نیز سخنان خود را به گونه ای دیگر تکرار کرد و نهایی نشدن این لایحه را مایه شرمساری مجلس دانست.

میرحسین بانکی پور، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر در بیانیه ای دیگر با اشاره به آخرین اصلاحات «لایحه حجاب و عفاف» اعلام کرد که سه میلیون تومان جریمه مستقیماً از حساب بانکی زنان کسر می شود که رعایت نمی شود. پوشش تایید شده دیروز موسی غضنفرآبادی، یکی دیگر از نمایندگان حامی این مصوبه مجلس، میزان جریمه را بیش از سه میلیون عنوان کرد.

جمعه گذشته حتی اولین مراسم تجلیل از امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد و در آن مراسم احمد وحیدی وزیر کشور با اشاره به قانون عفاف و حجاب به نوعی از خط مشی پیروی کرد. علم الهادی به آن اشاره کرد و گفت: همه باید حمایت کنند و قانون نیز می گوید اگر کسی مانع از معروف و نهی از منکر شود، مرتکب جرم شده است، امر به معروف و نهی از منکر نیازی به اذن ندارد، همچنین عزیز. جعفری فرمانده سابق سپاه نیز در همین مراسم حضور فرماندهان در خیابان را مشابه فعالیت مردمی در ابتدای جنگ تحمیلی دانست.

با وجود همه این تریبون های رسمی حامی این گروه ها، گزارش های تصویری نشان می داد که تعداد افراد تجمع کننده در این مراسم از 30 نفر فراتر نمی رود. 30 نفر از افرادی که اهالی محله و حتی ساختمان ریاست جمهوری را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند با علم الهادی خواستار ورود نیروی انتظامی و تجمع شدند.

معترضان چه می خواستند؟

به گزارش سایت فراز، کانالی به نام «تحصن مردم 1» در یکی از پیام رسان های سراسری این نشست را «حضور امت حزب الله در مقابل نهاد ریاست جمهوری در اعتراض به حضور غیرقانونی و نامشروع زنان در مجلس شورای اسلامی» عنوان کرد. ورزشگاه ورود داور زن به ورزش مردان و اجرای پنجمین هدف سند 2030 برابری جنسیتی چند شبکه خبری منتسب به جریان موسوم به «ارزشی» این جلسه را در اعتراض به «اشاعه فحشا در کشور”.

تلاش برای متفرق کردن این نشست در حالی صورت گرفت که گاه به خواسته های این گروه ها رسیدگی می شد. به عنوان مثال در مورد اخیر مهسا قربانی داور ایرانی از اتاق VAR فوتبال شهرورد اخراج شد و چند روز پیش مهناز ذکایی داور منتخب دیگر از تیم داوری دربی که یکی از داوران دربی بود اخراج شد. مطالبات صریح معترضان

این در حالی است که برخی از مردم بیم دارند که این تجمعات اگرچه با گروه های اصولگرا و تندرو همسو است، اما در عمل جرقه ای را بزنند که در سال 1377 هواداران علم هادی دوران کشور را زده اند. کف. تظاهراتی که قرار بود علیه دولت معتدل روحانی برگزار شود، از کنترل خارج شد و به اعتراضات خشونت آمیز انجامید و جراحات انسانی زیادی را به همراه داشت و منجر به قطعی سراسری اینترنت برای چند روز شد.

در این میان بسیاری بر این باورند که این موضوع حجاب نه تنها دوقطبی بزرگی را در جامعه ایجاد کرده است، بلکه همین تعارض را بین ادارات مختلف دولتی افزایش داده است، به طوری که به نظر می رسد بسیاری از ادارات دولتی معتقدند که هزینه اصرار بر این موضوع در عمل همین است. ضرری برای دولت است و به همین دلیل درصدد به تعویق انداختن نهایی شدن قانون عفاف و حجاب هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=233195

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.