افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

آیا هوش مصنوعی به دنبال تصاحب همه مشاغل است؟ » اقتصاد روزمره

  • کد خبر : 372101
آیا هوش مصنوعی به دنبال تصاحب همه مشاغل است؟ » اقتصاد روزمره

رئیس بانک مرکزی کانادا، تیف مکلم، نسبت به تأثیر مخرب هوش مصنوعی (AI) بر بازار کار ابراز نگرانی کرده و هشدار داده است که این فناوری می تواند مشاغل بیشتری را نسبت به آنچه در دراز مدت ایجاد می کند، حذف کند. به گفته وی، از آنجایی که هوش مصنوعی بیشتر در اقتصاد گنجانده می […]

رئیس بانک مرکزی کانادا، تیف مکلم، نسبت به تأثیر مخرب هوش مصنوعی (AI) بر بازار کار ابراز نگرانی کرده و هشدار داده است که این فناوری می تواند مشاغل بیشتری را نسبت به آنچه در دراز مدت ایجاد می کند، حذف کند.

به گفته وی، از آنجایی که هوش مصنوعی بیشتر در اقتصاد گنجانده می شود و تأثیرات آن متحول کننده تر می شود، می تواند مشاغل بیشتری را نسبت به ایجاد آن از بین ببرد و افرادی که به دلیل اتوماسیون شغل خود را از دست می دهند ممکن است فرصت های جدیدی پیدا کنند که برای همه نگران کننده است.

مکلام در این خصوص افزود: درک و شکل دادن به اثرات بازار کار با توجه به ادامه پیشرفت و گسترش هوش مصنوعی در اقتصادها اهمیت روزافزونی پیدا خواهد کرد.

رئیس بانک کانادا نیز تصریح کرد: حتی ممکن است هوش مصنوعی بر نحوه قیمت گذاری شرکت ها تأثیر بگذارد.

وی در این خصوص اظهار داشت: در حال حاضر شواهدی وجود دارد که نشان می دهد شرکت هایی که به دنبال دیجیتالی شدن هستند، بیشتر از شرکت هایی که به دنبال دیجیتال هستند، قیمت ها را تغییر می دهند و از سوی دیگر، هوش مصنوعی می تواند بر سطح رقابت در اقتصاد تاثیر بگذارد. همچنین تأثیر می گذارد، اگرچه تأثیر آن مبهم است.

در ابتدا، استارت‌آپ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانستند با کاهش قیمت شرکت‌های فعلی، افزایش رقابت و کاهش قیمت‌ها، سهم بازار را به خود اختصاص دهند، اما هوش مصنوعی می‌تواند بازارهایی را ایجاد کند که تحت سلطه تعداد کمی از شرکت‌های قدرتمند هستند.

در واقع، در این سناریو، هوش مصنوعی در نهایت می تواند منجر به رقابت کمتر و قیمت های بالاتر شود.

مکلام در این خصوص افزود: بنابراین بانک های مرکزی باید به دقت درک کنند که هوش مصنوعی چه به صورت غیرمستقیم از طریق عرضه و تقاضای کلی و چه به طور مستقیم از طریق رفتار قیمتی بر تورم تأثیر می گذارد.

او همچنین از دانشگاهیان خواست تا با شرکت ها و سیاست گذاران برای درک بهتر و پیش بینی تاثیر هوش مصنوعی همکاری کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.