افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 16 September , 2024
2

آیا نشست قاهره هاله ای از عدم اطمینان به اشغال فیلادلفیا می دهد؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 339737
آیا نشست قاهره هاله ای از عدم اطمینان به اشغال فیلادلفیا می دهد؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست فردا (یکشنبه) قاهره در چارچوب دستور کار خود برای ادامه مذاکرات آتش بس برگزار می شود. همیشه آویو و حماس شروع به گفتن خواهد کرد که به لطف تلاش های کاخ سفید، “اسرائیل” با تغییراتی در سند آتش بس و جزئیات تبادل اسرا موافقت کرد. در شرایطی که همه نگاه‌ها […]

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست فردا (یکشنبه) قاهره در چارچوب دستور کار خود برای ادامه مذاکرات آتش بس برگزار می شود. همیشه آویو و حماس شروع به گفتن خواهد کرد که به لطف تلاش های کاخ سفید، “اسرائیل” با تغییراتی در سند آتش بس و جزئیات تبادل اسرا موافقت کرد.

در شرایطی که همه نگاه‌ها به نتایج نشست فردا درباره آتش‌بس در قاهره دوخته شده است، آنچه تاکنون از رسانه‌های نزدیک به این کشور دور مانده بود، علنی شده است. همیشه آویو برخلاف رویه قبلی خود، انعطاف نشان داده و رهبران حماس همچنان از توافقی که در 2 ژوئیه و بر اساس پیشنهاد جو تصویب شد، پیروی می کنند. بایدنرئیس جمهور ایالات متحده و قطعنامه شورای امنیت، او اصرار دارد.

در این راستا، وب سایت لبنانی «اخباررسانه‌های نزدیک به مقاومت اسلامی لبنان روز شنبه گزارش دادند که آنچه در محافل رسانه‌ای صهیونیستی درباره نتایج آتی نشست قاهره منتشر شد، نشان می‌دهد که این گزارش منسجم و منسجم است. مقانی با مشورت صهیونیست ها، مصری ها و آمریکایی ها در دسترس نیست، اما آنچه مسلم است میانجی های آمریکایی مشکل محور و تقاطع “فیلادلفیا” رافا ذره برای جسم مستقیم دوباره برخلاف میل او همیشه آویو روی میز مذاکرات آینده

اصرار نتانیاهو بر آتش بس چقدر جدی است؟

اطلاع رسانی کند اخبار، زودتردفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، با صدور بیانیه ای علیه هرگونه عقب نشینی نظامیان اسرائیلی از محور فیلادلفیا و جایگزینی آنها با «نیروهای بین بین المللیدر گذرگاه مرزی جنوب غزه با مصر، طرح پیشنهادی را رد کرد، اما با تلاش میانجی‌گران و ادامه رایزنی‌ها و فشار کاخ سفید، تیم مذاکره‌کننده اسرائیل تغییراتی را در سند پیشنهادی آتش‌بس اعلام کرد. بایدن حالا وارد قاهره شده اند.

بر اساس این گزارش، در سند جدید آتش بس، در مرحله اول توافق آتش بس، اشغالگران با کاهش نیرو در محور فیلادلفیا در مجاورت مصر، با تغییرات جزئی در استقرار احتمالی ارتش اشغالگر موافقت کردند.

علاوه بر این، طبق سند پیشنهادی جدید خود، اشغالگران اعمال آتش بس را مشروط به حضور کمیته نظارت اتحادیه اروپا برای بازگشایی گذرگاه می کنند. رافا در جنوب غزه و عقب نشینی تدریجی ارتش “اسرائیل” از گذرگاه.

گزارش دهید axios از بیم ها و امیدهای آتش بس در محور فیلادلفیا

از سوی دیگر، وب سایت اخبار آمریکا axios گزارش داد که جو بایدنرئیس جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی اخیر خود از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا «ارتش اسرائیل را از بخشی از مناطق مرزی بین مصر و غزه خارج کند». و اعمال کنید شنیده شده در محافل عبری: نتانیاهو تنها تغییر جزئی در تشکیلات نظامی ارتش و جابجایی یک موضع نظامی به طول صدها متر را پذیرفته است که به گفته محافل صهیونیستی، این امتیاز کوچک برای متقاعد کردن حماس برای پذیرش توقف کافی نخواهد بود. آتش.”

توسط نشریه لبنانی اخباربا این حال، محافل عبری و آمریکایی سعی در ایجاد تغییرات جزئی دارند. همیشه آویو شبکه 12 عبری برای اینکه آتش بس را یک «امتیاز» و یک عقب گرد بزرگ برای پیشرفت مذاکرات در فضایی مثبت معرفی کند، در گزارشی نکات مهمی را از زوایای خود فاش کرد.

رسانه عبری: همه نگاه ها به رهبر جدید حماس است.زیبا کردنآیا با حضور ارتش در معابر موافقید؟

طبق گزارشی در کانال 12 عبری، انعطاف پذیری همیشه آویو در واقع “همگرایی اسرائیل و مصر به مذاکرات آتش بس بین اسرائیل و حماس مربوط نمی شود” و این سوال را مطرح کرد که “آیا آیا زیبا کردن آیا با حضور نظامی ارتش اسرائیل حتی با تعداد محدودی در محور فیلادلفیا موافقت می کنید؟ آنچه نوشته شده است اخباراین سوال اساسی است که اکنون همه چشم ها منتظر آن هستند تا ببینند آیا تیم مذاکره کننده حماس در ساعات آینده طرح پیشنهادی را بررسی خواهد کرد یا خیر. همیشه آویو مصری ها چگونه پاسخ خواهند داد؟

معیارها: جزئیات آتش بس مهم نیست/ مسئله حکومت در غزه دوره پس از جنگ است

از سوی دیگر، “موشی ایلاد» کارشناس نظامی روزنامه معیارها وی در گزارشی قابل تامل در آستانه نشست قاهره نوشت: مشکل کنونی در مذاکرات آتش بس مربوط به بندهای بحث انگیزی مانند محور فیلادلفیا، رافا و محور ما نمی خواهیم یا تعداد اسیران مبادله شده بین دو طرف ارتباطی ندارد، اما مشکل جدی تر این است که در دوره پس از جنگچه کسی غزه را اداره خواهد کرد؟

لازم به ذکر است که نشست قاهره روز یکشنبه با حضور هیات های مذاکره کننده “اسرائیل” و میانجی های قطری، مصری و آمریکایی در قاهره برگزار می شود و هیات مذاکره کننده حماس نیز اعلام کرده است که دیگر در این نشست شرکت نخواهد کرد. قاهره نشست و به پایبندی به توافق حاصل شده در 2 ژوئیه، تصویب شد و بر اساس پیشنهاد جو بایدنرئیس جمهور ایالات متحده و قطعنامه شورای امنیت.

مکان ها همیشه آویو با وجود مخالفت دولت مصر و جنبش حماس، آنها همچنان بر کنترل کریدور فیلادلفیا اصرار دارند. با حضور سربازان این رژیم، گذرگاه رافاتنها مسیری که غزه را به جهان خارج متصل می کند، زیر نظر رژیم صهیونیستی است و این رژیم هر زمان که بخواهد می تواند از ورود کالاهای بشردوستانه به این مسیر جلوگیری کند، همانطور که اکنون انجام می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=339737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.