افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
4

آیا نرخ دلار به 57 هزار تومان می رسد؟

  • کد خبر : 323754
آیا نرخ دلار به 57 هزار تومان می رسد؟

بازار؛ گروه بانک و بیمه: در روزهای اخیر قیمت دلار از 62 هزار تومان که سقف آن بود به حدود 60 هزار تومان کاهش یافته است. در حال حاضر احتمال شکستن کانال شصت هزار دلاری بالاست. زیرا رایزنی های منطقه ای حکایت از تغییر استراتژی ایران در قبال شکل انتقام گیری دارد. به همین دلیل […]

بازار؛ گروه بانک و بیمه: در روزهای اخیر قیمت دلار از 62 هزار تومان که سقف آن بود به حدود 60 هزار تومان کاهش یافته است. در حال حاضر احتمال شکستن کانال شصت هزار دلاری بالاست. زیرا رایزنی های منطقه ای حکایت از تغییر استراتژی ایران در قبال شکل انتقام گیری دارد. به همین دلیل خطرات ژئوپلیتیکی تا حدودی کاهش یافته است. بنابراین انتظار می رود با کاهش تنش ها حباب دلار دوباره خالی شود.
پویان مظفری کارشناس اقتصادی معتقد است با توجه به اینکه قیمت دلار قوی در سال 1403 به سطح 57 هزار تومان سقوط کرد، پس از تخلیه حباب، این بار به سطح 57 هزار تومان بازخواهد گشت.
وی با تاکید بر اینکه معرفی کابینه دولت چهاردهم به دلیل رفع ابهامات در تدوین سیاست ها منجر به کاهش قیمت دلار نیز می شود، گفت: بسیاری از قوانین و مقررات موثر بر بورس در کابینه دولت چهاردهم تصمیم گیری می شود. . . از سوی دیگر دولت چهاردهم به دنبال توسعه روابط با کشورهای دیگر است. این موضوع را می توان سیگنالی برای بازار ارز دانست.
وی با تاکید بر اینکه در ماه های اخیر بانک مرکزی با عرضه تقاضا به مدیریت بازار ارز پاسخ داده است، گفت: زمانی که ارز به اندازه کافی در بازار وجود داشته باشد حتی اگر نشانه ای از تورم وجود داشته باشد، افزایش نمی یابد. در حال حاضر پیش بینی می شود با فروکش التهاب، قیمت دلار دوباره وارد کانال 57 هزار تومانی شود. اما ادامه روند بعدی آن مربوط به سیاست های کلان اقتصادی و تعیین هدف لایحه بودجه سال آینده خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=323754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.