افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
3

آیا می دانید شهر زردآلوی ایران کجاست؟

  • کد خبر : 280730
آیا می دانید شهر زردآلوی ایران کجاست؟

به گزارش رکنا، زردآلو یکی از میوه های خوش طعم و رنگارنگ تابستانی است که دلش هم یکی از آجیل های خوشمزه ای است که پیر و جوان آن را دوست دارند. شهر زردآلوی ایران یکی از خوشمزه ترین و شیرین ترین زردآلوها را تولید و حتی صادر می کند. آیا می دانید شهر انبه […]

به گزارش رکنا، زردآلو یکی از میوه های خوش طعم و رنگارنگ تابستانی است که دلش هم یکی از آجیل های خوشمزه ای است که پیر و جوان آن را دوست دارند. شهر زردآلوی ایران یکی از خوشمزه ترین و شیرین ترین زردآلوها را تولید و حتی صادر می کند. آیا می دانید شهر انبه ایران کجاست؟ به ما بپیوندید شهر زردآلو ایران بزن بریم سفر

شهرستان مرند یکی از شهرهای بزرگ و مهم استان آذربایجان شرقی است که به دلیل باغات حاصلخیز و تولید سالانه 16 هزار تن زردآلو با قدمت شش هزار ساله و تاریخی به شهر زردآلو ایران معروف است. جاذبه های تاریخی، طبیعی و تفریحی فراوانی دارد.

مرند به دلیل آب و هوای خوب برای کشت زردآلو بسیار مناسب است و در زمینه کشت زردآلو پیشرفت چشمگیری داشته است.

مرند در ۶۵ کیلومتری شهر تبریز قرار دارد و یکی از پرجمعیت ترین شهرهای استان آذربایجان شرقی است. این شهر پس از تبریز و مراغه سومین شهر بزرگ استان است. موقعیت استراتژیک مرند در محور ارتباطی ایران و ترکیه و اروپا اهمیت اقتصادی و تجاری آن را دوچندان کرده است. شهرستان مرند با بیش از 244 هزار نفر جمعیت نقش اساسی در منطقه دارد.

بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی شهرستان مرند با 9 هزار و 800 هکتار باغ، سالانه بیش از 64 هزار تن میوه تولید می کند. مهمترین محصولات این منطقه زردآلو، بادام، پسته و زعفران است. علاوه بر این سیب زنوز که یکی از شهرهای مرند است به دلیل عطر و بوی خاصی که دارد برند جهانی دارد.

آذربایجان شرقی رتبه نخست کشت زردآلو در کشور را دارد

مرند با تولید سالانه 16 هزار تن زردآلو در 17 رقم مختلف، بیشترین تولید زردآلو را در استان آذربایجان شرقی دارد. از ارقام ممتاز زردآلو مرند می توان به زردآلو عسگرآباد، نصیری، تبریزی (قرمزی، ساری، قره)، اردوباد و شاهرودی اشاره کرد.

حدود 25 درصد زردآلوهای مرده به صورت تازه مصرف می شوند. بقیه زردآلوها به صورت زردآلو خشک و برگ زردآلو خشک و همچنین فرآوری این میوه به فروش می رسد. این نشان دهنده اهمیت اقتصادی زردآلو در این منطقه و تاثیر آن بر بازارهای داخلی و بین المللی است.

آخرین کلمه

شهرستان مرند با داشتن باغات حاصلخیز و محصولات کشاورزی مختلف به ویژه زردآلو نقش مهمی در اقتصاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی دارد. این شهر به دلیل تولید بالای زردآلو و محصولات باکیفیت به عنوان یکی از قطب های مهم کشاورزی ایران شناخته می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=280730

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.