افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

آیا می دانستید که این حیوان بزرگترین آلت تناسلی را در بین حیوانات دارد؟

  • کد خبر : 362247
آیا می دانستید که این حیوان بزرگترین آلت تناسلی را در بین حیوانات دارد؟

به گزارش صبحگاهی، نهنگ آبی یک پستاندار دریایی با حداکثر طول تایید شده 30 متر و وزن آن تا 200 تن است. این بزرگترین حیوانی است که تاکنون وجود داشته است. این حیوان از نظر میزان غذایی که در طبیعت می خورد نیز بی نظیر است به طوری که روزانه 16 تن غذا می خورد. […]

به گزارش صبحگاهی، نهنگ آبی یک پستاندار دریایی با حداکثر طول تایید شده 30 متر و وزن آن تا 200 تن است. این بزرگترین حیوانی است که تاکنون وجود داشته است.

این حیوان از نظر میزان غذایی که در طبیعت می خورد نیز بی نظیر است به طوری که روزانه 16 تن غذا می خورد. نهنگ آبی نر دارای بزرگترین آلت تناسلی در قلمرو حیوانات است که حدود 3 متر طول و 30 سانتی متر عرض دارد.

راز بقا: نهنگ آبی یک پستاندار دریایی و نهنگ بالین است. این نهنگ با حداکثر طول 30 متر و وزن تا 200 تن، بزرگترین حیوانی است که تاکنون وجود داشته است.

رنگ بدن بلند و باریک نهنگ آبی سایه های مختلفی از خاکستری آبی در سطح بالایی و تا حدودی روشن تر در زیر است.

به طور کلی، جمعیت نهنگ های آبی بین مناطق تغذیه تابستانی خود در نزدیکی قطب ها و مناطق جفت گیری زمستانی خود در نزدیکی مناطق استوایی مهاجرت می کنند. همچنین شواهدی از اقامت در تمام طول سال و مهاجرت جزئی یا بر اساس سن/جنس در میان نهنگ‌های آبی وجود دارد.

رژیم غذایی نهنگ آبی تقریباً منحصراً از کریل تشکیل شده است. آنها عموماً منزوی هستند یا در گروه های کوچک جمع می شوند و هیچ ساختار اجتماعی مشخصی جز پیوند مادر و فرزند ندارند. نهنگ های آبی با فرکانس بین 8 تا 25 هرتز تماس می گیرند. صداهای آنها ممکن است بر اساس منطقه، فصل، رفتار و زمان روز متفاوت باشد. اورکاها تنها شکارچیان طبیعی آنها هستند.

نهنگ آبی؛ حیوان 200 تنی که روزانه 16 تن غذا می خورد و 100 سال عمر می کند.

نهنگ‌های آبی تقریباً در تمام اقیانوس‌ها تا پایان قرن نوزدهم فراوان بودند. نهنگ توسط نهنگ‌ها تقریباً تا مرز انقراض رانده شد تا اینکه کمیسیون بین‌المللی نهنگ شکار نهنگ آبی را در سال 1966 ممنوع کرد.

اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت، نهنگ های آبی را از سال 2018 در فهرست در معرض خطر انقراض قرار داده است.این نهنگ هنوز با تهدیدات انسانی زیادی مواجه است. مانند برخورد کشتی، آلودگی، سر و صدای اقیانوس و تغییرات آب و هوایی.

نهنگ آبی یک ماهی دریایی با اندام باریک با سر پهن و U شکل است. با باله های نازک و بلند؛ یک باله پشتی داسی شکل کوچک 33 سانتی متری در نزدیکی دم و یک پایه دم بزرگ در نزدیکی پایه بال های پهن و نازک.

فک بالا با صفحات پایه سیاه 70 تا 395 پوشیده شده است. ناحیه گلو دارای 60 تا 88 شیار است که به پوست اجازه می دهد در طول فرآیند تغذیه منبسط شود.

گردن دارای دو سوراخ است که می تواند 9.1 تا 12.2 متر آب را در هوا پرتاب کند. پوست دارای رنگ آبی خاکستری خالدار است که در زیر آب آبی به نظر می رسد. الگوهای لکه بینی در نزدیکی باله پشتی بین نهنگ ها متفاوت است.

منبع: راز بقا




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=362247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.