افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

آیا «میراث فرهنگی» به دروس مدرسه و دانشگاه اضافه می شود؟

  • کد خبر : 282026
آیا «میراث فرهنگی» به دروس مدرسه و دانشگاه اضافه می شود؟

به گزارش خبرآنلاین، معاونت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در نامه ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دروس «میراث فرهنگی» و «شناخت میراث فرهنگی» را در ساختار آموزش و پرورش پیشنهاد کرد. و به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد داد. به گزارش ایرنا، افزایش سواد میراثی یکی از موضوعات مهم در […]

به گزارش خبرآنلاین، معاونت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در نامه ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دروس «میراث فرهنگی» و «شناخت میراث فرهنگی» را در ساختار آموزش و پرورش پیشنهاد کرد. و به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد داد.

به گزارش ایرنا، افزایش سواد میراثی یکی از موضوعات مهم در حوزه میراث فرهنگی است که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون همواره بر آن تاکید داشته است، موضوعی که می تواند شرایط را تغییر دهد. جامعه. بینش میراث فرهنگی، تاریخی و تمدنی تقویت علاقه و اشتیاق عمومی در شناخت هویت تاریخی و از همه مهمتر ایجاد عزم و اراده ملی در قالب یک حرکت ملی برای حفاظت از میراث فرهنگی.

مطالعات و بررسی‌ها نشان می‌دهد که ملت‌هایی که موفق به حفظ و حراست از میراث فرهنگی خود شده‌اند، از کودکی تا نوجوانی، از مدرسه تا دانشگاه، از یک برنامه آموزشی بهره‌مند شده‌اند. در این زمینه وزارت میراث فرهنگی آن را به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد کرده است. یعنی دروس «میراث فرهنگی» و «آشنایی با میراث فرهنگی» در ساختار دوره های آموزشی و در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گنجانده شود.

میراث فرهنگی رکن تحکیم پیوندهای فرهنگی جامعه است

علی دارابی، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در نامه ای به حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اضافه شدن درس «میراث فرهنگی» را به ساختار دوره های آموزشی پیشنهاد کرد. . و برنامه ریزی برای اختصاص ساعات آموزشی در موزه ها و اماکن تاریخی-فرهنگی برای افزودن.

وی همچنین خواستار مطالعه و برنامه ریزی برای گنجاندن مبحث «شناخت میراث فرهنگی» در فهرست دروس عمومی دروس دانشگاهی و موضوع «شناخت میراث فرهنگی (با گرایش مرتبط با رشته)» برای آموزش پایه شد. رشته های علوم انسانی و هنر در مقطع کارشناسی پیشنهاد می شود.

دارابی در این نامه با اشاره به اهمیت شناخت و معرفی ارزش های فرهنگی ملموس و ناملموس در عرصه آموزش رسمی کشور، خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی به عنوان مهمترین رکن تحکیم پیوندهای فرهنگی جامعه و منبعی غنی است. خرد، دانش و تجربیات زندگی سرزمینی؛ حوزه‌ای است که با شناخت، معرفی و بکارگیری آن به‌ویژه در حوزه آموزشی می‌تواند پشتوانه و زیربنای مؤثری در مسیر تعالی و رشد کشور باشد.

معاون وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور در جمع بندی فوق تاکید کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمادگی کامل در زمینه «برنامه ریزی محتوای دوره ها و برنامه ها»، «تهیه منابع آموزشی»، «برنامه ریزی» ارائه خدمات را دارد. معلمان” و “تأمین حضور دانش آموزان در موزه ها و اماکن تاریخی” در قالب برنامه های آموزشی و دوره های میراث فرهنگی، کمال همکاری خود را با وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تکمیل کرد.

۴۷۲۳۶

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=282026

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.