افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
4

آیا مکان های ویژه شهرداری برای عرضه دام زنده بهداشتی است؟

  • کد خبر : 301457
آیا مکان های ویژه شهرداری برای عرضه دام زنده بهداشتی است؟

به گزارش خبرآنلاین، اصغر عطایی در حاشیه بازدید از ایستگاه های عرضه دام زنده شهرداری تهران به مناسبت عید سعید غدیر خم در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه ایستگاه های عرضه دام زنده به صورت موقت و ویژه عید سعید غدیر خم راه اندازی شده است. قربان و روز عرفه، شاید برخی مسائل […]

به گزارش خبرآنلاین، اصغر عطایی در حاشیه بازدید از ایستگاه های عرضه دام زنده شهرداری تهران به مناسبت عید سعید غدیر خم در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه ایستگاه های عرضه دام زنده به صورت موقت و ویژه عید سعید غدیر خم راه اندازی شده است. قربان و روز عرفه، شاید برخی مسائل زیست محیطی را نباید به طور کامل رعایت کرد، به طوری که مثلاً خون قربانی حیوانات زنده به چاه های جذبی وارد نشود، بلکه باید روند دیگری را طی کرد. به دنبال این موضوع در خصوص مسائل زیست محیطی چیزی که در این مکان ها دیده نمی شود.

ایلانا در مطلبی مطبوعاتی نوشت: و افزود: بدون شک باید تمهیدات بهتری برای برخی غرفه ها اندیشیده شود، مثلاً جایگاهی که شهروندان در آن حضور دارند به گونه ای قرار گیرد که گرد و غبار روی غرفه نباشد. ”

وی ادامه داد: بدون شک راه اندازی ایستگاه های عرضه دام زنده خدمات خوبی به شهروندان ارائه می کند. با این حال، این مکان ها برای خدماتی که قطعا ناسالم هستند و به مسائل زیست محیطی احترام نمی گذارند بسیار مناسب تر هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به حضور دامپزشک از ورود و فروش دام های بیمار در این مراکز جلوگیری می شود اما در مراکزی که خارج از این روند فعالیت می کنند، چنین مواردی رعایت نمی شود و می توان دام های بیمار را به شهروندان فروخت. در ایستگاه های عرضه دام زنده شهرداری تهران، حیوان پس از تایید دامپزشکی و ارزیابی های بهداشتی وارد ایستگاه می شود.

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه تا ایجاد مکانی کاملا دوستدار محیط زیست برای عرضه دام زنده راه زیادی در پیش است، افزود: نظر ما این است که هزینه های مربوط به استقرار عرضه موقت دام زنده که همه ساله در ایام عرفه و عید قربان انجام می شود باید برای ایجاد مکانی سالم، بهداشتی و قابل کنترل و مطابق با تمام استانداردها صرف شود. توصیه این است که مکان مناسبی از نظر محیطی ایجاد شود.

۲۳۳۲۱۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=301457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.