افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
1

آیا مفاد عقد با حق طلاق یکی است؟

  • کد خبر : 229860
آیا مفاد عقد با حق طلاق یکی است؟

به گزارش بازار، یکی از مواردی که در قرارداد تعیین و ذکر می شود، شرایط منضم به قرارداد است. این شرایط به دوازده شرط قراردادی معروف است که دارای بندهای مختلفی است. در صورت موافقت زوجین با تمام یا بخشی از این شروط، باید آن را امضا کنند و به صورت رسمی و قانونی، زوجین […]

به گزارش بازار، یکی از مواردی که در قرارداد تعیین و ذکر می شود، شرایط منضم به قرارداد است. این شرایط به دوازده شرط قراردادی معروف است که دارای بندهای مختلفی است. در صورت موافقت زوجین با تمام یا بخشی از این شروط، باید آن را امضا کنند و به صورت رسمی و قانونی، زوجین باید شرایط تعیین شده را رعایت کنند. ممکن است مشکلاتی در نحوه تعیین و دفاع از حقوق هر یک از زوجین در مورد شرایط ازدواج ایجاد شود. بهترین وکیل در قزوین. نصیحت و راهنمایی دریافت کرد. در این مقاله در سایت وکیل شما اجازه دهید این سؤال را بررسی کنیم که آیا مفاد عقد با حق طلاق یکی است؟ برای دریافت پاسخ این سوال تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

شرایط قرارداد چیست؟

انتشار خطبه عقد برای زن و مرد حقوق و تکالیفی ایجاد می کند. برخی از این واجبات جزء لاینفک عقد ازدواج است و انجام آن بر زوجین واجب است. مثلاً مخارج زندگی زن بر عهده شوهر است و این موضوع جزء لاینفک عقد است. اما برخی از شرایط دیگر اجباری نیست و با توافق زوجین می توان به عقد اضافه کرد. این شرایط را شرایط قرارداد می گویند.

هر یک از زوجین می توانند با عنوان شرایط مندرج در قرارداد، هر شرطی را که در چارچوب قوانین قرارداد باشد، به قرارداد اضافه کنند. این شرایط باید به امضای زن و شوهر برسد تا به رسمیت شناخته شود. مثلاً زن شرط کند که اگر شوهرش ازدواج کند، حق طلاق به او داده شود و او از همسرش جدا شود. اگر زوجین این شرط را بپذیرند باید به آن متعهد شوند.

شرایط استخدام، شرایط تحصیل، نصف شدن دارایی، خروج از کشور، حضانت فرزند و بسیاری موارد دیگر از جمله مواردی است که می توان به عنوان شرایط قرارداد تعیین کرد. بهترین وکیل طلاق در قزوین. می تواند شما را در این مسیر راهنمایی و کمک کند.

آیا مفاد عقد با قانون طلاق یکی است؟

ممکن است برخی از افراد در یکی بودن شرایط ازدواج با شرایط طلاق شک کنند. در پاسخ به این افراد می توان گفت که حق طلاق نیز می تواند یکی از شروط ضمن عقد باشد، اما این دو مقوله یکی نیستند. زوجه ممکن است در ضمن عقد حق طلاق را ذکر کند، اما حق طلاق ممکن است یک شرط کاملاً جداگانه باشد یا به شرایط بستگی داشته باشد. مثلاً زن شرط کند که در صورت عدم پرداخت نفقه یا خروج از کشور، حق طلاق دارد.

شرایط زیر ممکن است حق طلاق را به زوجه بدهد:

  • در صورتی که دادگاه حکم منع او را از کار در مشاغلی که مخالف مصالح خانواده است صادر کرده باشد، اجازه کار ندهند.
  • رفتار بد شریک زندگی به حدی است که زندگی با او غیرقابل تحمل است
  • خودداری از پرداخت نفقه و سایر حقوق زوجه به مدت 6 ماه
  • زوجی که از بیماری های صعب العلاج رنج می برند
  • شوهر دیوانه

حق طلاق تنها بخشی از شروط ضمن عقد است و بسته به توافق طرفین ممکن است شروط دیگری را نیز در بر گیرد.

شرط در عقد تقسیم مال به نصف است.

یکی از شروطی که می توان در قرارداد تعیین کرد، تقسیم اموال است. همانطور که از نام این شرط بر می آید به معنای تقسیم مال است. طبق این شرط، هر چیزی که زوجین پس از ازدواج به دست آورده اند باید بین آنها تقسیم شود. در صورتی که زوجین این شرط را بپذیرند و این بند را در قرارداد امضا کنند، موظف به رعایت آن هستند.

در قانون ماده یا تبصره ای مبنی بر تقسیم اموال وجود ندارد و این موضوع صرفاً به توافق زوجین بستگی دارد. می توان گفت اگر زوج قسمت مربوط به این شرط را در عقد امضا نکند دلیلی برای تقسیم اموال او با زوجه وجود ندارد و از این بابت حقی برای زن وجود ندارد. لازم به ذکر است که این شرط تنها در صورت درخواست طلاق از سوی زوجین اعمال می شود. اگر طلاق توافقی یا به تقاضای زوجه باشد شامل شرط نصف نخواهد بود.

مشاوره حقوقی در مورد شرایط قرارداد.

قبل از امضای هر قرارداد یا قراردادی، بهتر است از یک متخصص در آن زمینه کمک بگیرید. مقوله شرایط پیش از عقد نیز از این قاعده مستثنی نیست، هر یک از زوجین باید اطلاعات قانونی کافی در این زمینه برای پذیرش شرایط پیش از عقد داشته باشند. از این حیث لازم است به وکیل متخصص در زمینه خانواده مراجعه کرد و از او راهنمایی دریافت کرد.

وکیلی که تجربه محاکمه های مشابه را داشته باشد به خوبی می داند که چه شرایط و ضوابطی تعیین می شود و تبعات پذیرش آن چیست. در این شرایط زوجین آگاهانه شرایط طرف مقابل را می پذیرند و به این ترتیب از تبعات آن کاسته می شود.

آیا مفاد عقد با حق طلاق یکی است؟

آخرین کلمه

در این مقاله در مورد آن. بحث می کنیم که آیا مفاد عقد همان حق طلاق است؟ هر یک از زوجین می توانند شرایطی را به عقد ازدواج خود اضافه کنند که خارج از عرف عقد ازدواج نباشد. در صورت توافق و امضای طرفین، شرط تعیین شده معتبر است و طرفین موظف به رعایت آن هستند. حق طلاق ممکن است یکی از زیرمجموعه شروط مندرج در عقد باشد، اما تنها شرط مندرج در عقد نباشد. امیدواریم اطلاعات این مقاله برای شما مفید و آموزنده بوده باشد. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید متشکریم. اگر انتقاد و پیشنهادی از طریق سایت دارید. وکیل شما با ما در تماس باشید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=229860

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.