افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

آیا محمدباقر فرش و ویلا و باغ دارد؟ / بازنشستگی برای من و امثال من نیست / درباره من شایعه و دروغ می گویند اما … / پسرم را 3 ماه بعد از تولد دیدم.

  • کد خبر : 302976
آیا محمدباقر فرش و ویلا و باغ دارد؟  / بازنشستگی برای من و امثال من نیست / درباره من شایعه و دروغ می گویند اما … / پسرم را 3 ماه بعد از تولد دیدم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف بعدازظهر سه شنبه 8 خرداد 1403 در برنامه «بدون ستایش» در پاسخ به این سوال که چرا وارد عرصه رقابت های انتخاباتی شده است، گفت: پس از حادثه تلخی که به وقوع پیوست. برای شهید رئیسی اتفاق افتاد که وارد این عرصه شدم چون تجربه ای در حوزه اجرایی […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف بعدازظهر سه شنبه 8 خرداد 1403 در برنامه «بدون ستایش» در پاسخ به این سوال که چرا وارد عرصه رقابت های انتخاباتی شده است، گفت: پس از حادثه تلخی که به وقوع پیوست. برای شهید رئیسی اتفاق افتاد که وارد این عرصه شدم چون تجربه ای در حوزه اجرایی دارم. همچنین برنامه هفتم به عنوان توافق مشترک دولت سیزدهم و مجلس یازدهم نیازمند اجرای قوی است. لذا به دلیل آشنایی با حوزه قانونگذاری و اجرای آن، در انتخابات شرکت کردم.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به این سوال که چه انتقادی از خود کرده است، گفت: زمانی که وارد مجلس یازدهم شدم، 20 ماه از عمر دولت قبل باقی مانده بود؛ در حالی که در مجلس یازدهم وارد مجلس یازدهم شدم. در آن زمان گفتم اگر وارد مجلس شوم دولت را مجبور به کار می کنم. بعد از مدتی احساس کردم که این مشکل در عمل پیش نمی آید و نمی توان آن را انجام داد، چون وقتی اساس و اصل کار مشکل داشته باشد و جهت گیری قوی و جدی نباشد، کار پیش نمی رود.

در ادامه این سوال از قالیباف پرسیده شد که در صورت پیروزی در انتخابات پس از 6 ماه دولت، چه گروه یا گروهی از عملکرد وی انتقاد خواهند کرد؟ قالیباف گفت: فکر می کنم برخی از دوستان و گروه ها در شش ماهه اول به من انتقاد کنند زیرا مبنای ما برای انتخاب افراد شایسته گزینی و شایسته سالاری است.

قالیباف در پاسخ به این سوال که آیا حاضر است در مورد خانواده، اموال و دارایی های خود به مردم توضیح دهد، گفت: بله. این حق مردم و قانون است. البته من جزو مسئولانی بودم که لیست املاکی را که به قوه قضاییه تحویل دادم اعلام کردم. گاه این موضوع دلیل برخی جریانات سیاسی و افراد صریح می شد. ما هرگز کنار نمی مانیم چون کارمان را انجام می دهیم.

وی ادامه داد: آیا ممکن است قوه قضاییه اینها (فهرست املاک) را بگیرد و بعد رسیدگی نکند و هر دوره ای که تغییر کرد و کم یا زیاد شد، قوه قضاییه هم رسیدگی کند؟

باز هم مجری از او پرسید که آیا مایل است در مورد دارایی هایش از جمله خانه، ویلا و باغش توضیح بیشتری بدهد؟ قالیباف پاسخ داد: همه چیز و لیست را اعلام کردم.

ناظم دوباره پرسید که آیا نمی‌خواهید این لیست دارایی را در اینجا درج کنید. قالیباف گفت: قبلا هم گفته ام. همه جا هست 15 دقیقه از وقت ما را نگیرید.

و افزود: یک دختر، دو پسر و چهار نوه دارم که زندگی خودشان را دارند. هر بار که انتخابات می آید، شایعاتی پخش می شود که این افراد در ایران زندگی نمی کنند. خیر، آنها در ایران هستند و ساکن تهران هستند.

این کاندیدای ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در دوراهی تصمیم گیری های سخت و محبوبیت در بین مردم قرار دارد، گفت: چرا این حرف را می زنید؟ مردم ما از تصمیمات دشوار حمایت می کنند و آنها را در تصمیمات دشوار همراهی می کنند.

قالیباف ادامه داد: خانواده هایی هستند که پدر و چهار پسرشان به جنگ رفتند و پسرانشان شهید شدند. پس آنچه شما می گویید درست نیست. یک مدیر سرسخت و شجاع باید تصمیم سخت و تلخی بگیرد تا ثمره های شیرین آن در پیشرفت کشور دیده شود. بنابراین اگر مدیری اینگونه عمل کند در بین مردم محبوبیت دارد.

قالیباف درباره اینکه مردم درباره او چه فکر می کنند و چه ویژگی هایی از او در ذهن مردم وجود دارد، گفت: مردم من را اینگونه می شناسند که مدیری هستم که قول می دهم و به قولم عمل می کنم، مسئولیت دارم و مشکلات را منتقل می کنم. مثل تابلوی برج میلاد که به نقطه صفر رسید و به مردم گفتم; امیدوارم بتوانم دین خود را به مردم و کشور خدمت کنم.

مجری پرسید اگر بخواهید شبهه ای که در ذهن مردم شکل گرفته را برطرف کنید چه پاسخی می دهید؟ قالیباف گفت: قبل از ورود به عرصه سیاسی در سال 84، جناح ها و گروه های سیاسی از من به عنوان یک مدیر مسئول و پرتلاش یاد می کردند و از من تجلیل می کردند، اما از زمانی که وارد قدرت و سیاست شدم دنیای دیگری را دیدم.

وی ادامه داد: اوج این وضعیت در زمان رقابت های سیاسی و قدرت رخ می دهد; تمام سخنانی که در این قسمت ها گفته می شود شایعات دروغین است. من هرگز وارد این مسائل نشدم که وقت تلف کنم و به کسانی که پروژه را تعریف و دنبال می کنند جواب بدهم، البته حتما برای مردم توضیح خواهم داد و اعلام کرده ام و مهم ترین توضیح درباره برخی شایعات و دروغ هاست. درخواست قوه قضائیه و دادستان برای رسیدگی. دادگاه همه آنها را شنید و نتیجه را اعلام کرد و محکوم شدند.

قالیباف گفت: آنها قصد ندارند از این موضوع صرف نظر کنند و من هم قصد ندارم وقتم را به آنها بدهم.

مجری از قالیباف پرسید که آیا نمی خواهید مثال و توضیحی ارائه کنید که او در پاسخ گفت: یک بار حقوق های نجومی را مطرح کردند و بلافاصله دوگانگی خانه های نجومی را مطرح کردند. این بحث در یکی از مناظره های انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد و دادگاه دو بار آن را شنید و محکوم شدند که مبنای آن تهمت بود.

وی افزود: همه مسائل جامعه را پیگیری کردم; بعد از اینکه حکمشان صادر شد، موافقت کردم. من فقط می خواستم جامعه خود را روشن کند و مطمئن شود که هرگز این بحث ها را ادامه نخواهد داد. زندگی من کار است و به هیچ چیز جز کار فکر نمی کنم.

قالیباف گفت: خانواده ام به من می گویند که زندگی اول من کار است و زندگی دومم آنها. من از 19 سالگی اینطور زندگی کردم و در 22 سالگی که با همسرم ازدواج کردم، زندگی خانوادگی من تا الان اینطور بوده است. پسرم به دنیا آمد و در 3 ماهگی او را دیدم.

وی ادامه داد: این روزها مواقعی پیش می آید که دو سه شب نمی توانم به خانه بروم و نماز صبح را در خانه نمی خوانم.

قالیباف در پاسخ به این سوال که چه زمانی بازنشسته می شود، گفت: بازنشستگی برای من و امثال من نیست، ما تا زنده ایم رزمنده هستیم، یک روز در سنگر دفاع مقدس و یک روز در سنگر. پیشرفت کشور

وی افزود: ما به دوستان شهیدمان که بیش از 40 سال با آنها زندگی کردیم عهد کردیم که جانمان را برای کشور و مردم بدهیم و دعا کنیم به دوستان شهیدمان بپیوندیم و عاقبت ما شهادت باشد و ادامه دهیم. تا اون روز بجنگ

قالیباف در پاسخ به این سوال که آیا از اختیارات کافی برای ریاست جمهوری ایران برخوردار است؟ گفت: فکر می‌کنم در گذشته خیلی از این حرف‌ها را شنیده‌ای که الان این سؤال را نمی‌پرسی. چیزهایی مانند آنها به ما اجازه کار نمی دهند، اختیارات محدود است و قوانین باید اصلاح شوند. من به هیچ کدام از اینها اعتقاد ندارم.

وی گفت: فکر می کنم وقتی رهبری قوی نیست و به مردم فرصت حضور نمی دهیم بهانه گیری می شود و حاضر نیستیم بگوییم مشکل از ماست. بی تفاوتی در برخی مشاغل باعث مشکلات کشور شده است که باید با مدیریت سالم و خرد جمعی و تصمیم گیری پیش رفت.

قالیباف تاکید کرد: معتقدم اقتدار کافی است و بهانه جویی ها مردم و نخبگان را کنار می گذارند.

او خطاب به هوادارانش گفت: اگر به من رای دهید قول می دهم با کمک شما طوری عمل کنم که از رای دادن به من خجالت نکشید.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: انشالله اگر موفق به خدمت شدم قول می دهم هر سال از عمر خدمت و پیشرفت دولت بگذرد تحول را در زندگی خود و سر سفره خود احساس کنید.

وی خطاب به مخالفان و منتقدان خود گفت: همه ما چه موافق و چه مخالف باید اخلاق را در رقابت رعایت کنیم. اگر بتوانم خدمت کنم از همه توانم در اداره کشور استفاده خواهم کرد.

قالیباف در پایان گفت: بیایید با هم برای حل مشکلات کشور برویم که در آن شک ندارم.

۲۷۲۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=302976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.