افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

آیا مبادلات بین المللی تاثیر تحریم ها بر تجارت را کاهش می دهد؟

  • کد خبر : 124370
آیا مبادلات بین المللی تاثیر تحریم ها بر تجارت را کاهش می دهد؟

بازار؛ گروه بورس: در ماه های اخیر، یک بار دیگر موضوع راه اندازی. بورس بین المللی توجه کارشناسان را به خود جلب کرده است زیرا در بورس های کالایی بین المللی، اوراق بهادار و ارزهای مختلف مبادله می شود. به همین دلیل می تواند نقش مهمی در دور زدن تحریم ها و توسعه همکاری های […]

بازار؛ گروه بورس: در ماه های اخیر، یک بار دیگر موضوع راه اندازی. بورس بین المللی توجه کارشناسان را به خود جلب کرده است زیرا در بورس های کالایی بین المللی، اوراق بهادار و ارزهای مختلف مبادله می شود. به همین دلیل می تواند نقش مهمی در دور زدن تحریم ها و توسعه همکاری های بین المللی ایران و حتی جذب سرمایه داشته باشد اما آیا ظرفیت فعال سازی بورس بین المللی در ایران وجود دارد؟

در حال حاضر اعطای امتیاز شهروندی برای سرمایه گذاری 250 هزار دلاری در بازار سرمایه ایران فرصتی طلایی برای خارجی ها برای بهره مندی از مزیت های این بازار و مهمترین چشم انداز آینده بازار سرمایه ایران. از سوی دیگر، برنامه های خدمات خارجی پس از تجارت و سازوکارهای تسویه معاملات در بازارهای اوراق بهادار و کیف های محصول ایرانی به خصوص در زمینه تبادل انرژی.

حمیدرضا صالحی معتقد است که ایران پیش از این پیشنهاد فروش اوراق قرضه نفتی در بورس را به مشتریان خارجی داده بود، اما این طرح موفقیت‌آمیز نبود زیرا محدودیت‌های تحریمی بسیاری از شرکت‌های خارجی را نگران عواقب همکاری در معاملات کالایی کرد. با کشورهای خاصی گسترش می یابد

با توجه به اینکه نفت ایران در همه کشورهای دنیا مشتری دارد و از طرفی ایران با تحریم های غرب روبه رو است و بسیاری از کشورها از ترس عواقب همکاری با کشور تمایل چندانی به خرید نفت ایران نشان نمی دهند. تحریم شده است. اما بسیاری از کارشناسان بر این باورند که کالاهایی مانند فلزات گرانبها، سیمان، نفت و سایر کالاهای مشابه را می توان با سهولت بیشتری در بورس بین المللی خرید و فروش کرد، زیرا مکانیزم تبدیل ارز از طریق بانک ها انجام نمی شود و تحریم ها بیشتر محدودیت ها را از طریق بانک ها ایجاد می کند.

حمیدرضا صالحی عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه همکاری در بورس بین المللی مستلزم رفع محدودیت های خارجی است، گفت: پیش از این ایران پیشنهاد فروش را داده بود. اوراق قرضه نفتی در بورس به مشتریان خارجی اما این طرح موفقیت آمیز نبود، زیرا محدودیت تحریم ها بسیاری از شرکت های خارجی را نگران عواقب همکاری در معاملات نفتی کرده است. در این زمینه تبادلات دوجانبه و چندجانبه با برخی کشورها گسترش و توسعه می یابد.

در بورس، شرکت های مختلف می توانند پیشنهاد نقدینگی برای گسترش فعالیت های این شرکت، لازم است بخشی از سهام آن به سرمایه گذاران خارجی عرضه شود و حتی سهام شرکت های خارجی و شرکت های چند ملیتی فعال در ایران نیز می توانند بخشی از سهام خود را در بورس بین المللی ایران عرضه کنند. دلیل سودهای کلان در راه اندازی بورس بین المللی وجود دارد.

مبادله کالا در مبادلات بین المللی با تحریم فاصله زیادی دارد.

در حال حاضر یکی از مهم ترین چالش های پیش روی ایران، بلوکه شدن درآمدها از آن است صادرات نفت و … از این رو توسعه قراردادهای مبادله ای با سایر کشورها به آنها کمک می کند تا با سهولت بیشتری وارد مبادلات تجاری و سرمایه گذاری در ایران شوند و این امر منجر به ورود سرمایه از طریق این کشورها به بازار سهام بین المللی می شود. در واقع یکی از مهمترین راهکارهای تامین مالی برای جلوگیری از ایجاد تورم شدید، جذب سرمایه خارجی است. در اقتصادی مانند ایران که تغییر در آرمان های داخلی تامین مالی یا گردش انتخابی سرمایه به طور عمده منجر به افزایش تورم مخرب می شود، یکی از بهترین و کم پیچیدگی ترین روش های تامین مالی، سرمایه گذاری خارجی است.

به گفته علی اکبر نیکواقبال، مبادلات مالی بین دو یا چند ارز رایج می تواند در بورس بین المللی بدون مشکل انجام شود که این امر موجب رونق اقتصادی کشور می شود، زیرا در حال حاضر بسیاری از شرکت ها قادر به خرید مواد اولیه نیستند. با چالش تامین به موقع نیازهای خود مواجه می شوند، در حالی که بورس بین المللی فعال است، زنجیره تامین، تولید، انتقال دانش و فناوری در شرایط بهتری قرار می گیرد و می توان شرکت های بزرگ خارجی را به مشارکت در تامین قطعات یدکی تشویق کرد.

علی اکبر نیکواقبال با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از کشورها تمایل به مبادله کالا در بازار دارند تا از عواقب همکاری با کشورهای تحریم شده جلوگیری کنند، گفت: به همین دلیل بسترسازی برای بورس بین المللی باعث می شود این کشورها نیازی به استفاده از دلار یا دلار نداشته باشند. سایر ارزهای بین المللی برای تسویه بدهی تجاری خود و سرمایه گذاری در پروژه های ایرانی و غیره به همین دلیل می توانند به راحتی محصولی را از طریق بورس خریداری کرده و معادل آن را بفروشند یا قبل از سرمایه گذاری، محصولی را در بورس عرضه کنند. بازار.

وی افزود: در بازار سهام بین المللی می توان مبادلات مالی بین دو یا چند ارز رایج را بدون مشکل انجام داد که این امر موجب رونق اقتصادی کشور می شود زیرا در حال حاضر بسیاری از شرکت ها نمی توانند مواد اولیه لازم برای تامین خود را خریداری کنند. به مرور زمان با چالش مواجه می شوند، تا زمانی که بورس بین المللی فعال باشد، زنجیره تامین، تولید، انتقال دانش و فناوری در شرایط بهتری قرار می گیرد و می توان شرکت های بزرگ خارجی را به مشارکت در تامین قطعات یدکی تشویق کرد. این علل مشکل شرکت های عرضه کننده قطعات یدکی در تمام بخش های اقتصادی ممکن است مایل به مشارکت در ترکیب سهام شرکت های ایرانی باشند.

به گزارش خبرنگار بازار، یکی از الزامات کار در بورس بین المللی آشنایی با زبان بین المللی تجارت است و طبیعتا بسیاری از ارتباطات شما بر اساس زبان و استانداردهای بین المللی تجارت است. این امکان علاوه بر آزمایش روش‌های جدید مبتنی بر استانداردهای جهانی، به ما امکان می‌دهد تا به استحکام و دقت این مکانیزم‌ها بیشتر پی ببریم و در صورت ورود سرمایه‌گذاران حرفه‌ای به شرکت‌های ایرانی، قطعاً مشکلاتی را که ممکن است با نیروهای داخلی امکان‌پذیر نباشد، حل خواهند کرد. یا “اگر هزینه مقدور باشد. اگر تقاضای زیادی داشته باشد آسانتر است. بنابراین تاسیس بورس بین المللی برای ایران با هدف کاهش تاثیر تحریم ها بر تجارت و جذب سرمایه گذاری خارجی بدون بانک انجام شده است. معاملات و تهیه مواد اولیه و تجهیزات تولید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=124370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.