افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

آیا مایکروسافت باید برخی از دارایی های خود را به بیت کوین تبدیل کند؟

  • کد خبر : 410141
آیا مایکروسافت باید برخی از دارایی های خود را به بیت کوین تبدیل کند؟

مرکز تحقیقات سیاست عمومی مایکروسافت او پیشنهاد داد که بررسی کند که آیا بهتر است یا خیر یک قسمت دارایی های خود را به بیت کوین تبدیل کنید یا خیر. دلیل این پیشنهاد این است که مایکروسافت (مایکروسافت) به عنوان یک شرکت بزرگ وظیفه دارد سهام سهامداران خود را ارزش گذاری کند نگه دارید کند […]

مرکز تحقیقات سیاست عمومی مایکروسافت او پیشنهاد داد که بررسی کند که آیا بهتر است یا خیر یک قسمت دارایی های خود را به بیت کوین تبدیل کنید یا خیر. دلیل این پیشنهاد این است که مایکروسافت (مایکروسافت) به عنوان یک شرکت بزرگ وظیفه دارد سهام سهامداران خود را ارزش گذاری کند نگه دارید کند

به گزارش اسمارتک نیوز، به گفته این مرکز، نگهداری بخشی از دارایی ها در قالب بیت کوین می تواند ارزش آن ها را کاهش دهد. در در مقابل تورم برای محافظت ما این را می دانیم میکرواستراتژی (MicroStrategy) عاشق بیت کوین است، اما مایکروسافت چطور؟

آیا مایکروسافت بخشی از دارایی های خود را به بیت کوین تبدیل می کند؟

در 24 اکتبر، یک پرونده توسط شرکت مایکروسافت (MSFT) در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) یک مورد غیرمنتظره را در دستور کار مجمع سالانه سهامداران آینده خود در 10 دسامبر نشان داد. نشان داده شد.

در کنار آرای معمول – مانند انتخاب مدیران، تأیید حسابرس مستقل و گزارش‌های مربوط به جعل هوش مصنوعی – یک پیشنهاد بیش از همه برجسته بود: «ارزیابی سرمایه‌گذاری بیت کوین». جالب اینجاست که هیئت مدیره مایکروسافت به سهامداران توصیه کرد که به آن رای منفی دهند!

در این پیشنهاد نوسانات قیمت بیت کوین نیز در نظر گرفته شده است. با این حال، بیان می کند:

شرکت ها باید مزایا دارایی های آنها را به بیت کوین تبدیل کنید ارزیابی انجام دهید، حتی اگر ۱٪ دارایی های آنها را به بیت کوین تبدیل کنید.

در این پیشنهاد به شرکتی که نامی مشابه مایکروسافت دارد، یعنی میکرواستراتژی همچنین اشاره شد؛ شرکتی که تا ماه گذشته 252220 بیت کوین داشت. سهام این شرکتMSTR) در این سال ۲۴۹٪ رشد کرده است، در حالی که سهام مایکروسافت (MSFT) فقط ۱۶٪ افزایش یافته است

مایکل سیلر (مایکل سیلر)، بنیانگذار Microstrategy، توییتی منتشر کرد و در آن به ساتیا نادلا ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت گفت:

سلام ساتیا نادلا، اگر بخواهید این برای سهامداران مایکروسافت است 1 تریلیون دلار اگر می خواهید سود کنید با من تماس بگیرید.

منبع: حساب کاربری مایکل سیلر در X
منبع: حساب کاربری مایکل سیلر در X

در گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2024، مایکروسافت 76 میلیارد دلار پول نقد و معادل نقدی داشت. اگر سهامداران شرکت را تحت فشار قرار دهند تا حتی 10 درصد از آن را به بیت کوین اختصاص دهد، سرمایه گذاری عظیم 7.6 میلیارد دلاری را نشان می دهد.

با قیمت متوسط ​​73000 دلار به ازای هر بیت کوین، این به 104109 بیت کوین تبدیل می شود که تقریباً یازده برابر دارایی تسلا است که در حال حاضر 9720 بیت کوین است. اگرچه این عدد قابل توجه است، اما همچنان از استراتژی انباشت تهاجمی MicroStrategy که دارای 252220 بیت کوین است، عقب است.

اینکه آیا این به واقعیت تبدیل می شود بستگی به نحوه رأی دادن سهامداران در دسامبر دارد.

در شرکت های دولتی ایالات متحده مانند مایکروسافت، سهامداران در مورد تصمیمات مهم در جلسات سالانه رأی می دهند. رأی گیری در مورد پیشنهادهای ویژه، مانند پیشنهاد سرمایه گذاری بیت کوین، معمولاً غیرالزام آور است، اما به عنوان معیاری برای سنجش احساسات سهامداران عمل می کند و می تواند شرکت را تحت فشار قرار دهد تا در صورت دریافت حمایت کافی، مطابقت کند.

طبق مقررات SEC برای شرکت های سهامی عام، یک سهامدار بزرگ می تواند یک شرکت را وادار کند تا با همه سهامداران در مورد موضوعات خاص مشورت کند. با این حال، هیئت مدیره رای مخالف پیشنهاد بیت کوین را توصیه کرده است، که احتمالاً نشان دهنده احتیاط در مورد نوسانات و عدم اطمینان نظارتی است. هنوز نمی توان تقاضای رو به رشد بیت کوین از سوی سرمایه گذاران نهادی را نادیده گرفت.

هیئت مدیره مایکروسافت در بیانیه ای اعلام کرد:

خزانه شرکت ها نیاز به سرمایه گذاری دارد پایدار و قابل اعتماد باید نقدینگی و تامین مالی را تضمین کند. برای ارزیابی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، یکی از مهم ترین عواملی است که باید در نظر گرفت نوسانات یک قیمت است.

این شرکت فرآیندهای قوی برای مدیریت خزانه خود و این پیشنهاد دارد غیر ضروری است

اما شاید نکته مهم است اینجاست که هیئت مدیره اعلام کرد که این شرکت در گذشته بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را ارزیابی کرده و همچنان روندها و تحولات مربوط به این نوع دارایی ها را بررسی می کند.

به نظر می رسد که این شرکت به طور کامل در را بر روی بیت کوین نبسته است. این را می توان نشانه مثبتی از تحولات ارزهای دیجیتال در سال های اخیر دانست.

آیا مایکروسافت به بیت کوین فکر می کند؟

رید هافمن، بنیانگذار لینکدین و یکی از اعضای هیئت مدیره مایکروسافت، در مصاحبه ای با یاهو فایننس دیدگاه های مثبت خود را در مورد بیت کوین بیان کرد. هافمن از بیت کوین به عنوان یک ذخیره دیجیتال ارزش یاد کرد و بر نقش آن در تغییر شکل آینده سیستم های مالی تاکید کرد. هافمن به عنوان یک سرمایه گذار اولیه در Xapo، ارائه دهنده کلیدی خدمات نگهداری بیت کوین شناخته می شود.

اگر مایکروسافت تصمیم به سرمایه گذاری در بیت کوین داشته باشد، گزینه های مختلفی در دسترس است. این شرکت می‌تواند بیت‌کوین‌ها را مستقیماً از صرافی‌های معمولی خریداری کند، مشابه روشی که تسلا دارایی‌های خود را به دست آورد.

گزینه دیگر خرید سهام یک ETF بیت کوین است که با افزایش نقدینگی و شفافیت نظارتی، در معرض سرمایه گذاری غیرمستقیم قرار می گیرد و از خطرات نگهداری مستقیم مرتبط با نگهداری دارایی های فیزیکی جلوگیری می کند. این ساختار همچنین تجارت آسان تر را تسهیل می کند که می تواند کارایی سرمایه را بهبود بخشد.

مایکروسافت همچنین می‌تواند برای افزایش استراتژیک سرمایه‌گذاری خود بدون استفاده از سرمایه اولیه زیاد، استفاده از اهرم‌ها، از جمله استفاده از مشتقات، مانند اختیار خرید را در نظر بگیرد. این اجازه می دهد تا حدس و گمان در مورد حرکات قیمت و به طور بالقوه افزایش بازده. با این حال، به دلیل ماهیت اهرمی چنین موقعیت هایی، ریسک بیشتری نیز در بر خواهد داشت.

در نهایت، بعید است که مایکروسافت به این زودی ها روی بیت کوین سرمایه گذاری کند، اما فشار سهامداران جذابیت بیت کوین را برجسته می کند و به طور بالقوه سایر شرکت ها را تشویق می کند تا آن را کشف کنند.

منابع و مراجع:

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-26 11:59:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.