افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

آیا ماست خوشمزه بد می شود؟آیا شما را گرسنه می کند؟ من نمی توانم با ترفندهای نگهداری قالب از آنها عبور کنم.

  • کد خبر : 150558
آیا ماست خوشمزه بد می شود؟آیا شما را گرسنه می کند؟  من نمی توانم با ترفندهای نگهداری قالب از آنها عبور کنم.

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز – ماست یکی از غذاهای لذیذی است که بسیاری از خانواده های ایرانی مصرف می کنند و طرفداران زیادی دارد. البته ماست ها طعم ها و مدل های مختلفی دارند و می توانند هم پاستوریزه و هم ماست غلیظ باشند. ماست ها هم ترش و […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز – ماست یکی از غذاهای لذیذی است که بسیاری از خانواده های ایرانی مصرف می کنند و طرفداران زیادی دارد. البته ماست ها طعم ها و مدل های مختلفی دارند و می توانند هم پاستوریزه و هم ماست غلیظ باشند. ماست ها هم ترش و هم شیرین هستند و نوع ترش آن هم محبوب است. اما مشکل اینجاست که درست است که ماست مثل شیر نیست که زود خراب شود و تاریخ مصرف طولانی تری داشته باشد، اما در واقع ماست ها دو سه هفته بیشتر دوام نمی آورند و کپک می زنند!

حتما شما هم با این مشکل مواجه شده اید، خب باید بگوییم که برخی از مواد غذایی مانند ماکارونی یا ماست که مستعد کپک زدن هستند و برای مدت طولانی قابل نگهداری هستند نیاز به ترفندی دارند که در این مقاله قصد داریم با آن آشنا شویم. پس با ما همراه باشید تا ببینیم چگونه از کپک زدن ماست جلوگیری کنیم.

ماست را در جای خنک نگهداری کنید.

ابتدا ماست را در جای خنک نگه دارید زیرا حرارت باعث خراب شدن آن می شود و می تواند به سرعت باعث واکنش های شیمیایی منفی در ماست خوشمزه شما شود و در نتیجه باعث کاهش کیفیت و البته کپک زدن می شود که دیگر امکان پذیر نیست. . . !

ماست را دور از نور خورشید نگه دارید.

ماست را در مکانی کاملاً دور از نور خورشید قرار دهید. زیرا چون نور خورشید عامل مهمی در تشدید فعالیت میکروارگانیسم ها و کاهش کیفیت ماست است و کپک می زند یا ترش می کند، آب اضافه کنید، بنوشید و… همه ماست را از حالت طبیعی خارج می کند. . وضعیت دارند و خوب نیستند

ماست را در جایی قرار دهید که رطوبت نداشته باشد.

ماست را در جایی قرار دهید که رطوبت نداشته باشد. زیرا ماست توانایی جذب رطوبت از محیط را دارد و رطوبت محیط محیطی عالی برای رشد قارچ و کپک و البته آبکی شدن ماست و در نتیجه از بین رفتن ماست شماست. .

اگر یخچال نداشتیم ماست را کجا می گذاشتیم؟

اگر ماست مورد علاقه خود را در یخچال نگهداری کنید، می تواند مدت بیشتری بماند و سالم تر باشد. اما اگر شرایط نگهداری ماست را در یخچال ندارید، می توانید آن را در خنک ترین مکان خانه و به دور از رطوبت و نور خورشید در ظرف دربسته نگهداری کنید.

علت کپک زدن ماست در یخچال.

ماندگاری ما

همانطور که در ابتدای متن اشاره کردیم، ماست دیرتر از شیر خراب می شود و بهتر است بعد از خرید ماست، تاریخ انقضای آن را بررسی کنید و ببینید آیا یک یا دو هفته پس از خرید تاریخ انقضا دارد تا بتوانید از آن استفاده کنید. او

ماست طبیعی و موسیر را در یخچال نگهداری کنید

شکی نیست که بهترین مکان برای نگهداری ماست، یخچال است، زیرا در یخچال با دمای 5 تا 7 درجه سانتیگراد سرعت رشد کپک ها بسیار کاهش می یابد و می توانید ماست خود را برای مدت بیشتری نگهداری کنید.

fesad-mast-photokade-com-3

ماست ساده و موسیر را در فریزر نگهداری کنید

گاهی اوقات می بینید که ماست باقی مانده است، به همین دلیل باید بگوییم که می توانید ماست را برای مدت طولانی، حتی دو ماه، اما در فریزر نگهداری کنید. اما ممکن است بعد از بیرون آوردن ماست از فریزر، بافت و طعم ماست با کیفیت اصلی آن یکی نباشد و در اینجا می توانید آن را به دوغ تبدیل کنید. برای یخ زدن ماست، آن را در ظرف شیشه ای درب دار قرار دهید و 2 سانتی متر از روی ظرف را خالی بگذارید، زیرا حجم ماست پس از یخ زدن زیاد می شود.

بهترین ظرف نگهداری ماست.

بهترین ظرف برای نگهداری خوب ماست ظرف سفالی است. نگهداری ماست در ظرف سفالی که به شیشه ماست معروف است طعم و کیفیت آن را تا حد امکان حفظ می کند. ماست آب کمتری را داخل ظروف سفالی می‌ریزد، زیرا ظروف سفالی خاصیت مکش بسیار بالایی دارند و آب اضافی ماست را جذب می‌کنند و در نتیجه ماست غلیظ می‌شوند! ظروف سفالی بی رنگ یا زرد برای نگهداری ماست بسیار مناسب تر از ظروف سفالی آبی و فیروزه ای هستند.

از طرفی بعد از ظروف سفالی، ظروف شیشه ای و ظروف پلاستیکی می توانند استاندارد باشند و رنگ روشن آنها برای نگهداری ماست بسیار بهتر است.

4666418




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=150558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.