افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
1

آیا قرارداد انتقال گاز روسیه منجر به قرارداد می شود؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 390537
آیا قرارداد انتقال گاز روسیه منجر به قرارداد می شود؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، روسیه، کشوری که رتبه نخست ذخایر گازی جهان را دارد، در دولت قبل قرارداد صادرات گاز به ایران را با ایران امضا کرد که تعجب خبرنگاران و خبرنگاران را برانگیخت. اگرچه ایران دومین ذخایر گازی جهان به شمار می رود، اما عدم استفاده بهینه از گاز به ویژه در فصل سرما […]

به گزارش خبرنگار مهر، روسیه، کشوری که رتبه نخست ذخایر گازی جهان را دارد، در دولت قبل قرارداد صادرات گاز به ایران را با ایران امضا کرد که تعجب خبرنگاران و خبرنگاران را برانگیخت.

اگرچه ایران دومین ذخایر گازی جهان به شمار می رود، اما عدم استفاده بهینه از گاز به ویژه در فصل سرما باعث شده است نارضایتی گاز پیدا می شود و گاز پتروشیمی ها و صنایعی که می تواند برای کشور ارزش افزوده ایجاد کند تا مدتی کاهش یا قطع می شود.

برای برون رفت از این وضعیت جواد اوجی وزیر نفت دولت سیزدهم قرارداد واردات گاز از روسیه را امضا کرد. نارضایتی گاز در زمستان ایران شده است مرکز گاز منطقه ای باشد.

باید در نظر داشت که ایران با زیرساخت ها و خطوط ملی انتقال گاز خود آمادگی کامل برای دریافت گاز از روسیه را دارد. در آن زمان این توافق بازتاب های زیادی داشت و برخی کارشناسان معتقد بودند که با اجرای این توافق، ایران به هاب گازی منطقه تبدیل خواهد شد و اگرچه نارضایتی گاز در زمستان قادر خواهیم بود بخشی از گاز وارداتی را صادر کنیم.

توافق راهبردی انتقال گاز روسیه به ایران تحولی بی نظیر در جهش سهم تجارت گاز ایران در جهان و آخرین یادگار دیپلماسی فعال شهید رئیسی است. این رویداد مهم علاوه بر تضمین منافع دو کشور، گام بزرگی در تبدیل ایران به یک کشور است مرکز گاز منطقه محسوب می شود.

محسن صالحی راد کارشناس صنعت نفت در خصوص امضای این قرارداد به خبرنگار مهر گفت: این اقدام راهبردی می تواند منجر به کاهش شود. نارضایتی علیرغم اینکه فعالیت صنعت نفت در دولت شهید رئیسی کاملاً فعالانه به این مشکلات پرداخت و اقداماتی انجام داد که هم در تولید نفت و گاز و هم در ذخیره و صادرات مواد هیدروکربنی جهشی داشتیم.

وی گفت: من شخصاً باور نمی کردم که ایران بتواند از روسیه گاز وارد کند و آن را انتقال دهد. در از طریق شبکه فشار قوی که در سراسر کشور گسترش می یابد، می شود مرکز گاز در منطقه

این کارشناس انرژی تصریح کرد: این اقدام که با دیپلماسی فعال انرژی در دولت شهید رئیسی انجام شد می تواند گره های زیادی را در بخش های مختلف صنعت ایران باز کند و عملا دیگر شاهد کمبود گاز در داخل کشور نباشیم. و می توان حجم صادرات گاز را افزایش داد که طبق برنامه توسعه باید جهشی داشته باشد.

صالحی راد خاطرنشان کرد: امید است در دولت چهاردهم از این دستاورد قدردانی شود و اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم در دولت آینده نیز تکمیل شود.

اکنون با نزدیک شدن به فصل زمستان و آغاز فصل سرما، این سوال مطرح می شود که آیا این توافق در دولت چهاردهم اجرا می شود یا فراموش شده است، مالک شریعتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی: گاز؟ قراردادی که در دولت قبل پیگیری شد و تکمیل نشد در حال پیگیری است.

عضو کمیسیون انرژی شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید بستر صادرات آن از طریق واردات فراهم شود، خاطرنشان کرد: این قرارداد گازی که در دولت قبل بسته شد. خیر همچنان پیگیر هستیم که در صورت اجرایی شدن امکان واردات 300 میلیون مترمکعب در روز وجود داشته باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=390537

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.