افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

آیا قاتل سنگ کلیه را می شناسید؟

  • کد خبر : 304154
آیا قاتل سنگ کلیه را می شناسید؟

آفتاب نیوز: خربزه به دلیل داشتن فیبر زیاد و اثرات خنک کنندگی، حرکات دستگاه گوارش به ویژه روده ها را تنظیم می کند و نقش موثری در دفع سنگ کلیه دارد. این میوه لذیذ و آبدار که بیشتر به دلیل خاصیت آبرسانی و ادرارآوری معروف است، برای از بین بردن سنگ کلیه و مثانه بسیار […]

آفتاب نیوز:

خربزه به دلیل داشتن فیبر زیاد و اثرات خنک کنندگی، حرکات دستگاه گوارش به ویژه روده ها را تنظیم می کند و نقش موثری در دفع سنگ کلیه دارد.

این میوه لذیذ و آبدار که بیشتر به دلیل خاصیت آبرسانی و ادرارآوری معروف است، برای از بین بردن سنگ کلیه و مثانه بسیار مفید است.

انواع ویتامین های A، D، C، K و E در خربزه و همچنین سلولز، فیبر، پتاسیم، فسفر و کلسیم یافت می شود. این میوه تابستانی با تحریک گلبول های سفید، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و با عفونت های داخلی بدن مبارزه می کند.

علاوه بر این، وجود آنتی اکسیدان ها، خربزه را به غذایی تبدیل کرده است که از پیری زودرس و سرطان جلوگیری می کند. پتاسیم موجود در آن از آسیب های ناشی از سدیم اضافی جلوگیری می کند و با کنترل فشار خون و رقیق کردن آن از تصلب شرایین و لخته شدن خون جلوگیری می کند. بنابراین مصرف خربزه روشی موثر برای داشتن قلبی سالم و جلوگیری از حمله قلبی است.

از طرفی پتاسیم موجود در این میوه دوست داشتنی به حفظ تعادل ضربان قلب و افزایش اکسیژن ذخیره شده در مغز کمک می کند که نقش مهمی در افزایش تمرکز، کاهش اضطراب و رفع اختلالات خواب دارد. خواص ضد التهابی خربزه همچنین با کاهش استرس اکسیداتیو در استخوان ها و مفاصل از التهاب جلوگیری می کند. خربزه به دلیل داشتن فیبر زیاد و اثرات طراوت بخش، حرکات دستگاه گوارش به ویژه روده ها را تنظیم کرده و سلامت بدن را تضمین می کند.

این میوه تابستانی با تغذیه و آبرسانی پوست از افزایش چین و چروک جلوگیری کرده و با حفظ خاصیت ارتجاعی پوست، آن را شفاف، لطیف و جوان می کند. یکی دیگر از فواید خربزه کمک به کلاژن سازی برای بازسازی پوست، تحریک رشد مو و جلوگیری از ریزش مو است.

آب خربزه برای درمان سوختگی و خراش های سطحی، رفع کک و مک و درمان اگزما نیز بسیار مفید است، اما قند زیاد آن باعث می شود میوه ای مناسب برای افراد دیابتی و چاق نباشد. این میوه به دلیل خاصیت خلط آور و درد سینه در زمان سرماخوردگی نباید مصرف شود.

5 خاصیت مهم خربزه

1. تنظیم فشار خون

از آنجایی که خربزه حاوی مقدار کمی سدیم و مقدار بیشتری پتاسیم و حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی است، مصرف آن می تواند به تنظیم فشار خون کمک کند. به همین دلیل معمولاً مصرف خربزه به صورت روزانه یا حداقل 4 روز در هفته در فصل تابستان به افراد مبتلا به فشار خون بالا یا افراد دارای سابقه بیماری قلبی توصیه می شود.

2. به کاهش وزن کمک می کند

خربزه حاوی مقدار زیادی آب در بافت های خود است و مصرف آن کالری محدودی به بدن می رساند. بنابراین افرادی که از رژیم لاغری پیروی می کنند می توانند از خربزه به عنوان یک میان وعده کم کالری و مغذی استفاده کنند. خوردن خربزه حدود یک ساعت قبل از وعده های غذایی اصلی می تواند به پرکردن معده و کاهش اشتها برای پرخوری کمک کند.

3. افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن.

از آنجایی که خربزه دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین C، ویتامین B6، اسید پانتوتنیک و پتاسیم است، مصرف منظم خربزه می تواند به بهبود سیستم ایمنی و خون رسانی به بدن کمک کند. اگر می خواهید در فصل تابستان از گرمازدگی جلوگیری کنید، توصیه می کنیم خربزه را در میان وعده عصرانه روزانه خود قرار دهید.

4. به تنظیم کلسترول خون کمک می کند.

خربزه کالری کمی دارد و فیبر غذایی زیادی دارد. مصرف روزانه خربزه با کاهش سطح LDL خون می تواند به پیشگیری از کلسترول خون بالا کمک کند و راهی برای تنظیم سطح کلسترول خون به ویژه در بیماران قلبی عروقی است.

5. به تنظیم قند خون کمک می کند.

بسیاری از افراد مبتلا به دیابت به دلیل داشتن قند زیاد از خوردن خربزه اجتناب می کنند. اما بهتر است بدانید که مصرف متعادل نه تن خربزه باعث افزایش قند خون نمی شود، بلکه با داشتن فیبر و آب فراوان می تواند به تنظیم قند خون کمک کند. یک برش متوسط ​​خربزه می تواند میان وعده خوبی برای افراد مبتلا به دیابت باشد.

منبع: فرتاک نیوز

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=304154

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.