افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

آیا عارف نوروزی آینده بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی را قربانی می کند؟

  • کد خبر : 369250
آیا عارف نوروزی آینده بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی را قربانی می کند؟

بازار؛ سامیه گلپور; روزنامه هم میهن در 29 شهریور 1403 گزارش می دهد که آقای عارف نوروزی مدیرعامل شستا که انتصاب وی با حواشی فراوانی همراه بود، بدون کسب تاییدیه سازمان تامین اجتماعی به عنوان مالک شستا و بدون مجوز از مراجع بالاتر مربوطه. در این سازمان چند قرارداد میلیاردی امضا کرد! قراردادی با گروهی […]

بازار؛ سامیه گلپور; روزنامه هم میهن در 29 شهریور 1403 گزارش می دهد که آقای عارف نوروزی مدیرعامل شستا که انتصاب وی با حواشی فراوانی همراه بود، بدون کسب تاییدیه سازمان تامین اجتماعی به عنوان مالک شستا و بدون مجوز از مراجع بالاتر مربوطه. در این سازمان چند قرارداد میلیاردی امضا کرد! قراردادی با گروهی که قبل از شستا در آن حضور داشت و کارگردانی می کرد.

و این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی به صورت کتبی مخالفت خود را اعلام کرده و پیشنهاد سرمایه گذاری مشابهی را به گروه اقتصادی مفید یعنی پترو پالایش نگین لاوان داده است.

آقای عارف نوروزی با چه هدف و نیتی با محل کار سابق خود قراردادی می بندد که به اذعان خود شستا نه قیمت اصلی و نه سرمایه گذار خارجی در آن مشخص نشده است؟

بعد سیاسی این موضوع زمانی آشکارتر می شود که همه بدانیم آقای عارف نوروزی بدون تایید مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و با حکم مستقیم وزیر سابق کار به سمت سرپرستی و مدیریت شستا منصوب شدند. و آیا تفاوتی بین انتصاب وزیر کار فعلی در ستاد اجرایی و بنیاد برکت وجود دارد؟ آیا ارتباطی با مدیرانی که به بستن این معامله مشکل ساز برای آینده سازمان کمک کردند وجود دارد؟

آقایان دیگر اگر مصداق تعارض منافع در مورد آنها اعمال شود چه باید بکنند؟ رگولاتورها دقیقا منتظر چه چیزی هستند؟ آیا رئیس جمهور نگفته است که در شرکت های مرتبط با صندوق های بازنشستگی تعهد مدیریتی به سودآوری و بازدهی بالا را فرض می کنیم؟

اگر این خبر منتشر شده از سوی همه میهن صحت داشته باشد، این طرحی که آقای عارف نوروزی آن را در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار داده است، کاملا غیر قابل توجیه است و سال ها منابع سازمان تامین اجتماعی را می بلعد.

لذا مطالبه جدی کارگران و بازنشستگان ما به عنوان سهامداران اصلی سازمان تامین اجتماعی و شستا این است: با توجه به اهمیت شرکت شستا به عنوان مالک اکثریت منابع سازمان تامین اجتماعی که متولی و متولی آن است. امانت دار دارایی های کارگران و بازنشستگان این سوال مطرح می شود: واقعیت موضوع چیست و باید به جامعه کارگری و بازنشستگان نسبت به اعتماد آنها پاسخ مستدل داده شود و قطعاً دریافت این توضیحات را حق قانونی خود می دانند. و پاسخ محکمه پسند.

در این خصوص سوالاتی مطرح می شود که باید توسط جناب آقای دکتر میدری وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان محترم شورای اسلامی و سازمان های نظارتی که باید در موضوع مداخله کنند پاسخ دهند. :

1- آیا مدیرعامل شستا حق قانونی انجام چنین معامله ای را داشته یا دچار تعارض منافع شده است؟

2- آیا موافقت های لازم از مراجع قانونی مسئول اخذ شده است یا با توجه به ادعای مطرح شده رئیس سازمان تامین اجتماعی با موضوع مخالفت کرده است؟

3- با توجه به شکایت، ابعاد معامله چندین برابر سرمایه شستا بوده و شستا تعهدی فراتر از توان خود بر دوش گذاشته و یا با توجه به پاسخ، ابعاد معامله آنقدر بزرگ نبوده و تحمیل نشده است. یک بار سنگین تعهد در شستا؟

4- آیا سایر شرایط قانونی این معامله به درستی در نظر گرفته شده است؟

5- در نهایت آیا این توافقنامه برای شستا و سازمان تامین اجتماعی و به طور کلی کارگران و بازنشستگان به نفع بوده و یا به این سازمان و به خصوص صاحبان اصلی اموال یعنی کارگران آسیب وارد کرده است؟ جناب آقای میدری وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ما کارگران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی امیدواریم به سرعت و به طور مستقیم به این موضوع رسیدگی و ضمن برخورد قانونی با عاملان آن، از این موضوع جلوگیری نمایید. تضییع حقوق کارگران و بازنشستگان تا آخرین ریال.

ضمناً با توجه به بار مالی بسیار زیاد این معامله و تأثیرات گسترده آن بر منابع و هزینه های سازمان تأمین اجتماعی و با توجه به اینکه نمایندگی مذکور واقعاً حق الناس بوده و متعلق به بیش از نیمی از جمعیت کشور است. ارباب رجوع نمایندگان شورای اسلامی، از ریاست جمهوری، هیأت رئیسه و کمیسیون های مختلف مجلس تقاضا داریم با استفاده از ابزارهای نظارتی به ویژه تحقیق و تفحص، به موضوع این معامله ورود کنند و اجازه ندهند. حقوق میلیون ها مشتری خود را نقض کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.