افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

آیا شکلات می تواند باعث آکنه شود؟

  • کد خبر : 374666
آیا شکلات می تواند باعث آکنه شود؟

آفتاب نیوز: در دهه 1960، چندین مطالعه رابطه بین شکلات و آکنه را تجزیه و تحلیل کردند. بزرگترین مطالعه که تنها 65 شرکت کننده داشت، هیچ رابطه ای بین این دو پیدا نکرد. با این حال، این مطالعه از آن زمان به دلیل چندین نقص مورد انتقاد قرار گرفته است. در حالی که خوردن شکلات […]

آفتاب نیوز:

در دهه 1960، چندین مطالعه رابطه بین شکلات و آکنه را تجزیه و تحلیل کردند. بزرگترین مطالعه که تنها 65 شرکت کننده داشت، هیچ رابطه ای بین این دو پیدا نکرد. با این حال، این مطالعه از آن زمان به دلیل چندین نقص مورد انتقاد قرار گرفته است.

در حالی که خوردن شکلات و جوش ها ممکن است نامرتبط به نظر برسد، مطالعات جدیدتر نشان می دهد که در واقع یک ارتباط قوی بین رژیم غذایی و آکنه وجود دارد. به خصوص رژیم غذایی غربی که سرشار از چربی های اشباع، قند و لبنیات است.

آکنه یک بیماری شایع پوستی است که در آن فولیکول های مو در پوست توسط سبوم و سلول های مرده مسدود می شوند و باعث ایجاد جوش می شوند. به گفته Bebe، متخصص پوست هارپور، جوش های شدید یا مداوم از نوجوانی تا بزرگسالی به دلیل ژنتیک ایجاد می شود. در واقع، ژن ها اندازه غدد چربی پوست و میزان چربی تولید شده را تعیین می کنند.

دو هارپور می گوید: بروز آکنه صورت در بزرگسالان در سال های اخیر به ویژه در میان زنان افزایش یافته است، اما هیچ دلیل واحدی برای این امر وجود ندارد. البته عوامل محیطی خاصی می توانند بر زندگی روزمره تأثیر بگذارند. به طور کلی سبک زندگی مدرن برای بدن خوب نیست و شاید جوش ها نشانه آن باشد.»

در یک مطالعه جدید، محققان استدلال کرده اند که آکنه توسط سبک زندگی مدرن، از جمله رژیم غذایی غربی سرشار از قند و چربی، تشدید می شود. با این حال، تحقیقات بیشتری در مورد تعامل بین آکنه و سلامت، عملکرد سیستم ایمنی، رژیم غذایی، التهاب، استرس و قرار گرفتن در معرض محیط های خاص مورد نیاز است. زینب لفتاح، سخنگوی بنیاد پوست بریتانیا می گوید: «این محرک ها می تواند شامل استرس، مبارزه با عفونت ها یا PMS باشد.

آیا شکلات می تواند باعث آکنه شود؟

شصت سال پس از سرزنش شدن شکلات برای ایجاد آکنه، بسیاری از مردم هنوز آن را به عنوان یک محرک احتمالی می شناسند. از هر 10 بیماری که لفاث در کلینیک خود می بیند، 9 نفر از او می پرسند که چه غذاهایی را می توانند از رژیم غذایی خود حذف کنند تا آکنه خود را بهبود بخشند، و شکلات یکی از غذاهایی است که بیشتر در مورد آنها سوال می شود.

دکتر زینب لفت می گوید: این تصور نادرست است، اما حقیقتی وجود دارد. لافت می گوید دلیل اینکه غذاهای با گلیسمی بالا می توانند آکنه را تشدید کنند این است که سطح انسولین بدن افزایش می یابد که التهاب را تحریک می کند و باعث افزایش تولید سبوم در پوست می شود که می تواند منافذ را مسدود کند و باعث ایجاد جوش شود. با این حال، شکلات در واقع شاخص گلیسمی پایین تا متوسطی دارد.

مجموعه دیگری از تحقیقات به طور گسترده‌تری بر رابطه بین آکنه و رژیم غذایی غربی، که مملو از غذاهای با گلیسمی بالا است، متمرکز شده است. چندین مطالعه جمعیتی ارتباط بین آکنه و مصرف غذاهای پرچرب و قند را نشان می دهد. بزرگترین مطالعه در نوع خود که در سال 2020 منتشر شد، آکنه صورت و الگوهای رژیم غذایی را در بیش از 24000 نفر مقایسه کرد. محققان دریافتند که رژیم غذایی غربی ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشد. یک مطالعه جمعیتی دیگر هیچ موردی از کورک را در میان ساکنان جزیره کیتاوان، پاپوآ گینه نو نشان نداد. محققان به این نتیجه رسیدند که دلیل آن رژیم غذایی کم گلوکز آنها است.

بودو ملنیک، متخصص پوست آلمانی می‌گوید: “جوش یک سندرم متابولیک پوست است. بین آکنه صورت و بیماری‌هایی مانند دیابت و چاقی ارتباط قوی وجود دارد.” کربوهیدرات‌های تصفیه شده، اغلب با شاخص گلیسمی بالا، شیر و اشباع و در مقاله ای استدلال شده است که چربی های ترانس باعث آکنه می شوند.

بنابراین، خود شکلات باعث آکنه نمی شود؟

شکلات سرشار از چربی اشباع شده است و می تواند قند بالایی داشته باشد. با این حال، اثرات بالقوه خوردن شکلات نه تنها به رژیم غذایی بستگی دارد، بلکه ممکن است به نوع شکلات نیز بستگی داشته باشد. مثلاً شکلات تلخ با درصد بالا قند کمتری دارد.

خوردن مقداری شکلات تلخ برای پوست شما نیز مفید است. شکلات تلخ استرس اکسیداتیو در پوست را کاهش می دهد که به کاهش التهاب پوست کمک می کند. با این حال، فواید شکلات تلخ برای کاهش علائم پیری روی پوست مفیدتر است. این ممکن است برای علائم قابل مشاهده پیری پوست مفیدتر از کاهش شدت یا خطر آکنه باشد.

دو هارپور می‌گوید در حالی که برخی الگوهای غذایی، مانند الگوهای پرکالری و مواد مغذی کم، احتمالاً التهاب را در سراسر بدن افزایش می‌دهند، شعله‌ور شدن فقط در افرادی رخ می‌دهد که از نظر ژنتیکی مستعد شعله‌ور شدن هستند. یک رژیم غذایی سالم برای سلامت کلی مفید است. رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات و سایر مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان برای پوست مفید است. اعضای بدن به طور هماهنگ کار می کنند، بنابراین غذاهایی که برای قلب، روده و مغز مفید هستند برای پوست نیز مفید هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374666

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.