افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

آیا شما هم اهل کباب کبابی هستید اما در دسترس شما نیست؟

  • کد خبر : 173538
آیا شما هم اهل کباب کبابی هستید اما در دسترس شما نیست؟

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- آشپزخانه شما چگونه است؟ آیا ترکیب غذاها را دوست دارید؟ آیا مشتاقانه منتظر دیدن و طعم غذاهایی که تهیه کرده اید هستید؟ چه نوع غذایی را بیشتر دوست دارید؟ گوشت، سبزیجات، با برنج یا بدون برنج؟ آشپزی دنیای بی نهایت دارد که اگر علاقه مند […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- آشپزخانه شما چگونه است؟ آیا ترکیب غذاها را دوست دارید؟ آیا مشتاقانه منتظر دیدن و طعم غذاهایی که تهیه کرده اید هستید؟ چه نوع غذایی را بیشتر دوست دارید؟ گوشت، سبزیجات، با برنج یا بدون برنج؟ آشپزی دنیای بی نهایت دارد که اگر علاقه مند باشید فرصتی برای تجربه بسیاری از موارد و لذت بردن از لحظه پیدا خواهید کرد … برنج مخلوط طرفداران زیادی دارد. خلاقیتی که در ساخت این مدل غذا می تواند رخ دهد بی نظیر است. قادر به استفاده از انواع گوشت ، حبوبات و سبزیجات برای تهیه Pilaf مخلوط به شما این امکان را می دهد تا آشپزی و امتحان کردن بسیاری از ترکیبات خوشمزه را انجام دهید و واقعاً از پخت و پز لذت ببرید.

یک پلو مخلوط ساده اما بسیار خوشمزه امروز با هم یاد می گیریم که طعم فوق العاده و بی نظیری دارد و درست کردنش آسان است و سخت نیست. تا آخر با من باشید تا یک غذای جدید و خوشمزه را به لیست غذاهای هفتگی خود اضافه کنم و از آن لذت ببرید…

مواد لازم برای تهیه سماق پلو.

5 فنجان برنج

گوشت چرخ کرده 600 گرم

یک پیاز متوسط

سماق 3 قاشق غذاخوری

زعفران آماده 4 قاشق غذاخوری

5 عدد گوجه فرنگی

روغن به میزان لازم

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان دلخواه.

این مقدار مواد ذکر شده برای 5 نفر کافی است و بسته به تعداد افرادی که می خواهید این غذا را بپزید می توانید مقدار مواد را کم یا زیاد کنید.

somag-polo3

طرز تهیه سماق پلو

ابتدا برنج را بشویید و بگذارید خیس بخورد. پیاز را رنده کنید، آب آن را کاملا بگیرید و با گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه مخلوط کنید و به مدت نیم ساعت در یخچال استراحت دهید تا نرم شود. بعد از مخلوط گوشت، برگرهای کوچک درست کنید و در روغن داغ سرخ کنید.

somag-polo5

برنج را به همراه کمی نمک آبکش کنید و روغن را ته قابلمه مورد نظرتان بریزید و بگذارید بجوشد و سپس ته دیگ مورد نظرتان را در ته قابلمه قرار دهید. برنج آبکش شده و سماق و کوفته را لایه لایه داخل قابلمه بریزید و در آخر زعفران و کمی روغن روی برنج بریزید. بگذارید استراحت کند و حدود 45 دقیقه صبر کنید تا پلو مخلوط خوشمزه ما آماده شود و طعم غذا بیشتر شود.

somag-polo4

در همین حین گوجه ها را شسته و از وسط نصف کرده و در روغن تفت دهید. پس از پخته شدن برنج آن را در بشقاب با ته دیگ و گوجه فرنگی سرخ شده سرو کنید و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

somag-polo1

باید بگویم که این غذا شما را به یاد طعم کباب کوبیده می اندازد و احتمالا طعم آن برای همیشه در دهانتان خواهد ماند. همین امروز شروع کنید و این غذای عالی را برای خود و عزیزانتان بپزید. در اینجا می توانید بسیاری از دستور العمل های دیگر را ببینید و آنها را به سلیقه خود درست کنید.

دستور پخت عالی این خورش اصیل ایرانی را اینجا ببینید و خورشتی را که بیشتر دوست دارید بپزید! ترفندهایی برای خوشمزه تر کردن آن را اینجا ببینید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=173538

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.