افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
4

آیا شما فردی درونگرا هستید؟ چگونه یک درونگرا موثر شویم؟

  • کد خبر : 22902
آیا شما فردی درونگرا هستید؟  چگونه یک درونگرا موثر شویم؟

درونگرایی یک رفتار اجتماعی است که در آن فرد بیشتر به فعالیت های انفرادی علاقه دارد تا فعالیت های اجتماعی. به عبارت ساده تر، درونگراها بر درون و برونگراها بر بیرون تمرکز می کنند. اگر می‌خواهید بدانید که آیا درون‌گرا هستید یا نه یا چگونه می‌توانید با فراهم کردن شرایط، درون‌گرا شوید، ادامه مطلب را […]

درونگرایی یک رفتار اجتماعی است که در آن فرد بیشتر به فعالیت های انفرادی علاقه دارد تا فعالیت های اجتماعی. به عبارت ساده تر، درونگراها بر درون و برونگراها بر بیرون تمرکز می کنند. اگر می‌خواهید بدانید که آیا درون‌گرا هستید یا نه یا چگونه می‌توانید با فراهم کردن شرایط، درون‌گرا شوید، ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چگونه از زمان تنهایی‌تان بیشتر لذت ببرید و با ویژگی‌ها و ویژگی‌هایی که دارید خلاق‌تر و کارآمدتر باشید. . پس با دی جی همراه باشید.

درک درونگرایی


1- درونگرایی و رفتار ضد اجتماعی را از هم جدا کنید

در مورد معنا و مفهوم درونگرایی باورهای غلط زیادی وجود دارد و باید گفت که درونگرایی اصلاً به رفتارهای ضداجتماعی ربطی ندارد! درونگراها با تنها ماندن انرژی بیشتری می گیرند و شاداب می شوند و اغلب ترجیح می دهند به جای کار گروهی فعالیت های خود را به تنهایی انجام دهند. این امر همچنین از آسیب های عاطفی و عاطفی به آنها جلوگیری می کند.

اختلال شخصیت ضد اجتماعی بیشتر به اختلالات روانی-روانی شباهت دارد و به ناتوانی در همدلی یا برقراری ارتباط عاطفی با دیگران اشاره دارد. درونگراها مشکلی ندارند. اگرچه بسیاری از کتاب‌های خودآموز ادعا می‌کنند که برون‌گرایی کلید شادی و ثروت است، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که ویژگی‌های شخصیتی برون‌گراها کارآمدتر و موفق‌تر از درون‌گراها باشد. هر دو تیپ شخصیتی اگر در محیط کاری مناسب قرار گیرند می توانند بسیار خلاق و سازنده باشند.

2- درونگرایی و کمرویی را از هم جدا کنید

اگرچه بسیاری از افراد درونگرا می گویند که در جمع خجالتی هستند، اما لزوماً اینطور نیست و باید تفاوت بین این دو را بدانید. درونگرایی معیاری برای خجالت نیست، همانطور که برونگرایی معیاری برای سنجش بیش از حد برونگرا بودن نیست.

کمرویی به ترس از صحبت کردن در موقعیت های گروهی و ناتوانی فرد در برقراری ارتباط با دیگران و در نتیجه ترجیح تنها بودن بر اساس این ترس مربوط می شود.

اما درونگراها تنهایی را ترجیح می دهند زیرا تنها کار کردن برای آنها هیجان انگیزتر و الهام بخش تر از کار با دیگران است. افراد درونگرا لزوماً از برقراری ارتباط با دیگران نمی ترسند، آنها به سادگی علاقه ای به انجام این کار ندارند.

3- به چیزهایی که شما را هیجان زده می کند توجه کنید

آیا از تنهایی انرژی می گیرید؟ آیا به تنهایی کار می کنید یا با دیگران همکاری می کنید؟ به طور کلی، با تغییر رفتار خود فردی درونگرا نخواهید شد، زیرا اگر از تنهایی لذت نمی برید، مجبور کردن خود به انجام آن هیچ سودی برای شما ندارد و خلاقیت شما را تحریک نمی کند.

در عوض به تمایلات شخصی خود توجه کنید و آنها را تقویت کنید. اگر فکر می‌کنید فردی برون‌گرا هستید، پس دلیلی برای تغییر وجود ندارد و در عوض سعی کنید خود را در محیط‌های مددکاری اجتماعی قرار دهید تا کارآمدتر و بهتر شوید.

4- دوگانگی را در نظر بگیرید

بین بودن اصطلاحی برای توصیف افرادی است که به راحتی می توانند بین طیف های شخصیتی مختلف حرکت کنند و واقعیت این است که بسیاری از افراد در تست های شخصیت 50-50 امتیاز می گیرند. این بدان معناست که لازم نیست برون گرا یا درون گرا باشید، می توانید کاملاً در بین باشید و رفتارهایی از هر دو تیپ شخصیتی نشان دهید. سعی کنید تست های روانشناسی مختلفی انجام دهید تا این موضوع برای شما روشن شود.

زمان بیشتری را به تنهایی بگذرانید


1- سرگرمی های انفرادی را دنبال کنید

اگر می خواهید بدانید یا احساس کنید که زندگی به عنوان یک درون گرا چگونه است، به دنبال سرگرمی های انفرادی باشید. سرگرمی های یک درونگرا به طور کلی عبارتند از:

  • باغبانی
  • متن را بخوانید و بنویسید
  • چارت سازمانی
  • گلف
  • ساز زدن
  • پیاده روی

2- سعی کنید شب های جمعه در خانه بمانید

اگر می خواهید قدمی به سمت درونگرایی بردارید، سعی کنید به جای بیرون رفتن از جمعه آینده در خانه بمانید. درونگراها اغلب از تعاملات اجتماعی خسته شده‌اند و ترجیح می‌دهند شب‌های خود را به خواندن یک کتاب خوب بگذرانند تا اینکه در خیابان قدم بزنند یا به مهمانی بروند.

آیا تا به حال به طور پنهانی امیدوار بوده اید که دوستانتان برنامه را لغو کنند تا بتوانید در خانه بمانید و فیلم تماشا کنید؟ آیا تا به حال پشیمان شده اید که به دعوت مهمانی بله گفته اید؟ اینها نمونه های خوبی از درونگرایی هستند.

3- کمتر صحبت کنید

درونگراها افراد پرحرفی نیستند. برای اینکه درونگراتر شوید، سعی کنید در تعاملات گروهی بعدی خود ساکت بمانید و اجازه دهید دیگران بیشتر از شما صحبت کنند. از دیگران سوال بپرسید تا صحبت کنند، اما سعی کنید بحث را بیشتر روی دیگران متمرکز کنید تا خودتان.

آیا از اینکه توجه ناگهان به سمت شما معطوف شود خجالت می‌کشید؟ این نشانه خوبی از درونگرایی است. اما اگر دوست دارید در یک گروه در مرکز توجه قرار بگیرید، این رفتار کاملاً برون‌گرایانه است.

4- روی روابط یک به یک تمرکز کنید

درونگراها تنها نیستند که نتوانند با دیگران ارتباط برقرار کنند، آنها کار گروهی را دوست ندارند و بیشتر فعالیت های انفرادی را ترجیح می دهند. درونگراها عموماً ترجیح می دهند با یک نفر گفتگوی عمیق و متفکرانه داشته باشند تا با یک گروه بزرگ.

اگر مجالس و مهمانی ها را دوست ندارید، سعی کنید روابط شخصی بیشتری داشته باشید تا منزوی و سرد به نظر نرسید.

5- فضای زندگی خود را راحت تر کنید

اگر می خواهید زمان بیشتری را به تنهایی بگذرانید، بهتر است به فضایی که در آن زندگی می کنید کمک کنید و آن را به مکانی تبدیل کنید که دوست دارید زمان زیادی را در آن سپری کنید. به عنوان مثال، شمعی روشن کنید، از بخور معطر استفاده کنید، کتاب های مورد علاقه خود را در اطراف خود قرار دهید، صندلی مورد علاقه خود را پیدا کنید یا هر کار دیگری که به شما آرامش و آرامش می دهد انجام دهید.

یک درونگرا کارآمد و خلاق باشید.


1- حرفه ای را دنبال کنید که نیاز به تعاملات کمتری دارد

اگر فکر می‌کنید بیشتر از سبک زندگی درون‌گرا لذت می‌برید، سعی کنید علایق، شغل و سرگرمی‌هایی را پیدا کنید که به شما امکان می‌دهد تا آنجا که ممکن است این سبک زندگی و عملکرد را داشته باشید. مشاغل زیر به طور کلی برای افراد درونگرا مناسب هستند:

  • برنامه نویسی کامپیوتر
  • نگارش و ویرایش
  • دانشمند و محقق
  • کارهای آرشیوی و کتابخانه ای.

2- در حال حاضر فقط روی انجام یک کار تمرکز کنید

برونگراها چند کار را انجام می دهند، اما درونگراها ترجیح می دهند ابتدا یک کار را تمام کنند و سپس به کار بعدی بروند. سعی کنید کارهای خود را اولویت بندی کنید و ابتدا مهم ترین کارها را انجام دهید و سپس به سراغ کارهای دیگر بروید.

3- عمیق تر بروید

درونگراها عموماً صحبت های کوچک را دوست ندارند و ترجیح می دهند بیشتر یک موضوع را بررسی کنند و گفتگوهای جدی تر و عمیق تری داشته باشند. این در مورد نحوه انجام کارها و پروژه هایی که درونگراها انجام می دهند نیز صادق است. دفعه بعد که می‌خواهید پروژه‌ای را برای مدرسه یا محل کار انجام دهید، به انجام ندادن کافی یا آن‌طور که از شما انتظار دارند راضی نباشید، جلوتر بروید، بیشتر تلاش کنید، خلاق‌تر باشید و چیزی خلق کنید. بهتر!

4- مسئولیت های فردی را به عهده بگیرید و به تنهایی کار کنید

افراد درونگرا ترجیح می دهند به جای کار با دیگران یا انجام کارهای گروهی، به تنهایی کار کنند. اگر کسی هستید که از دیگران کمک می‌گیرید، سعی کنید یک کار را کاملاً خودتان انجام دهید تا ببینید آیا می‌توانید یا هنوز به کمک دیگران نیاز دارید.

این باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود و باعث می شود در آینده اعتماد بیشتری به خود داشته باشید. سعی کن خودت رو کنترل کنی! هر چه کمتر از دیگران کمک بخواهید، کمتر به دیگران وابسته خواهید شد.

آیا شما فردی درونگرا هستید؟  چگونه یک درونگرا موثر شویم؟

در مورد این مقاله چه فکر می کنید؟ آیا شما فردی درونگرا هستید؟ یا دوست دارید درونگرا شوید؟ یا برون گرا هستید یا درون گرا؟ نظرات خود را با دی جی به اشتراک بگذارید!

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=22902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.