افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

آیا سوخو-35 و اس-400 روسیه معادله درگیری ایران و اسرائیل را تغییر خواهند داد؟

  • کد خبر : 408060
آیا سوخو-35 و اس-400 روسیه معادله درگیری ایران و اسرائیل را تغییر خواهند داد؟

فرارو ادامه داد، ایران دستور خرید جنگنده های پیشرفته را داد. سوجوی 35 و تلاش برای دستیابی به سامانه های پدافند هوایی این 400 توانایی مقابله با نیروی هوایی و موشک های پیشرفته اسرائیل است. در صورت نهایی شدن این توافقات، توان نظامی ایران به شدت تقویت خواهد شد. جاستین برانک، محقق ارشد موسسه رویال […]

فرارو ادامه داد، ایران دستور خرید جنگنده های پیشرفته را داد. سوجوی 35 و تلاش برای دستیابی به سامانه های پدافند هوایی این 400 توانایی مقابله با نیروی هوایی و موشک های پیشرفته اسرائیل است. در صورت نهایی شدن این توافقات، توان نظامی ایران به شدت تقویت خواهد شد.

جاستین برانک، محقق ارشد موسسه رویال خدمات متحده بریتانیا می گوید: تحویل تعداد قابل توجهی جنگنده سوخو 35 به ایران، آموزش خلبانان، ایجاد زیرساخت های لازم و تامین تجهیزات پشتیبانی زمان بر است.

اسرائیل پس از حمله ایران با بیش از 180 موشک بالستیک، خواهان تلافی شده است. همزمان، رسانه های ایرانی ادعاهای غیرمستندی دارند مبنی بر اینکه روسیه تاکنون یک اسکادران از جنگنده های سوخو 35 و چندین سامانه اس-400 را به ایران تحویل داده است. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ایران به زودی می تواند این جنگنده های نسل چهارم را دریافت کند.

آنتون مرداسوف، محقق غیرمقیم برنامه سوریه در موسسه خاورمیانه، اعلام کرد که قرارداد فروش 35 جنگنده سوخو به ایران بسته شده است. زیرا روسیه در سپتامبر 2023 هواپیمای آموزشی یاک 130 را برای آموزش خلبانان ایرانی تحویل داد. این جنگنده ها به ایران اجازه می دهند بخشی از نیروی هوایی پیر خود را که از اوایل دهه 1990 به روز نشده است، ارتقا دهد و توانایی این کشور برای دفاع از حریم هوایی خود را تقویت کند.

با این حال، سوخو 35 به تنهایی نمی تواند توازن قوا را در منطقه تغییر دهد، زیرا کشورهای عربی حوزه خلیج فارس همچنان جنگنده های پیشرفته تری دارند. بنابراین، پهپادها و موشک‌های بالستیک احتمالاً ابزار اصلی ایران برای نمایش قدرت نظامی باقی خواهند ماند.

به نوشته نیویورک تایمز، روسیه با وجود افزایش تنش ها در منطقه پس از ترور یکی از رهبران حماس در تهران توسط اسرائیل، تحویل تجهیزات دفاع هوایی به ایران را آغاز کرده است. اگرچه نوع دقیق این تجهیزات اعلام نشده است، اما احتمالاً شامل سامانه اس-400 نیز می شود که ایران مدت هاست به دنبال آن بوده است.

تحویل این تسلیحات می تواند هرگونه حمله هوایی علیه تهران را چالش برانگیزتر کند. در ماه آوریل، ایران برای اولین بار مستقیماً با حملات پهپادی و موشکی به اسرائیل حمله کرد.

آنتونی مرداسوف معتقد است که مسکو به دلیل نیازهای دفاعی خود در جنگ اوکراین، به احتمال زیاد سامانه اس-400 را به ایران تحویل نخواهد داد.

روسیه برای دفاع از انبارهای مهمات خود و حمایت از نیروهای خود به سیستم های دفاعی خود نیاز فوری دارد. حتی اگر روسیه تصمیم به تحویل سامانه دفاع موشکی اس-400 بگیرد، آموزش خدمه و راه اندازی آن حداقل پنج ماه طول می کشد، بنابراین ایران تا بهار سال آینده قادر به استفاده کامل از آن نخواهد بود.

مذاکره احتمالی برای تامین موشک های کروز P800 به انصارالله می تواند بسیار تحریک کننده باشد. برد این موشک ها تقریباً 300 کیلومتر است و می توانند در مسیر خود به سطح دریا نزدیک شوند. این سلاح‌ها از موشک‌های ضد کشتی موجود در زرادخانه انصارالله پیشرفته‌تر هستند و می‌توانند حملات آن را به کشتی‌های تجاری و نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا بسیار افزایش دهند.

گزارش ها حاکی از آن است که عوامل اطلاعاتی روسیه در حملات انصارالله به کشتی های تجاری نقش مستشاری داشتند.

به گفته مرداسوف، اگر مذاکرات مسکو و انصارالله واقعاً حول محور تامین موشک بود، احتمالاً کلی بوده است. این درز اطلاعات ممکن است اقدامی عمدی از سوی سرویس های اطلاعاتی روسیه برای تقویت اظهارات ولادیمیر پوتین در مورد امکان تسلیح دشمنان غرب باشد.

ولادیمیر پوتین در ماه ژوئن هشدار داد که روسیه می تواند در پاسخ به تسلیح اوکراین توسط غرب به دشمنان غربی تسلیحات بفرستد و تاکید کرد: ما هم حق داریم همین کار را انجام دهیم.

آنتونی مرداسوف معتقد است: “انتقال مستقیم موشک ها به انصارالله بعید است، زیرا این اقدام می تواند نفتکش های چین را به خطر بیندازد. پرتاب مستقیم چنین موشک هایی می تواند کشورهای عربی را که شرکای مهم مسکو تحت تحریم های فعلی هستند، تا حد زیادی نارضایتی کند.”

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408060

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.