افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

آیا زلیخا از یوسف فرزندی داشت؟ + واقعیتی که نمی توان دانست!

  • کد خبر : 145702
آیا زلیخا از یوسف فرزندی داشت؟  + واقعیتی که نمی توان دانست!

این روزها سریال یوسف پیامبر از تلویزیون پخش می شود. شاید بخواهید بدانید یوسف و زلیخا که در نهایت ازدواج کردند، هرگز صاحب فرزند نشدند؟ زلیخا همسر محبوب مصر بود. که عاشق جوانی بی گناه به نام یوسف می شود. او ابتدا برای حفظ آبرو و موقعیت خود، ناگزیر یوسف را متهم می کند، اما […]

این روزها سریال یوسف پیامبر از تلویزیون پخش می شود. شاید بخواهید بدانید یوسف و زلیخا که در نهایت ازدواج کردند، هرگز صاحب فرزند نشدند؟

زلیخا همسر محبوب مصر بود. که عاشق جوانی بی گناه به نام یوسف می شود. او ابتدا برای حفظ آبرو و موقعیت خود، ناگزیر یوسف را متهم می کند، اما سال ها بعد به تعبیر قرآن، در حالی که از کاری که انجام داده است توبه می کند و خود را مقصر می داند که سال ها توسط جوانی بی گناه در حضور او در زندان بوده است. از فرعون و همه حقیقت ماجرا را آشکار می کنند و بر بی گناهی یوسف شهادت می دهند.

به این ترتیب یوسف که بی گناهی او ثابت شده و خواب فرعون را که همه تعبیر کننده ها قادر به تعبیر آن نبودند تعبیر کرد، به دستور فرعون از زندان خارج می شود و راهی مصر می شود.

یوسف و زلیخا ازدواج کردند

زلیخا که از شوهرش فرزندی نداشت. در برخی منابع آمده است که پس از توبه در دوران پیری و موحد شدن، با دعای یوسف (علیه السلام) جوان شد و با او ازدواج کرد. (فیض کاشانی، تفسیر الصافی، ج 3، ص 52)

در روایات به این موضوع اشاره نشده است، اما در برخی روایات تاریخی از فرزندان یوسف زلیخا نام برده شده است. مطهر بن طاهر مقدسی (مورخ قرن ششم) می گوید: در تورات آمده است که یوسف در 120 سالگی درگذشت. و با زلیخا ازدواج کرد و از او صاحب دو پسر شد، اولی افرایم بن یوسف که پدربزرگ یوشع بن نون ولیعهد موسی پس از او بود و دیگری منشا بن یوسف پدر موسی بود. دوست و همراه خضر به گفته اهل کتاب. آغاز و تاریخ، ج. 3، ص. 69)

بر اساس کتاب پیدایش عهد عتیق، منسی یا منسی نام یکی از دو پسر یوسف است. اما در سریال یوسف، منسی پیامبر اولین پسر و دختر یوسف بود که قبل از ورود برادران یوسف به مصر در مصر به دنیا آمد.

Manase در زبان عبری به معنای فراموشکار است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=145702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.