افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
8

آیا روزه داری متناوب می تواند به افراد کمک کند داروهای دیابت را کنار بگذارند؟

  • کد خبر : 6940
آیا روزه داری متناوب می تواند به افراد کمک کند داروهای دیابت را کنار بگذارند؟

15 دسامبر 2022 – برخی از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است بتوانند وزن خود را کاهش دهند، قند خون خود را کاهش دهند و مصرف داروهای دیابت را متوقف کنند.رژیم روزه متناوب به مدت 3 ماه، تحقیقات جدید نشان می دهد. روزه داری متناوب – مانند رژیم غذایی 5:2، که شامل خوردن […]


15 دسامبر 2022 – برخی از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است بتوانند وزن خود را کاهش دهند، قند خون خود را کاهش دهند و مصرف داروهای دیابت را متوقف کنند.رژیم روزه متناوب به مدت 3 ماه، تحقیقات جدید نشان می دهد.

روزه داری متناوب – مانند رژیم غذایی 5:2، که شامل خوردن کالری کم به مدت 2 روز و سپس غذا خوردن به طور معمول به مدت 5 روز است – در مطالعات قبلی منجر به کاهش وزن شده است.

اما مشخص نیست که آیا روزه‌داری متناوب ممکن است سطح HbA1c را کاهش دهد یا خیر – معیاری برای میانگین سطح قند خون یک فرد در 2 تا 3 ماه گذشته.

و به طور خاص، مشخص نبود که آیا روزه‌داری متناوب می‌تواند به افراد اجازه دهد تا به حالت غیر دیابتی برگردند، که به عنوان بهبودی دیابت شناخته می‌شود – که به عنوان داشتن سطح قند خون زیر ۶.۵ درصد برای حداقل ۳ ماه پس از قطع تمام داروهای دیابت تعریف می‌شود.

این مطالعه جدید روی 72 بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 در چین نشان داد که در واقع، 36 بیمار در گروه روزه متناوب تقریباً 13 پوند از دست دادند و این کاهش وزن را به مدت 1 سال حفظ کردند و نزدیک به نیمی از آنها بهبودی دیابت را به دست آوردند. این در مقایسه با کاهش وزنی برای 36 بیمار در گروه کنترل که فقط 3 درصد از آنها به بهبودی دست یافتند، مقایسه شد.

دکتر دونگبو لیو، نویسنده ارشد از دانشگاه کشاورزی هونان در چین، در یک بیانیه خبری گفت: نتایج نشان می دهد که “دیابت نوع 2 لزوماً یک بیماری دائمی و مادام العمر نیست.” بهبود دیابت در صورتی امکان پذیر است که بیماران با تغییر رژیم غذایی و عادات ورزشی وزن خود را کاهش دهند.

امی ای. روتبرگ، دکترای علوم تغذیه در دانشگاه میشیگان، در مصاحبه ای گفت: «کاهش وزن زیاد برای ادامه بهبودی دیابت کلیدی است». روتبرگ با این مطالعه درگیر نبود.

او می‌گوید که نکته اصلی این است که «تغییر سبک زندگی مؤثر است».

اگرچه این یافته‌ها مختص یک جمعیت آسیایی است، اما نشان می‌دهد که رویکرد مشابهی می‌تواند برای سایر جمعیت‌ها نیز طراحی شود.

روتبرگ می گوید، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که می خواهند روزه متناوب را امتحان کنند، به راهنمایی یک متخصص تغذیه نیاز دارند تا مطمئن شوند که رژیم غذایی آنها شامل تمام ریزمغذی ها، ویتامین ها و مواد معدنی لازم در روزهای روزه داری است. آنها همچنین باید یک رژیم غذایی نسبتاً متعادل داشته باشند و در روزهای ضیافت خود را غمگین نکنند.

او همچنین به بیماران توصیه می کند: “سعی کنید کالری خود را با روشی که به نظر شما پایدار است کاهش دهید تا بتوانید وزن کم کنید و وزن کاهش یافته را حفظ کنید.”

این مطالعه در 14 دسامبر منتشر شد مجله بالینی غدد درون ریز و متابولیسم.

نمایش منابع

منابع:

مجله بالینی غدد درون ریز و متابولیسم: “اثر یک رژیم غذایی متناوب با محدودیت کالری بر بهبودی دیابت نوع 2: یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده”، “گزارش اجماع: تعریف و تفسیر بهبودی در دیابت نوع 2.”

Amy E. Rothberg، MD، PhD، استاد علوم تغذیه، دانشکده بهداشت عمومی، دانشگاه میشیگان.

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=6940

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.