افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

آیا در شرایط کنونی شیوع کرونا باید از ماسک استفاده کنیم؟

  • کد خبر : 134533
آیا در شرایط کنونی شیوع کرونا باید از ماسک استفاده کنیم؟

موارد ابتلا به کووید-19 در اکثر نقاط جهان در حال افزایش است و بسیاری از مردم این سوال را در ذهن خود دارند که آیا در شرایط فعلی باید از ماسک استفاده کرد؟ به گزارش ایسنا، به نقل از نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، در این شماره مسئولان بهداشتی در چند ایالت استرالیا به مردم توصیه […]

موارد ابتلا به کووید-19 در اکثر نقاط جهان در حال افزایش است و بسیاری از مردم این سوال را در ذهن خود دارند که آیا در شرایط فعلی باید از ماسک استفاده کرد؟

به گزارش ایسنا، به نقل از نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، در این شماره مسئولان بهداشتی در چند ایالت استرالیا به مردم توصیه کرده اند دوباره از ماسک استفاده کنند.

بیمارستان ها و خانه های سالمندان قطعا اولین مکان هایی هستند که در طول همه گیری همه گیر از ماسک استفاده می کنند. با این حال، مقامات بهداشتی استرالیا تاکنون چندین توصیه را صادر کرده اند، از جمله اینکه در برخی از ایالت ها استفاده از ماسک در مناطق پرخطر بیمارستان ها اجباری است.

بنابراین سوال این است: آیا در میان افزایش موارد کووید-19 باید از ماسک استفاده کنیم؟

کووید-19 همچنان یک تهدید است

متأسفانه SARS-CoV-2 (ویروسی که باعث کووید-19 می شود) فقط به یک سرماخوردگی پیش پا افتاده تبدیل نشده است.

این ویروس علاوه بر ایجاد علائم در مراحل اولیه، که می‌تواند به ویژه برای افراد آسیب‌پذیر جدی باشد، می‌تواند باعث بیماری‌های مزمن در افراد در هر سنی و شرایط سلامتی به دلیل توانایی آن در تأثیر بر عروق خونی، قلب، ریه‌ها و…

کووید 19 و عوارض مداوم آن عوارض جانبی بر جامعه بر جای گذاشته است. کاهش بهره وری به دلیل کووید در دراز مدت بر نیروی کار و اقتصاد تأثیر می گذارد.

در حالی که پیام‌های عمومی «زندگی با کووید» ظاهراً ما را تشویق به خروج از همه‌گیری کرده است، SARS-CoV-2 رفتار متفاوتی دارد. این بیماری به جهش ادامه داده و مسری تر شده و از حفاظت ارائه شده توسط واکسن ها فرار کرده است.

کووید-۱۹ یک بیماری بومی نیست، بلکه یک ویروس همه گیر مانند آنفولانزا یا سرخک است، بنابراین می‌توان انتظار داشت که موارد ابتلا افزایش یابد. با در نظر گرفتن این موضوع، به خصوص در مواقعی که موارد این بیماری رو به افزایش است، قطعا باید برای مراقبت از خود گام برداریم.

برای مراقبت از خود چه کاری می توانید انجام دهید؟

ما می دانیم که SARS-CoV-2 از طریق هوایی که تنفس می کنیم منتقل می شود. ما همچنین می دانیم که بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری علائمی ندارند اما می توانند آن را به افراد دیگر منتقل کنند، بنابراین نمی توانید بدانید که چه کسانی آن را در اطراف شما دارند. بنابراین در زمان افزایش موارد ابتلا به کووید-19، استفاده از ماسک یک راه منطقی برای پیشگیری از آن است.

علاوه بر این، به گفته کارشناسان، نیاز بیشتری به استفاده از ماسک در مکان‌های پرخطر مانند بیمارستان‌ها وجود دارد.

محافظ ترین نوع ماسک، ماسک تنفسی یا N95 است، اما استفاده از هر نوع ماسکی بهتر از نپوشیدن آن است.

استفاده از ماسک هنگام مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی یا مراکز مراقبت سالمندان بسیار مهم است. علاوه بر این، استفاده از ماسک در مغازه‌ها، وسایل نقلیه عمومی و سایر مکان‌های بسته و شلوغ احتمال ابتلا به کووید۱۹ را کاهش می‌دهد.

روز جمعه 5 می 2023، سازمان بهداشت جهانی (WHO) به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید-19 در جهان را اعلام کرد. در ژانویه 2020، این سازمان شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین المللی اعلام کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=134533

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.