افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

آیا در انقلاب کسی را مجبور به حجاب کردیم؟ / رد صلاحیت من بهانه توهین به قوه قضائیه و شورای نگهبان است

  • کد خبر : 248897
آیا در انقلاب کسی را مجبور به حجاب کردیم؟  / رد صلاحیت من بهانه توهین به قوه قضائیه و شورای نگهبان است

اخبار آنلاین به نقل از سایت. حسن روحانی او ادامه داد، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی وی در دیدار عادی خود با وزرا و معاونان رئیس جمهور دولت های یازدهم و دوازدهم که دیروز (سه شنبه) برگزار شد، روز کارگر و معلم را به این دو قشر مهم جامعه تبریک گفت و بر حل مشکلات […]

اخبار آنلاین به نقل از سایت. حسن روحانی او ادامه داد، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی وی در دیدار عادی خود با وزرا و معاونان رئیس جمهور دولت های یازدهم و دوازدهم که دیروز (سه شنبه) برگزار شد، روز کارگر و معلم را به این دو قشر مهم جامعه تبریک گفت و بر حل مشکلات کشور تاکید کرد. مشکلات مشارکت مردم در همه عرصه هاست و گفت: وقتی در مسائل اجتماعی و فرهنگی به نظر مردم توجه نکنیم در مسائل اقتصادی و سیاسی از ما حمایت نمی کنند. ما باید در همه زمینه ها مشارکت واقعی داشته باشیم. آیا ما در کنار مردم قدرت داریم؟

رئیس جمهور سابق کشورمان با اشاره به روزهای سخت کشورمان در ۴۵ سال گذشته، از جنگ هشت ساله تا تحریم های هسته ای، تصریح کرد: در روزهای سخت، بیشترین توان ما برای عبور از مشکلات در گرو حضور بود. از مردم مردم با دولت همکاری و کمک کردند یا خواست دولت را پذیرفتند. در جنگ هشت ساله اگر مردم نمی آمدند و بسیج نبود، نمی توانستیم با عراق بجنگیم. اگر صنایع وارد نمی شد، گلوله توپ و خمپاره نداشتیم. مشکلات فقط با نیروهای مسلح، ارتش، ارتش و ژاندارمری حل نمی شود.

رئیس دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه اگر مردم از دولت فاصله بگیرند، اداره جامعه با مشکل مواجه می شود، افزود: در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه ای مواجه هستیم. انگار داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود، اقدامات داخلی هم برای سرنگونی دولت انجام شد. در 4 سال دولت دوازدهم به مردم می گفتند اگر بیاییم در مدت کوتاهی مشکلاتشان را حل می کنیم. در اقتصاد، سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می خواهد. اما ضربه آن میزان مشارکت در انتخابات 1400 بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 2018 بود. وقتی مردم کنار گذاشته می شوند و در امور کشور شرکت نمی کنند، چگونه می خواهید مشکلات را حل کنید؟

وی موفقیت برجام را حمایت 80 درصدی مردم عنوان کرد و گفت: حمایت ما در مذاکرات برجام مردم بود. در همه نظرسنجی‌ها حتی در نظرسنجی‌هایی که مخالفان دولت انجام دادند، ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم از برجام حمایت کردند، این قانون تصویب شد. در غیر این صورت آنها اجازه نمی دادند برجام به واقعیت تبدیل شود. وقتی 73 درصد مردم در انتخابات شرکت کردند، مشخص است که از دولت منتخب حمایت می کنند، وقتی مشارکت کمتر از 50 درصد است، آیا مشخص است که با چه مشکلاتی مواجه خواهیم شد؟ زمانی در منطقه افتخار داشتیم که انتخابات را با مشارکت 80 و 84 درصدی برگزار کنیم، حالا باید از انتخابات کشورهای همسایه پشیمان باشیم.

در 80 سال گذشته هرگز تورم بیش از 40 درصد را تجربه نکرده ایم.

رئیس جمهور ایران در دولت یازدهم و دوازدهم با یادآوری وعده های مسئولان فعلی برای حل مشکلات اقتصادی و مبارزه با فساد و راه اندازی سریع همه کارگاه های تعطیل اعلام کرد: امروزه قطعا آن شرایط خاص وجود ندارد. شرایط فروش نفت نیز بسیار تغییر کرده است. آنها اظهار داشتند که همه با هم هستند و در حل مشکلات به یکدیگر کمک می کنند. گفتند نمی دانند بورس را چطور مدیریت کنند، می آییم مدیریتش می کنیم. در این 30 ماهه دولت سیزدهم ارزش بورس 46 میلیارد دلار کاهش داشت در حالی که در 30 ماهه دولت یازدهم 8.5 میلیارد دلار رشد داشت. در 32 ماهه دولت یازدهم قیمت ارز 11 درصد کاهش داشت در حالی که نرخ دلار در سه سال اول دولت یازدهم تنها 9.8 درصد افزایش داشت. در سه سال اول دولت یازدهم رشد پایه پولی 52 درصد بوده اما در 30 ماه گذشته به 100 درصد رسیده است. تورم مرداد 1391 43 درصد بود، در پایان سال 1393 به 8 درصد رسید و تا سه ماهه اول سال 1396 تک رقمی بود. بدانید در تاریخ ایران تنها یک بار در سه سال متوالی تورم 40 درصدی را تجربه کرده ایم. زمان جنگ جهانی دوم از سال 1320 تا 1322 بود. ممکن است در برخی سال ها تورم 40 تا 49 درصد را تجربه کرده باشیم، اما در سه سال متوالی از سال 1400 تا 1402 تورم بالاتر از 40 درصد را تجربه نکرده ایم. 80 سال.

بخش خصوصی قبلاً خصومت می‌کرد، الان اینطور است.

روحانی دلیل بهبود شرایط اقتصادی در دولت یازدهم را امیدواری مردم و حمایت آنها از دولت و دولت دانست و افزود: در آن دوره انقلاب دیجیتال محقق شد. استارت آپ ها در آن روزها شتاب بیشتری گرفتند. توسعه پهنای باند در فضای مجازی باعث شد مردم احساس راحتی کنند و مشاغل زیادی در آن بستر ایجاد شد. فضای مجازی امروز چگونه است؟ در سالی که مقام معظم رهبری آن را «جهش تولیدی با مشارکت مردمی» نامیدند، برخی از بسترهای اقتصاد دیجیتال می خواهند حکومت کنند. بخش خصوصی قبلاً خصومت می‌کرد، الان اینطور است.

رئیس دولت تدبیر و امید ادامه داد: وقتی در توزیع قدرت مشارکت نکنیم در اقتصاد مشارکت نمی کنند. اگر به نظرات مردم در مسائل اجتماعی و فرهنگی توجه نکنیم، در مسائل اقتصادی و سیاسی از ما حمایت نمی کنند. ما باید در همه زمینه ها مشارکت واقعی داشته باشیم. آیا ما در کنار مردم قدرت داریم؟ به جای آنها انرژی هسته ای و موشکی اتفاقاً رشد اصلی انرژی هسته ای و موشکی در زمان دولت تدبیر و امید رخ داد. مشکل ما ایران هراسی و کاهش قدرت بازدارندگی با قطعنامه های فصل هفتم شورای امنیت بود که با حمایت جهانی از پیشنهاد جهانی عاری از خشونت و افراط گرایی ایران و برجام تغییر کرد. وقتی برجام امضا شد، اولین کسانی که به من تبریک گفتند دوستان منطقه‌ای ما بودند. عراق، سوریه و جهاد اسلامی. برجام قدرت بازدارندگی ایران را افزایش داد. در آن شرایطی که مردم در کنار ما بودند، توانستیم مشکلات را حل کنیم و به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنیم.

عده ای در داخل فقط به فکر حفظ قدرت هستند نه حفظ نظام و کشور.

هفتمین رئیس جمهور ایران بی توجهی به توسعه کشور را نگران کننده دانست و گفت: کشورهای اطراف ما در منطقه به فکر توسعه همه جانبه هستند اما متأسفانه برخی در داخل تنها به حفظ قدرت یک جناح اقلیت فکر می کنند. و حتی به فکر حفظ نظام و کشور هم نیستند. کشور نمی تواند بدون توسعه بماند. توسعه بدون مشارکت مردم، ورود سرمایه خارجی و ارتباط مناسب با دنیا امکان پذیر نیست. اکنون کارهای مهم ساختمانی که در دوره ما بین 60 تا 90 درصد پیشرفت داشته است، ادامه ندارد. فقط برخی از مواردی که بیش از 90 درصد پیشرفت کرده بودیم به میزان محدودی تکمیل شده است.

آیا واقعاً وظیفه پلیس پیشگیری از شر است و آیا آموزش این کار را دیده اند؟

روحانی حفظ کرامت مردم در عرصه اجتماعی همراه با حل مشکلات معیشتی را ضروری دانست و گفت: دو مصداق اصلی حکومت اسلامی، حکومت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و ملا امیرالمومنین است. (السلام علیکم)؛ آیا باید دید راه آن بزرگان برای امر به معروف و نهی از منکر چگونه بوده است؟ قرآن از دیدگاه افراد در بحث حجاب شروع می شود. امیرالمؤمنین نه تنها زن محجبه ای را که از کنار همکلاسی هایش رد می شد تنبیه نکرد، بلکه به دیگران نیز گفت که چرا به او خیره شده اند. آیا باید ثابت کرد که نهادهای فرهنگی، صدا و سیما توانستند در طول 45 سال گذشته دینداری مردم را افزایش دهند؟ آیا واقعاً وظیفه پلیس پیشگیری از شر است و آیا آموزش این کار را دیده اند؟

آیا در انقلاب کسی را مجبور به حجاب کردیم؟

وی در ادامه گفت: امروز برای ساخت مسجد می جنگند در حالی که ابتدا باید مداحان تربیت شوند، اگر تعداد مداحان زیاد شود خودشان مسجد را می سازند. در مقوله های اجتماعی باید حرمت افراد را حفظ کنیم. آیا در انقلاب کسی را مجبور به حجاب کردیم؟ زمانی که انقلاب شد، بسیاری از زنان با حجاب و حتی محجبه بودند.

رد صلاحیت من ادعای توهین به قوه قضائیه و شورای نگهبان است.

روحانی در پایان از انتشار پاسخ نامه خود به نامه شورای نگهبان برای رد صلاحیت برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: به ایرادات نگهبان پاسخ خواهم داد. شورا. تا مردم سطح اعضای این شورا را در مسائل حیاتی کشور درک کنند. در پرونده های رد صلاحیت یکی اتهام توهین به قوه قضائیه و شورای نگهبان و دیگری عدم مقاومت در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و …. این پاسخ نیز به این دلیل است که معتقدم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا برای این تشکیل شد که مردم مطمئن شوند قوانین تدوین شده مغایر با موازین اسلامی و قانون اساسی نیست. اگر در قضاوت شورای نگهبان تردید شود به جمهوریت و اسلام ما لطمه وارد می شود. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیستند. به همین دلیل باید احساس مسئولیت کنیم نه اینکه بنشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و حمایت از نظام و کشور تشویق کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=248897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.