افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

آیا در اردیبهشت 1403 حق پرستاری بهزیستی قطع شد؟

  • کد خبر : 269217
آیا در اردیبهشت 1403 حق پرستاری بهزیستی قطع شد؟

به گزارش صبح امروز سازمان بهزیستی به دنبال تعیین تکلیف و افزایش حق پرستاری به افراد نیازمند است اما به نظر می رسد سیاستگذاران بهزیستی و نظام مالی آنطور که باید به این حق توجه نکرده اند. کمک هزینه پرستاری به وی یا سرپرست، همسر یا سرپرست وی به منظور کمک به بهبود سلامت فردی […]

به گزارش صبح امروز سازمان بهزیستی به دنبال تعیین تکلیف و افزایش حق پرستاری به افراد نیازمند است اما به نظر می رسد سیاستگذاران بهزیستی و نظام مالی آنطور که باید به این حق توجه نکرده اند.

کمک هزینه پرستاری به وی یا سرپرست، همسر یا سرپرست وی به منظور کمک به بهبود سلامت فردی دارای معلولیت شدید و بسیار شدید که در بیمارستان بستری شده و دارای ضایعه نخاعی قفسه سینه، کمر و گردن است، پرداخت می شود.

حدود یک میلیون و 500 هزار معلول از جمله 33 هزار معلول ضایعه نخاعی در بانک اطلاعاتی کمیسیون پزشکی بهزیستی ثبت شده که از این تعداد سه درصد دارای معلولیت شدید و بسیار شدید هستند.

به گزارش ایرنا، نکته تاسف بار این است که سالانه 2500 نفر ضایعه نخاعی به این فهرست اضافه می شود.

فوریت نیوز نوشت: مدیر کمپین معلولان گفت: بر اساس گزارش های دریافتی کمپین معلولان و نظرسنجی کانال خبری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، مستمری حدود 20 درصد از مشمولان. سازمان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه ها قطع شده است.

دولت در لایحه بودجه سال 1402 ردیف اعتباری جداگانه ای برای قانون حمایت از حقوق معلولان در نظر نگرفت و اعتبارات مربوط به این قانون را در اعتبارات کل سازمان بهزیستی مشاهده کرد که باعث افزایش مشکل شد. کمبود بودجه برای اجرای قانون

در این سال ها افراد دارای معلولیت نسبت به عدم اجرای مفاد قانون حمایت از معلولان اعتراض کرده اند.

بارها نسبت به عدم اجرای ماده 27، بی اهمیت بودن حقوق بازنشستگی، مبلغ بسیار ناچیز کمک هزینه پرستاری، بی توجهی به مواد مربوط به اشتغال معلولان و… اعتراض کرده اند.

بهروز مروتی (فعال حقوق معلولان و مدیر کمپین معلولان) از حذف مستمری بسیاری از معلولان خبر داده است.

وی گفت: تا سال گذشته واریز مستمری مشمولان کمیته امداد و بهزیستی به صورت مستقیم توسط این دو نهاد انجام می شد اما بر اساس بند ۲ تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۳، واریز مستمری مشمولان کمیته امداد و سازمان بهزیستی از امسال بر عهده سازمان هدفمندی یارانه ها است.

به این ترتیب کمیته امداد و بهزیستی لیست مشمولان مستمری را به سازمان هدف ارائه می کند و سپس این نهاد وجوه را به حساب مشمولان واریز می کند.

به گفته این فعال حقوق معلولان، ماه گذشته مستمری چند ده هزار مددجوی سازمان بهزیستی – که تا اسفندماه سال گذشته مستمری می گرفتند – بدون دلیل قطع شد.

مروتی ادامه داد: پیگیری های کمپین حاکی از آن بود که سازمانی هدفمند به دلیل ابهام در برخی حساب ها مستمری آنها را قطع کرده است.

به عنوان مثال، متقاضیانی که مستمری آنها به دلیل سن بسیار پایین به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است، از مشمولان این قطع مستمری بودند.

مدیر کمپین معلولان گفت: بهزیستی پیگیری شد و زمانی که دیوان محاسبات وارد موضوع شد به نظر می رسید مشکل حل شده و وعده پرداخت مستمری فروردین ماه به آن دسته از متقاضیانی که مستمری آنها در ماه گذشته قطع شده بود داده شد. ”

وی افزود: در حالی که تصور می شد مشکل حل شده است مستمری بگیران بهزیستی یک هفته دیرتر از موعد اعلام شده سازمان هدف و ذی نفعان کمیته امداد پرداخت شد و پس از آن بود که سیل عظیمی از … گزارش ها حکایت از قطع عمده مستمری بگیران بهزیستی دارد. دارد.

مروتی تصریح کرد: سازمان هدف باید لیست متقاضیان بهزیستی را بگیرد و به بانک بدهد، همین. اما با قطع مکرر مستمری در دو ماه متوالی، به نظر می رسد اتفاقات جدیدی در شرف وقوع است!

این فعال حقوق از کارافتادگی افزود: با وجود اینکه پرداختی برای اکثر متقاضیانی که در فروردین ماه مستمری دریافت نکردند، انجام شد، اما عدم پرداخت مستمری فروردین برای برخی و همچنین تعلیق مستمری فروردین ماه گروهی دیگر از متقاضیان بهزیستی. شبهه تعلیق هدفمند مستمری متقاضیان بهزیستی توسط سازمان هدفمندسازی یارانه ها را تقویت می کند. امیدواریم سازمان هدفمندی یارانه ها پاسخگو باشد و مشکلات به وجود آمده را روشن کند.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=269217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.