افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

آیا در آستانه ورود به “فاز صعودی” چرخه بیت کوین هستیم؟

  • کد خبر : 403969
آیا در آستانه ورود به “فاز صعودی” چرخه بیت کوین هستیم؟

قیمت بیت کوین از ابتدای سال 2024 تاکنون ۵۵٪ آن را افزایش داد 12.550 در ماه اکتبر اتفاق افتاد. رشد اخیر بیت کوین در حالی رخ می دهد که پس از اینکه شرکت های وال استریت انتظارات را شکست دادند و گزارش های درآمدی خود را منتشر کردند، احساسات سرمایه گذاران نسبت به دارایی پرخطر […]

قیمت بیت کوین از ابتدای سال 2024 تاکنون ۵۵٪ آن را افزایش داد 12.550 در ماه اکتبر اتفاق افتاد. رشد اخیر بیت کوین در حالی رخ می دهد که پس از اینکه شرکت های وال استریت انتظارات را شکست دادند و گزارش های درآمدی خود را منتشر کردند، احساسات سرمایه گذاران نسبت به دارایی پرخطر بهبود یافت.

به گزارش اسمارتک نیوز، علاوه بر دلیل فوق، سرمایه گذاران انتظار دارند که نرخ بهره در ماه نوامبر دوباره کاهش یابد. همچنین احتمال پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان طرفدار ارز دیجیتال در انتخابات آتی آمریکا، بر جو صعودی بازار افزوده است.

نمودار بیت کوین 1 روزه تایم فریم - منبع: TradingView
نمودار بیت کوین 1 روزه فریم – منبع: TradingView

با این تفاسیر، به نظر می رسد بیت کوین در موقعیت خوبی قرار دارد و احتمالا ماه های پایانی سال 2024 را با گارد صعودی به پایان خواهد رساند. علاوه بر این، برخی از آنچین و شاخص های فنی نیز از رشد قیمت بیت کوین در ماه های آینده حمایت می کنند.

فراکتالی که نشان می دهد قیمت بیت کوین در سال 2025 به 100000 دلار خواهد رسید

کوش عالم زاده، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال، نمودار لگاریتمی بیت کوین را در بازه زمانی ۲ ماهه توییت کرد و از احتمال ورود این ارز دیجیتال به چرخه صعودی جدید خبر داد.

در این نمودار، مراحل صعودی تاریخی بیت کوین نشان داده شده است. طبق این نمودار، قیمت بیت کوین در سال 2011 حدود 60 برابر، در سال 2017 حدود 20 برابر و در بازار صعودی 2021-2021 حدود 6 برابر افزایش یافته است.

نکته جالب این است که در تمام این مراحل صعودی، قیمت بیت کوین ابتدا مرحله تثبیت را تجربه کرد و سپس به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

نمودار بیت کوین 2 ماهه تایم فریم - منبع: کوش عالم زادهنمودار بیت کوین 2 ماهه تایم فریم - منبع: کوش عالم زاده
نمودار بیت کوین 2 ماهه تایم فریم – منبع: کوش عالم زاده

در اکتبر 2024، بیت کوین سیگنال هایی برای خروج از مرحله تثبیت بلندمدت خود صادر کرد که می تواند منجر به رشد قابل توجه قیمت شود.

تد پیلوز، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال نیز معتقد است که مرحله تثبیت بیت کوین به پایان رسیده و اکنون با توجه به الگوهای قیمتی سال های گذشته، نوبت به آن رسیده است. فاز سهموی این ارز دیجیتال وارد شده است.

توییتتوییت
منبع: تد بالش

طبق الگوی فراکتالی که عالم زاده به اشتراک گذاشته است، بیت کوین در سال 2025 خواهد بود 100000 دلار و در دراز مدت به 250000 دلار خواهد رسید

سیگنال رفتار صعودی نهنگ های بیت کوین

عامل دیگری که از افزایش احتمالی بیت کوین حمایت می کند، رفتار نهنگ های این ارز دیجیتال در مبادلات نقطه ای است. در حال حاضر، میانگین متحرک 30 روزه نسبت نهنگ مبادله ای بیت کوین الگوهایی را نشان می دهد که آخرین بار در سال 2020 و قبل از سقوط ناشی از شیوع ویروس کرونا مشاهده شده است. در آن سال نهنگ ها به شدت بیت کوین را احتکار می کردند و این ارز تا پایان سال 2021 رکوردها را شکست.

Bitcoin Exchange Whale Ratio - منبع: CryptoQuantBitcoin Exchange Whale Ratio - منبع: CryptoQuant
Bitcoin Exchange Whale Ratio – منبع: CryptoQuant

به گفته Woominkyu، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، الگوی مشابهی از احتکار بیت کوین توسط نهنگ ها در حال حاضر در ماه اکتبر مشاهده می شود که نشان می دهد این دارندگان بزرگ در حال آماده شدن برای رشد قیمت هستند. وی در این باره می گوید:

آنها احتمالاً خود را آماده می کنند تا از افزایش قیمت درازمدت پس از نصف شدن بعدی بیت کوین استفاده کنند.

کاهش تسلط استیبل کوین ها

آخرین شاخصی که در این مقاله بررسی خواهیم کرد، تسلط استیبل کوین ها در بازار است. به گفته یک تحلیلگر به نام دکتر مجیک، تسلط استیبل کوین هایی مانند تتر، USDCoin و دای از اواسط سال 2024 به طور پیوسته کاهش یافته است که می تواند با رشد قیمت بیت کوین همراه باشد.

در گذشته، زمانی که سرمایه از استیبل کوین ها خارج می شد، ارزهای دیجیتال برتر مانند بیت کوین رشد قیمت قابل توجهی داشتند. به عبارت دیگر، کاهش تسلط استیبل کوین ها نشان می دهد که سرمایه گذاران انتظار دارند ارزش بیت کوین رشد بیشتری را در برابر دلار آمریکا تجربه کند. که نشان دهنده افزایش تمایل به ریسک در بازار ارزهای دیجیتال است.

مقایسه استیبل کوین های تسلط با قیمت بیت کوین - منبع: دکتر مجیکمقایسه استیبل کوین های تسلط با قیمت بیت کوین - منبع: دکتر مجیک
مقایسه استیبل کوین های تسلط با قیمت بیت کوین – منبع: دکتر مجیک

اگر این روند ادامه پیدا کند، می توان گفت که با بازگشت نقدینگی بیشتر به بازار بیت کوین، مرحله صعودی بزرگترین ارز دیجیتال بازار در آستانه آغاز است.

منابع و مآخذ

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-20 21:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403969

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.