افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

آیا داروهای ضد افسردگی می توانند حافظه را بهبود بخشند؟

  • کد خبر : 373365
آیا داروهای ضد افسردگی می توانند حافظه را بهبود بخشند؟

یک مطالعه جدید نشان می دهد که داروهای ضد افسردگی پتانسیل بهبود حافظه و مهارت های تفکر را دارند. برخی از بیماران پس از مصرف داروی ضد افسردگی اسیتالوپرام (لکساپرو) آزمایشات مغزی خود را افزایش داده اند. بر اساس نتایجی که اخیراً در مجله Biological Psychiatry منتشر شده است، به نظر می رسد اسیتالوپرام بر […]

یک مطالعه جدید نشان می دهد که داروهای ضد افسردگی پتانسیل بهبود حافظه و مهارت های تفکر را دارند.

برخی از بیماران پس از مصرف داروی ضد افسردگی اسیتالوپرام (لکساپرو) آزمایشات مغزی خود را افزایش داده اند.

بر اساس نتایجی که اخیراً در مجله Biological Psychiatry منتشر شده است، به نظر می رسد اسیتالوپرام بر گیرنده سروتونین در مغز به نام گیرنده 5HT4 تأثیر می گذارد.

محققان در این مقاله گزارش دادند که سروتونین به عنوان یک هورمون “احساس خوب” توصیف می شود. سطوح بالای سروتونین در مغز به احساس خوب بودن کمک می کند و نشان داده شده است که افسردگی بالینی را کاهش می دهد.

Vibeke Dam، محقق ارشد نورولوژی و نوروبیولوژی در بیمارستان دانشگاه کپنهاگ، گفت: به نظر می رسد که SSRI ها تاثیر مثبتی بر بهبود عملکرد شناختی دارند و در عین حال به بهبود خلق و خوی کمک می کنند.

Dom خاطرنشان می کند که تحریک مستقیم گیرنده سروتونین 4 ممکن است یک هدف شناختی مهم برای بهینه سازی نتایج درمان ضد افسردگی باشد، همچنین این ایده را تقویت می کند که سروتونین برای بهبود خلق و خوی مهم است.



برای این مطالعه، محققان مغز 90 بیمار افسرده را اسکن کردند تا عملکرد گیرنده 5HT4 در مغز آنها را اندازه گیری کنند. بیماران همچنین از نظر مشکلات خلقی و توانایی های شناختی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

سپس بیماران به مدت هشت هفته روزانه اسیتالوپرام (لکساپرو) دریافت کردند. در پایان مطالعه، 40 بیمار مجددا اسکن و معاینه شدند.

محققین چه نتیجه ای گرفتند؟ عملکرد بیماران در تست های شناختی بهبود یافت، به ویژه توانایی آنها در به خاطر سپردن کلمات، و به نظر می رسید که این عملکرد با افزایش فعالیت با گیرنده 5HT4 مرتبط باشد.

دکتر Vibe Froekjaer، سرپرست تیم تحقیق، استاد بالینی عصب روانپزشکی در بیمارستان کپنهاگ گفت: این کار به امکان تحریک این گیرنده خاص اشاره می کند تا بتوانیم مشکلات شناختی را بدون توجه به اینکه آیا بیمار بر علائم افسردگی اساسی غلبه کرده است یا خیر، درمان کنیم. .

گام بعدی این تیم درمان بیماران با داروهایی است که به طور خاص گیرنده 5HT4 را هدف قرار می دهند و سپس تأثیر آن را بر عملکرد مغز آنها ارزیابی می کنند. به گفته محققان، سروتونین در روده یافت می شود و داروهایی برای سندرم روده تحریک پذیر وجود دارد که به طور خاص به گیرنده های 5HT4 متصل شده و آنها را تحریک می کند.

محققان این یافته ها را در نشست سالانه کالج اروپایی نوروسیکوفارماکولوژی در میلان ارائه کردند.

فیلیپ کوئن، استاد روانپزشکی در دانشگاه آکسفورد، گفت: این مطالعه “نقش عمیق گیرنده های 5HT4 مغز را در عملکرد شناختی نشان می دهد.”

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.