افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

آیا خوردن هسته سیب مضر است؟

  • کد خبر : 369955
آیا خوردن هسته سیب مضر است؟

به گزارش خبرآنلاین، خوردن سیب بسیار مفید است اما هیچکس دقیقاً نمی داند که چرا هسته سیب را نمی خوریم. همه از خوردن کل سیب اجتناب می کنند یا اصلا هسته آن را نمی خورند. تمیز کردن سیب نیز یکی از نکاتی است که در هنگام مصرف این میوه می تواند نقش مهمی در سلامتی […]

به گزارش خبرآنلاین، خوردن سیب بسیار مفید است اما هیچکس دقیقاً نمی داند که چرا هسته سیب را نمی خوریم. همه از خوردن کل سیب اجتناب می کنند یا اصلا هسته آن را نمی خورند. تمیز کردن سیب نیز یکی از نکاتی است که در هنگام مصرف این میوه می تواند نقش مهمی در سلامتی داشته باشد.

برنا نوشت: خوردن هسته سیب یا به طور کلی کل سیب هیچ ضرری ندارد. اگر بتوانید هسته ها را کامل بجوید بهتر است، اما باید بدانید که هسته سیب حاوی آمیگدالین است که در طول هضم مقداری سیانید آزاد می کند. در حقیقت، هسته سیب پس از ورود به بدن هضم نمی شود، مگر اینکه آن را کامل بجوید. حتی اگر هسته های آن را جویده نشده بخورید، باید حدود 18 سیب بخورید تا به مقدار سیانید مورد نیاز برای از بین بردن بدن نزدیک شوید. بنابراین، اگر مقداری هسته سیب را بدون جویدن خوردید، اصلا نگران نباشید، زیرا گدازه یدگالدین از هسته گیلاس بسیار خطرناکتر از هسته سیب است.

اگر سیب را از پایین به بالا گاز بزنید و آن را بخورید، سیب پرتر به نظر می رسد و تنها حدود 30 درصد آن به عنوان ضایعات دور ریخته می شود. اما معمولا افراد علاوه بر هسته، قطعات اطراف هسته را دور می اندازند. قلب اپل به لطف این میوه میلیاردها دلار ارزش دارد که 13.2 میلیارد دلار تخمین زده می شود. میوه ها و سبزیجات باید قبل از مصرف شسته شوند تا سموم آفت کش ها کاملا از بین بروند. بهتر است میوه ها را به کمک برس سبزیجات تمیز کرده و خوب بشویید.

بر اساس تحقیقات انجام شده در مجله Food Research International، آب لوله کشی تنها می تواند پنج نوع آفت کش را تا 20 درصد کاهش دهد و این کمترین میزان مشاهده شده هنگام شستن میوه ها، به ویژه سیب است. اگر میوه را چند دقیقه خیس کنید تا باکتری ها از بین بروند، آب مقطر یا آب تصفیه شده می تواند این شستشو را به طور موثرتری انجام دهد. آنها استفاده از صابون را برای حذف آفت کش ها توصیه نمی کنند زیرا این محصول خوراکی نیست. شوینده های میوه و سبزیجات با کمک آب شیرین فقط می توانند برای مدت کوتاهی آفت کش ها و باکتری ها را از بین ببرند و در واقع این مواد فقط هدر دادن پول هستند. استفاده از سرکه به خصوص در مورد گوجه فرنگی می تواند تا 6 نوع باکتری را از بین ببرد و تا 94 درصد سموم میوه ها و سبزیجات را از بین ببرد. یک آزمایش خاص نشان داد که سرکه 98 درصد از باکتری های موجود در سیب و گلابی را کاهش می دهد. می توانید از سرکه و آب به نسبت یک به سه استفاده کنید. استفاده از نوشابه نیز یکی از بهترین راه ها برای شستن سیب است. خیساندن سیب در نوشابه به مدت 12 تا 15 دقیقه می تواند اثرات آفت کش ها را کاملا از بین ببرد.

شاید فکر کنید چرا از سیب های ارگانیک استفاده نکنید. اما برخلاف تصور عموم، آفت کش های موجود در سیب های ارگانیک می توانند سلامت شما را به خطر بیندازند. بنابراین، تمیز کردن و شستن سیب های ارگانیک باید به گونه ای انجام شود که گویی سیب های معمولی هستند. به طور کلی، اگر نگران سلامت سیب‌های مصرف‌شده با اتانول هستید، بهتر است همیشه یک اسپری آب و سرکه برای تمیز کردن میوه‌ها، به‌ویژه سیب، در دسترس داشته باشید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.