افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

آیا جوشاندن آب باعث ایجاد سنگ کلیه می شود؟

  • کد خبر : 151301
آیا جوشاندن آب باعث ایجاد سنگ کلیه می شود؟

آفتاب نیوز: حسن ارگانی متخصص بیماری های کلیوی بزرگسالان دیابت را شایع ترین بیماری که باعث نارسایی کلیه می شود عنوان کرد و گفت: در دنیا دیابت و عوارض ناشی از آن می تواند منجر به نارسایی کلیه و در نتیجه دیالیز و پیوند کلیه شود. علاوه بر این، دیابت باعث مشکلات قلبی نیز می […]

آفتاب نیوز:

حسن ارگانی متخصص بیماری های کلیوی بزرگسالان دیابت را شایع ترین بیماری که باعث نارسایی کلیه می شود عنوان کرد و گفت: در دنیا دیابت و عوارض ناشی از آن می تواند منجر به نارسایی کلیه و در نتیجه دیالیز و پیوند کلیه شود. علاوه بر این، دیابت باعث مشکلات قلبی نیز می شود.

وی با تشریح نکاتی که افراد برای در امان ماندن از عوارض ناشی از دیابت باید رعایت کنند، گفت: رژیم غذایی مناسب، پرهیز از استرس و چاقی، پرهیز از مصرف دخانیات، پرهیز از مصرف بی مورد از انواع داروها و کنترل فشار خون می تواند از آسیب های کلیوی جلوگیری کند. از بیماری قلبی ناشی از دیابت جلوگیری کنید.

ارگانی در تشریح عوامل ایجاد کننده سنگ کلیه گفت: اینکه آیا آب معدنی بهتر از آب تصفیه شده شهری است تا کنون مشخص نشده است و حتی ممکن است به دلیل داشتن سدیم و املاح بالا باعث ایجاد سنگ کلیه شود. علاوه بر این، آب جوشانده به دلیل وجود املاح زیاد، احتمال تشکیل سنگ کلیه را افزایش می دهد. افراد مبتلا به سنگ کلیه باید بیش از 10 لیوان آب در روز بنوشند. اگرچه هر فرد بسته به فیزیولوژی بدن، کار، رژیم غذایی و محل زندگی خود به مقادیر متفاوتی آب نیاز دارد.

فوق تخصص بیماری های کلیوی بزرگسالان کشورمان در خصوص آخرین توصیه ها و دستاوردهای پزشکی اظهار داشت: رژیم غذایی کافی و استفاده از سبزیجات و پرهیز از نمک از نکات بسیار مهم است. برخی از داروهای ضد فشار خون و دیابت و داروهایی که برای پیشگیری از بیماری های کلیوی باعث افزایش دفع قند از ادرار می شوند، علم پزشکی را به افق جدیدی وارد کرده اند و جراحی پیوند کلیه روز به روز در حال پیشرفت است و داروهای پیوند کلیه متنوع و موثر بوده و به حد بالایی رسیده است. مرحله

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=151301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.