افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 10 October , 2024
0

آیا توافق برجام نزدیک است؟ / سهامداران همچنان ناامید هستند

  • کد خبر : 391906

به گزارش خبرنگار سیاسی آیونا به نقل از اقتصاد مت میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران افزود: ما در حال مذاکره با اسرائیل درباره واکنش این کشور به ایران هستیم. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اظهارنظر درباره اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره حمله احتمالی اسرائیل به […]

به گزارش خبرنگار سیاسی آیونا به نقل از اقتصاد مت میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران افزود: ما در حال مذاکره با اسرائیل درباره واکنش این کشور به ایران هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اظهارنظر درباره اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره حمله احتمالی اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران خودداری کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در پاسخ به این سوال که آیا اجازه می‌دهد اسرائیل از ایران انتقام بگیرد، به خبرنگاران در کاخ سفید گفت. او گفت: “اول از همه، ما به اسرائیل “اجازه” نمی دهیم، اما به اسرائیل توصیه می کنیم و امروز هیچ اتفاقی نمی افتد.”

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا از حمله اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران حمایت می کنید؟ وی تصریح کرد: در مورد آن صحبت می کنیم، بعید می دانم.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا نیز روز پنجشنبه به وقت محلی در مصاحبه با شبکه آمریکایی CBS اعلام کرد که نیازی به ورود نیروهای آمریکایی به جنگ اسرائیل را پیش بینی نمی کند.

معاون رئیس جمهور آمریکا در عین حال تصریح کرد: من بر تعهد خود به توانایی اسرائیل برای دفاع از خود و جدی گرفتن نیاز به مقابله با ایران از نظر تهدیدی که برای منافع آمریکا ایجاد می کند، ثابت قدم هستم. متحدان ما و ثبات در منطقه.”

هریس در پاسخ به این سوال که آیا نیروهای آمریکایی می‌توانند به یک درگیری در حال تشدید کشیده شوند، گفت: «نه، مطلقاً نه».

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای در تاریخ 19 مهر 1403 برابر با 10 مهر 2024 اعلام کرد که در پاسخ به نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور اسماعیل هنیه و ترور سید حسن نصرالله و سردار عباس نیل فروشان، نیروی هوافضای سپاه ده ها فروند موشک بالستیک را علیه اهداف مهم نظامی و امنیتی در قلب سرزمین های اشغالی شلیک کردند.

به گزارش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع انجام شد.

سپاه همچنین هشدار داد: هشدار داده می شود که در صورت واکنش نظامی رژیم صهیونیستی به این عملیات که مطابق با حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است، با حملات کوبنده و مخرب بیشتری مواجه خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روز جمعه 15 مهرماه با حمایت آمریکا در حالی که برای سخنرانی در هفتاد و نهمین نشست شورای امنیت در نیویورک به سر می برد، دستور ترور سید حسن نصرالله دبیرکل این رژیم را صادر کرد. مجمع عمومی سازمان ملل متحد حزب الله لبنان را صادر کردند و هواپیماهای رژیم صهیونیستی جمعه شب مناطق مسکونی محله حره حریک در حومه بیروت را بمباران کردند.

برخی منابع در رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به حومه جنوبی بیروت توسط 8 تا 12 جنگنده به طور همزمان انجام شده و از بمب های خمپاره ای آمریکایی 2000 پوند استفاده شده است.

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان را در ساعت 14:03 بعد از ظهر روز شنبه 7 مه منتشر کرد.

سردار سرتیپ عباس نیل فروشان از فرماندهان ارشد و پیشکسوتان سرافراز دفاع مقدس و مستشار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لبنان در حمله تروریستی روز جمعه ۱۴۰۳ رژیم سفاک صهیونیستی به همرزمان شهیدش پیوست.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و مذاکره کننده این جنبش برای توافق آتش بس، صبح روز چهارشنبه 19 مردادماه هنگام ورود به تهران برای شرکت در مراسم تحلیف دکتر یحیی السنوار اسرائیلی به شهادت رسید. او معتقد است که حملات 7 اکتبر (15 مهر) را سازماندهی کرد، پس از ترور سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد ارتش اسماعیل هنیه در تهران، به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس منصوب شد. نیروی مسلح همچنین به تشریح جزئیات عملیات صادق 2 با بیان اینکه 2 ماه گذشته روزهای بسیار سختی برای ملت ایران و محور مقاومت بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران با این جنایات هم پایبند بود. استانداردهای لازم و تنها پایگاه های نظامی مورد حمله قرار گرفت. سه پایگاه اصلی هوایی نظامی رژیم صهیونیستی شامل مقر موساد، پایگاه هوایی نواتیم، محل اصلی جنگنده های اف 35، پایگاه هوایی هاتساریم، پایگاه عملیات ترور سید حسن نصرالله، رادارها مراکز تانک رژیم صهیونیستی، نفربر و پرسنل در اطراف غزه هدف قرار گرفته اند. در این عملیات زیرساخت های اقتصادی و صنعتی رژیم صهیونیستی و مردم مورد حمله قرار نگرفت، هرچند این امر کاملاً ممکن بود.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران نیز تلفنی با وزرای امور خارجه گفتگو کرد. انگلستانهلند و فرانسه تاکید کردند: جمهوری اسلامی ایران تنها بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل از حق دفاع مشروع خود استفاده کرده و منحصراً به پایگاه های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی حمله کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.