افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

آیا ترور یحیی سنوار باعث جنگ در تهران می شود؟

  • کد خبر : 402551
آیا ترور یحیی سنوار باعث جنگ در تهران می شود؟

وعده های اسرائیل و دشمنانش حماس و حزب الله او برای ادامه جنگ در غزه و لبنان به مرگ امیدوار است یحیی سینواررهبر حماس، ممکن است به معنای پایان بیش از یک سال جنگ در خاورمیانه باشد. این را دشمن سرسخت اسرائیل و حامی اصلی حزب الله، جمهوری اسلامی ایران نیز گفته است مرگ سینوار […]

وعده های اسرائیل و دشمنانش حماس و حزب الله او برای ادامه جنگ در غزه و لبنان به مرگ امیدوار است یحیی سینواررهبر حماس، ممکن است به معنای پایان بیش از یک سال جنگ در خاورمیانه باشد.

این را دشمن سرسخت اسرائیل و حامی اصلی حزب الله، جمهوری اسلامی ایران نیز گفته است مرگ سینوار فقط «روح مقاومت» را تقویت می کند.

به گزارش رویترز، سنور رهبر حماس، مغز متفکر حمله 7 اکتبر 2023 که آغازگر جنگ غزه بود، روز چهارشنبه توسط سربازان اسرائیلی در غزه کشته شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، ترور وی را نقطه عطفی خواند اما قول داد که جنگ را ادامه دهد، جنگی که در هفته های اخیر از جنگ با حماس در غزه به حمله و آزار حزب الله لبنان گسترش یافته است.نتانیاهو او پنجشنبه شب به اسرائیلی ها گفت: «جنگ، عزیزان من، هنوز تمام نشده است.

حماس گفت که زندانیان تنها در صورتی آزاد خواهند شد که جنگ در غزه متوقف شود، اسرائیل عقب نشینی کند و اسرا آزاد شوند. این سازمان با تایید درگذشت سنور تصریح کرد: شهادت برادرمان یحیی سنور تنها باعث افزایش قدرت و عزم حماس و مقاومت ما خواهد شد.

اظهارات و مواضع طرف‌های درگیر با رهبران غربی، از جمله جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، که مرگ سنوار را فرصتی برای مذاکره دانست، درگیر شد. واشنگتن گفت سنوار از مذاکره امتناع کرد.

دولت اسرائیل چندین تلاش ایالات متحده، متحد اصلی خود، برای مذاکره در مورد آتش بس در غزه و لبنان را رد کرده است.

یک دیپلمات ارشد که در لبنان کار می کند به رویترز گفت که امیدها برای پایان دادن به جنگ با مرگ سینوار غیرواقعی به نظر می رسد. “ما واقعاً در تمام این مدت امیدوار بودیم که خلاص شدن از شر سینوار نقطه عطفی در پایان آن جنگ ها باشد. جایی که همه آماده خواهند بود سلاح های خود را به زمین بگذارند. به نظر می رسد یک بار دیگر در اشتباه بودیم.”

جنگ غزه

بدر عبدالطی، وزیر امور خارجه مصر گفت که نگران است جنگ بدتر شود. وی به شبکه تلویزیونی دولتی القاهره نیوز گفت: متأسفانه ما در آستانه یک جنگ منطقه ای همه جانبه هستیم. احزاب هستند که مشتاق افزایش تنش هستند. او گفت که میانجی‌های بین‌المللی – از جمله مصر – به آتش‌بس در غزه نزدیک‌تر شده‌اند، اما اسرائیل فاقد اراده سیاسی است.

خانواده‌های اسرای اسرائیلی می‌گویند در حالی که کشتن سینوار یک دستاورد بود، اما تا زمانی که اسرا در غزه باقی بمانند، این مأموریت کامل نخواهد شد.

این درگیری منجر به رویارویی مستقیم ایران و اسرائیل از جمله حملات موشکی جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل در آوریل و اول اکتبر شده است.

نتانیاهو متعهد شده است که به حمله اکتبر جمهوری اسلامی پاسخ دهد، اگرچه واشنگتن او را تحت فشار قرار داده است که به تاسیسات انرژی یا هسته ای ایران حمله نکند.

بایدن در سفر روز جمعه به برلین گفت که امکان آتش بس در لبنان وجود دارد، اما در غزه دشوارتر خواهد بود. او همچنین به خبرنگاران گفت که به درستی درک می کند که اسرائیل چگونه و چه زمانی به حملات موشکی ایران واکنش نشان خواهد داد. اما او از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

ردیابی و حمله کنید

سنوار، رهبر حماس، گمان می‌رود که پس از ترور اسماعیل هنیه، رئیس سیاسی حماس در ژوئیه در تهران، در تونل‌هایی که حماس در زیر غزه ساخته بود، مخفی شده است.

مقامات اسرائیلی گفتند که او در جریان درگیری روز چهارشنبه توسط سربازان اسرائیلی کشته شد که در ابتدا نمی دانستند با دشمن شماره یک خود روبرو شده اند.

ارتش ویدئویی از پهپاد منتشر کرد که به گفته آن سنوار روی یک مبل پوشیده از گرد و غبار در داخل ساختمان ویران شده نشسته بود. این ویدئو نشان می‌دهد که او دیوانه‌وار چوبی را به سمت پهپاد پرتاب می‌کند که او را تعقیب می‌کند.

به گفته مقامات اسرائیلی، حملات برنامه ریزی شده 7 اکتبر 2023 در اسرائیل حدود 1200 کشته برجای گذاشت. به گفته مقامات فلسطینی، اسرائیل متعاقباً بیش از 42000 نفر را کشت. تهاجم اسرائیل بیش از 2.3 میلیون غزه را بی خانمان، ده ها هزار نفر را معلول کرده و باعث گرسنگی گسترده و تخریب بیمارستان ها و مدارس شده است.

حزب الله که از هشتم اکتبر به منظور حمایت از متحدش حماس شروع به پرتاب موشک به سمت اسرائیل کرد، هدف حملات شدید اسرائیل به لبنان قرار گرفت که منجر به کشته شدن بیش از 2000 نفر و آواره شدن 1.2 میلیون نفر شد.

جنگ دوم

اسرائیل، لبنان، حزب الله، لبنان

اسرائیل اکنون چندین تن از رهبران ارشد حماس را هدف قرار داده و در عرض چند هفته رهبران حزب الله را عمدتاً از طریق حملات هوایی کشته است. این قتل ها ضربه جدی به حماس و حزب الله وارد کرده است.

کارشناسان می‌گویند که حماس احتمالاً یک رهبر سیاسی جدید مستقر در خارج از غزه را جایگزین سنوار خواهد کرد، در حالی که انتظار می‌رود برادرش محمد سنوار نقش بزرگ‌تری در رهبری جنگ علیه اسرائیل در زمین داشته باشد.

پس از ترور سنوار، حزب الله “انتقال به مرحله جدیدی از جنگ و تشدید رویارویی با اسرائیل” را اعلام کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که محمد حسن رمال، فرمانده حزب الله را در منطقه طیبه در جنوب لبنان نیز کشته است.

این در حالی است که جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا در سفر به بیروت خواستار تقویت ماموریت حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان موسوم به یونیفل شد. ایتالیا به این نیرو کمک می کند.

ملونی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان، با اشاره به حملات اخیر اسرائیل علیه این نیروها گفت: تکرار می کنم که حمله به یونیفل را غیرقابل قبول می دانم. او گفت که قصد دارد پس از سفر به لبنان و اردن با نتانیاهو صحبت کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.