افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

آیا ترامپ آرژانتین توانست غول تورم را تحت سلطه خود درآورد؟

  • کد خبر : 328673
آیا ترامپ آرژانتین توانست غول تورم را تحت سلطه خود درآورد؟

آفتاب نیوز: قیمت مصرف کننده در ماه جولای نسبت به ماه قبل 4 درصد افزایش یافت که مطابق با پیش بینی اقتصاددانان از تورم 4 درصدی در نظرسنجی بلومبرگ است. بر اساس داده های رسمی منتشر شده در روز چهارشنبه، تورم سالانه به 263.4 درصد کاهش یافت. ماه گذشته، دولت آرژانتین افزایش مالیات سوخت و […]

آفتاب نیوز:

قیمت مصرف کننده در ماه جولای نسبت به ماه قبل 4 درصد افزایش یافت که مطابق با پیش بینی اقتصاددانان از تورم 4 درصدی در نظرسنجی بلومبرگ است. بر اساس داده های رسمی منتشر شده در روز چهارشنبه، تورم سالانه به 263.4 درصد کاهش یافت.

ماه گذشته، دولت آرژانتین افزایش مالیات سوخت و قیمت آب و برق را به تعویق انداخت. JPMorgan Chase & Co پیش بینی کرده بود که چنین افزایشی 1.2 درصد به تورم ماهانه اضافه می کند. دولت آرژانتین همچنین کرایه اتوبوس و قطار را بدون تغییر گذاشت، اما افزایش کرایه‌ها را برای حمل‌ونقل عمومی و خدمات عمومی در ماه اوت از سر خواهد گرفت.

لوئیس کاپوتو وزیر اقتصاد آرژانتین ماه گذشته در یک مصاحبه رادیویی گفت که نرخ انرژی تعادل خوبی بین کاهش یارانه ها و تورم است. اولویت کاهش نرخ تورم است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کاهش تورم، پیروزی دیگری برای رئیس جمهور آزادیخواه آرژانتین، خاویر میل، معروف به “ترامپ آرژانتینی” است.

میلی علیه فقر بالای به ارث رسیده از دولت خود مبارزه می کند. این کشور آمریکای جنوبی طی دو دهه گذشته نرخ فقر بیش از 25 درصد را به ثبت رسانده است، اما فقر شدید در دولت میلی بدتر شده است، زیرا سیاست های او برای کنترل تورم سه رقمی باعث بهبود وضعیت مالی دولت شده است، اما آنها افراد بیشتری را به سمت فقر سوق داده اند. .

سیاست های مالی سختگیرانه میلی اعتماد سرمایه گذاران را در آرژانتین بهبود بخشیده و ارزش سهام، اوراق قرضه و پزو را افزایش داده است، اما با کاهش فعالیت، تولید و مصرف، سطح فقر همراه با رکود افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=328673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.