افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

آیا بازارها نسبت به اخبار ناآرامی بی تفاوت هستند؟ تاثیر منفی عملیات روانی بر بازار سهام رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 371507
آیا بازارها نسبت به اخبار ناآرامی بی تفاوت هستند؟ تاثیر منفی عملیات روانی بر بازار سهام رژیم صهیونیستی

سومیا شورابی; بازار: دومین روز هفته با حدود 2000 واحد افزایش شاخص کل و قرار گرفتن این نماگر در سطح حداکثر 2999000 واحد به پایان رسید. به طور کلی، ما شاهد یک روز متعادل در بازار بودیم که بیشتر حرکت ها در گروه بانکی اتفاق افتاد، به علاوه وجوه اهرمی هفته را در مسیر نزولی […]

سومیا شورابی; بازار: دومین روز هفته با حدود 2000 واحد افزایش شاخص کل و قرار گرفتن این نماگر در سطح حداکثر 2999000 واحد به پایان رسید.

به طور کلی، ما شاهد یک روز متعادل در بازار بودیم که بیشتر حرکت ها در گروه بانکی اتفاق افتاد، به علاوه وجوه اهرمی هفته را در مسیر نزولی آغاز کردند و معامله با افراد بزرگ در گروه خودرو خیلی هیجان انگیز نبود.

در نتیجه معاملات امروز حوزه املاک 244 میلیارد تومب از بازار خارج شد و ارزش معاملات نسبت به روز چهارشنبه با اندکی کاهش به حدود 3.6 همات رسید.

در روزهای اخیر شاهد بی توجهی بازارها به ویژه بازارهای سهام و ارز به اخبار جنگ و درگیری اسرائیل و حزب الله بوده ایم. سوال این است: آیا این بی تفاوتی ادامه دارد؟

قبل از حمله به کنسولگری ایران در دمشق، هر بار که اسرائیل با حزب الله یا نیروهای مقاومت در سوریه درگیر می شد، احتمال درگیری مستقیم ایران و اسرائیل از دید بازارها افزایش می یافت. کنسولگری، این ترس یک بار تجربه شد.

پس از آن، هیچ رویداد مهمی که احتمال درگیری را افزایش دهد، رخ نداد تا اینکه اسماعیل هنیه در تهران ترور شد. مبهم بودن این ترور و عدم واکنش متعاقب آن، بازارها را به این نتیجه رسانده است که ایران به این راحتی برای درگیری مستقیم نظامی آماده نیست و تأثیری که با انتظار برای واکنش ایران بر اقتصاد رژیم صهیونیستی وارد می‌شود، سالخورده است. .

امروز برخلاف بورس ایران، بورس این رژیم واکنش منفی داشت.

بنابراین حتی در صورت تشدید درگیری اسرائیل و حزب الله تا چند روز دیگر، به دلیل کم بودن احتمال درگیری مستقیم با ایران، بازار سهام و بازار ارز نسبت به اخبار درگیری در آنجا بی تفاوت خواهند ماند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.