افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

آیا ایران در تحویل پرتابگرهای ICBM به روسیه تاخیر داشته است؟

  • کد خبر : 370783
آیا ایران در تحویل پرتابگرهای ICBM به روسیه تاخیر داشته است؟

رویترز به نقل از مقامات اطلاعاتی اروپا و آمریکا اشاره کرد. آفتاب نیوز: در حالی که این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، به رویترز گفت که ایران هنگام ارسال موشک‌ها به روسیه، پرتابگرهای خود را تحویل نداده است، یک مقام اطلاعاتی اروپایی نیز گفت که انتظار نمی‌رود این پرتابگرهای متحرک به این زودی‌ها […]

رویترز به نقل از مقامات اطلاعاتی اروپا و آمریکا اشاره کرد.

آفتاب نیوز:

در حالی که این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، به رویترز گفت که ایران هنگام ارسال موشک‌ها به روسیه، پرتابگرهای خود را تحویل نداده است، یک مقام اطلاعاتی اروپایی نیز گفت که انتظار نمی‌رود این پرتابگرهای متحرک به این زودی‌ها وارد روسیه شوند.

به گزارش العربیه، ماه گذشته خبر ارسال موشک های بالستیک قاره پیمای ساخت ایران به روسیه علنی شد و واکنش شدید آمریکا و اروپا را در پی داشت.

دو کارشناس نظامی به رویترز گفتند که این می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از جمله احتمال تغییر پرتابگرها توسط روسیه و امکان مذاکره ایران با قدرت های غربی برای کاهش تنش از طریق تاخیر در تحویل پرتابگرها به روسیه.

مسعود مزکیان رئیس جمهور ایران در اولین نشست خبری خود ارسال موشک های قاره پیما به روسیه را تکذیب کرد و اظهار داشت که در دو ماه اخیر که وی در این سمت بوده است، چنین اقدامی صورت نگرفته است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در 10 سپتامبر اعلام کرد که موشک های ارسالی ایران به روسیه می تواند ظرف چند هفته در جنگ علیه اوکراین استفاده شود.

بلینکن این موشک ها با برد بیش از 120 کیلومتر را خطری برای امنیت اروپا دانست و اظهار داشت: روسیه با استفاده از آنها می تواند مواضع دور از خط مقدم را هدف قرار دهد.

در حالی که ایالات متحده، آلمان، فرانسه و بریتانیا اعلام کردند که تحریم هایی را علیه ایران به دلیل ارائه موشک های بالستیک قاره پیما به روسیه اعمال خواهند کرد، اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی تحریم ها علیه دولت ایران است.

«رویترز» پیش از این بر اساس اطلاعات کشتیرانی از انتقال این موشک ها از دریای خزر به روسیه خبر داده بود.

با این حال، فابیان هینز، کارشناس نظامی که در مورد موشک های ایران تحقیق می کند، معتقد است که ایران تحویل پرتابگرها را به تاخیر نینداخته، بلکه سعی دارد تغییراتی ایجاد کند تا امکان استفاده از این پرتابگرهای متحرک در زمستان سخت اوکراین را فراهم کند. با تأخیر قطعات تولید شده توسط مرسدس و سایر شرکت ها برای تغییرات لازم.

به گفته این کارشناس نظامی، روسیه نیز می تواند در تلاش برای ایجاد تغییراتی در این پرتابگرهای متحرک باشد.

اما دیوید آلبرایت، بازرس سابق هسته‌ای سازمان ملل، می‌گوید که مسعود المادیجیان و دیگر مقامات ایرانی هفته آینده در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اولین آزمایش خود، با مقامات اروپایی برای یافتن راه‌حلی برای کاهش تنش میان آنها صحبت خواهند کرد دو کشور دو طرف بر سر برنامه هسته ای با یکدیگر مقابله خواهند کرد.

به گفته وی، با تأخیر در تحویل این پرتابگرها، دولت ایران می‌تواند از آن برای مذاکره و کسب امتیاز استفاده کند، زیرا «اگر فرض کنیم موشک‌های ایران همزمان در اوکراین فرود بیایند، ایران با محکومیت گسترده‌ای در منطقه مواجه خواهد شد. ایالات متحده.” . مجمع عمومی سازمان ملل متحد “چهره.” اما او به توافق اساسی بین دو طرف خوشبین نیست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.