افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
4

آیا انواع چای ایرانی را می شناسید؟

  • کد خبر : 23965
آیا انواع چای ایرانی را می شناسید؟

ما ایرانی ها معمولا چای ایرانی ما از آن به عنوان تنها نوشیدنی گرم استفاده می کنیم. عطر و طعم چای ایرانی در مقایسه با انواع چای خارجی شما را در اولین نوشیدنی طرفدار می کند. علاوه بر این چای شمال به دلیل کشت ارگانیک و عدم وجود مواد شیمیایی برای سلامتی شما مضر نیست. […]

ما ایرانی ها معمولا چای ایرانی ما از آن به عنوان تنها نوشیدنی گرم استفاده می کنیم. عطر و طعم چای ایرانی در مقایسه با انواع چای خارجی شما را در اولین نوشیدنی طرفدار می کند. علاوه بر این چای شمال به دلیل کشت ارگانیک و عدم وجود مواد شیمیایی برای سلامتی شما مضر نیست. اما بهتر است قبل از خرید انواع چای را بشناسید تا بتوانید بهترین چای را برای خود سفارش دهید.

انواع چای ایرانی

قلم چای

این چای تلخی متوسطی دارد. قیمت چای پنمی در بازار نسبت به سایر گزینه ها مانند چای درجه یک مناسب تر است. در واقع این چای یک چای متوسط ​​در بین دمنوش های ایرانی است و قیمت مناسبی دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد این چای را برای مصرف روزانه خریداری می کنند. این چای از مجموعه برگ های پایینی چای به دست می آید.

چای سرگل

این چای یکی از بهترین دمنوش های ایرانی است. چای سرگل همانطور که از نامش پیداست از جمع آوری جوانه های اولیه گیاه و برگ های کوچک و جوان آن به دست می آید. زمان تهیه این دمنوش زیاد نیست و قبل از چای های دیگر به جز چای سر مورچه تهیه می شود.

چای سرگل یکی از چای های قابل صادرات به کشورهای دیگر است. در واقع می توان آن را بهترین چای ایرانی دانست. عطر، بو و طعم این چای بی نظیر و کاملا متفاوت از سایر اقلام است. چای سرگل تلخی خاصی دارد که بیشتر از چای های دیگر است. دلیل این امر کیفیت بالای این چای است.

چای درجه یک

چای درجه یک از کیفیت خوبی برخوردار است. در مقایسه با چای سرگل تلخی و کیفیت پایینی دارد. اما همچنان یک انتخاب عالی در بین دمنوش های ایرانی است. این چای حاصل برداشت برگ های میانی گیاه چای است. عطرش عالیه و از نظر قیمت تقریبا بالاتر از حد متوسطه.

در واقع چای سرگل عمدتاً از جوانه های چای به دست می آید. اما چای ممتاز ترکیبی از جوانه و برگ و بوته های پایین است. به همین دلیل است که می گوییم کیفیت چای ممتاز کمی پایین تر از چای سرگل است.

تفاوت بین چای سرگول و درجه یک چیست؟

چایی که عمدتاً از جوانه‌های گیاه چای تهیه می‌شود، عموماً چای سرگل نامیده می‌شود و زمانی که مقداری چای شکسته و برگ‌های بزرگ‌تر با برگ‌های کوچک و پیچیده ترکیب شود، به آن چای ممتاز می‌گویند.

با این حال، این عناوین دارای استاندارد یکسانی نیستند و یک کارخانه ممکن است چای ممتاز را با نام چای سرگل عرضه کند. همچنین گاهی چای سرگل را با نام های وزین، زرین و چای ساچمه ای عرضه می کنند.

چای بهاره یا اول چین

چای بهاره چینی یا اولین چای به اولین برداشت چای از گیاه چای اشاره دارد. همانطور که از نام آن پیداست، این برداشت در فصل بهار انجام می شود و بهترین زمان برای برداشت چای است.

در واقع بهترین انواع چای حاصل برداشت بهاره است و این چای از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. لایه اول را می توان حتی برای یک سال بدون تغییر عطر نگه داشت.

اسپلیت چای چیست؟

در طول فرآیند دم کردن، برگ های چای به طور کامل باقی نمی مانند و به چند تکه تقسیم می شوند. چای اسپلیت از برگ های خرد شده تشکیل شده است و از نظر وزن سبک تر از چای ممتاز و سرگل است. برخلاف دیگر انواع چای ایرانی، چای اسپلیت پیچیدگی کمتری دارد و برگ های آن نرم است.

در ضمن این دمنوش و چای پودری که بعدا معرفی می شود به دلیل حجم کمی که دارد سریع آماده می شود و برای افرادی که حوصله تهیه چای ممتاز به مدت 15 دقیقه را ندارند و می خواهند چای خود را در کمتر از 10 دقیقه دقیقه دقایق.

چای تابستانی یا چینی دوم

همانطور که از نام آن پیداست این چای مربوط به دومین برداشت است که در فصل تابستان انجام می شود. این برداشت معمولاً در ماه جولای انجام می شود. این چای کیفیت متوسطی دارد و تلخی آن کمتر از چای بهاره است.

این دمنوش را می توان یک چای کم ضرر دانست و برای افراد آگاه به سلامت انتخاب مناسبی است. اگر از جمله افرادی هستید که به سلامت خود اهمیت می دهید، توصیه می کنیم طرز تهیه دمنوش پوست انار و تهیه آن را یاد بگیرید.

چای پاییز یا سوم چین

این چای معمولا کیفیت و عطر پایین تری نسبت به چای های دیگر دارد. در واقع چای مورچه یا اسپلیت چای حاصل این برداشت است. این دمنوش نسبت به سایر انواع چای تلخی بسیار کمتری دارد و قبل از دیگران نیز رنگ می دهد. به همین دلیل است که از آن در انواع چای کیسه ای استفاده می شود.

چای ایرانی با عطر و طعم فوق العاده اش می تواند هر کسی را دیوانه کند. در ایران به دلیل تنوع آب و هوایی می توان انواع چای را کاشت. چای ایرانی در دنیا معروف است و به کشورهای دیگر صادر می شود.

آشنایی با انواع چای ایرانی می تواند در خرید چای به شما کمک کند. شما می توانید انواع چای را با توجه به نیاز خود در فروشگاه خریداری کنید. محصولات ارگانیک پرتقال آنها را بخرید و در صورت لزوم از آنها استفاده کنید. بهتر است به این نکته توجه کنید که در طول روز نباید زیاد چای بنوشید. زیرا مصرف زیاد چای باعث از دست دادن آب بدن می شود و در دراز مدت باعث کم خونی می شود.

The post انواع چای ایرانی را بشناسیم؟ اولین بار در اسمارتک نیوز ظاهر شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=23965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.