افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

آیا انتشار CZ نقشی در عبور قیمت BNB از 600 دلار داشت؟

  • کد خبر : 378488
آیا انتشار CZ نقشی در عبور قیمت BNB از 600 دلار داشت؟

اولین توییت CZ پس از آزادی از زندان سر و صدای زیادی به پا کرد و قیمت BNB تقریباً بلافاصله پس از آن به بالاترین سطح یک ماهه 618 دلار رسید. این امر منجر به گمانه زنی تحلیلگران ارز دیجیتال در مورد بازگشت BNB به بالاترین سطح تاریخی خود شد. در ادامه به بررسی دلایل […]

اولین توییت CZ پس از آزادی از زندان سر و صدای زیادی به پا کرد و قیمت BNB تقریباً بلافاصله پس از آن به بالاترین سطح یک ماهه 618 دلار رسید. این امر منجر به گمانه زنی تحلیلگران ارز دیجیتال در مورد بازگشت BNB به بالاترین سطح تاریخی خود شد. در ادامه به بررسی دلایل رشد قیمت BNB می پردازیم.

به گزارش اسمارتک نیوز، برخی از فعالان بازار بر این باورند که افزایش اخیر قیمت BNB مربوط به انتشار CZ، موسس بایننس است که می تواند قیمت BNB را از 700 دلار به 1000 دلار افزایش دهد. آیا دیدگاه آن را پشتیبانی می کند؟

آیا BNB به سقف تاریخی خود بازخواهد گشت؟

پس از اینکه قیمت BNB (BNB) طی 3 هفته 25.7 درصد رشد کرد، در 27 سپتامبر به 614 دلار و روز بعد به 618 دلار رسید. این اولین بار است که BNB از ژوئن 2024 به این سطح می رسد. این امر باعث شد سرمایه گذاران پیش بینی کنند که روند صعودی BNB ممکن است ادامه یابد. با این حال، برخی دیگر از فعالان بازار افزایش اخیر قیمت BNB را به آزادی چانگ پنگ، بنیانگذار بایننس، با نام مستعار CZ، از بازداشت چهار ماهه در ایالات متحده نسبت می دهند.

قیمت BNB (خط آبی) و ارزش بازار آلتکوین (خط سبز) - منبع: TradingView
قیمت BNB (خط آبی) و ارزش بازار آلتکوین (خط سبز) – منبع: TradingView

البته عملکرد قیمتی BNB در 3 هفته گذشته از زمان نگارش با عملکرد سایر آلتکوین ها مطابقت داشته است و دلیل قانع کننده ای وجود ندارد که نشان دهد انتشار CZ بر رشد قیمت این توکن تأثیر گذاشته است.

برخی از تحلیلگران فنی معتقدند که اگر BNB بتواند قیمت خود را بالای 500 دلار حفظ کند، می تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند. حتی برخی از تحلیلگران معتقدند که هدف 1000 دلاری برای BNB دور از ذهن نیست.

منبع: حساب Kingpin Crypto در Xمنبع: حساب Kingpin Crypto در X
تجزیه و تحلیل سناریوی صعودی قیمت BNB، یک هفته قبل از انتشار CZ – منبع: حساب Kingpin Crypto در X

در ماه آوریل، CZ به نقض قانون رازداری بانکی اعتراف کرد. وی به پرداخت 150 میلیون دلار جریمه نقدی و استعفای دائمی از سمت مدیریت صرافی بایننس موافقت کرد و در نهایت به 4 ماه حبس تعزیری محکوم شد. در نوامبر 2023، بایننس با تنظیم کننده های ایالات متحده تسویه حساب کرد و CZ اشتباهات بایننس را پذیرفت، اما تاکید کرد که هیچ یک از دارایی های کاربران به سرقت نرفت.

نقش ضعیف آزادی CZ در رشد قیمت BNB

اگرچه انتشار CZ توجه بسیاری از اعضای جامعه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرد، اما به نظر می رسد این موضوع تأثیر چندانی بر رشد قیمت BNB نداشته است و این توجه بیشتر از سوی رسانه ها و مربوط به شهرت و نفوذ CZ بوده است. در بازار .

قیمت BNB امروز از 606.25 دلار به 618 دلار رسید، با اولین توییت CZ پس از انتشار در پلتفرم X، پست “GM” به عنوان تبریک او به دنبال کنندگان و راهی برای اطلاع دادن به آنها از زندان. در ماه سپتامبر است.

ارزش BNB عمدتاً به خود اکوسیستم بایننس وابسته است و این ارز دیجیتال در زمینه هایی مانند لانچ پدها، تخفیف در هزینه تراکنش ها و برنامه های غیرمتمرکز (DApps) استفاده می شود.

برای بررسی اینکه آیا ممکن است BNB به بالاترین حد تاریخی خود یعنی 724 دلار بازگردد، باید به تقاضا برای این توکن در اکوسیستم بایننس نگاه کنیم. همچنین برای تعیین پایداری این روند صعودی، باید عملکرد زنجیره BNB را با بلاک چین های رقیب آن مانند اتریوم و سولانا مقایسه کنیم.

مجموع ارزش قفل شده (TVL) مقدار ارزش قفل شده در قراردادهای هوشمند را بررسی می کند و یکی از معیارهای اصلی برای اندازه گیری فعالیت بلاک چین ها در نظر گرفته می شود. طبق داده‌های DefiLlama، ارزش کل BNB قفل شده چین در دو ماه گذشته در حدود 8.2 میلیون BNB ثابت مانده است، اما ارزش کل قفل شده شبکه اتریوم در این مدت با 8 درصد افزایش به 19.2 میلیون رسیده است. میلیون اتریوم وارد شد. مجموع ارزش قفل شده سولانا 20 درصد افزایش یافت و به 35.7 میلیون توکن سولانا رسید.

بر اساس داده‌های DappRadar، حجم تراکنش‌های برنامه غیرمتمرکز BNB چین (DApp) طی 30 روز گذشته در زمان نگارش این مقاله با 35 درصد کاهش به 26.7 میلیارد دلار رسیده است. این روند بسیار شبیه به حجم تراکنش های DApp در شبکه اتریوم است که در این بازه زمانی با 36 درصد کاهش به 129.1 میلیارد دلار رسید. برای شبکه بهمن نیز همین اتفاق افتاد و حجم تراکنش های DApp در این مدت با 24 درصد کاهش به یک میلیارد دلار در 27 سپتامبر (6 مهر) رسید.

عملکرد BNB چین بهتر از رقبای خود نیست

کاهش حجم معاملات BNB چین با وضعیت کلی بازار ارزهای دیجیتال مطابقت دارد. با این حال، همه DApp ها برای موفقیت به حجم بالایی از تراکنش ها نیاز ندارند. بخش هایی مانند بازار NFT ها، کلکسیون ها، مینی بازی ها، شبکه های اجتماعی، پلتفرم های پیش بینی و غیره بیشتر بر روی تعامل کاربر تمرکز می کنند تا حجم تراکنش!

بنابراین یکی از معیارهای مهم برای سنجش سلامت یک شبکه، تعداد کاربرانL آن شبکه است.

بر اساس داده‌های DappRadar، تعداد آدرس‌های فعال در شبکه BNB چین طی 30 روز گذشته 4 درصد افزایش یافته و به 2.47 میلیون نفر رسیده است. از سوی دیگر، تعداد آدرس‌های فعال شبکه اتریوم با 23 درصد کاهش به 1.51 میلیون رسید. به همین ترتیب آدرس های فعال شبکه بهمن نیز با افزایش 1 درصدی به 57870 رسید و تعداد کاربران شبکه Polygon حدود 17 درصد کاهش یافت.

بنابراین، هیچ تغییر عمده ای در اکوسیستم BNB رخ نداده است که بتواند عملکرد قیمتی این توکن را در مقایسه با سایر آلتکوین ها توجیه کند. همچنین، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد آزادی CZ از بازداشت باعث افزایش قیمت BNB شده است.

در نتیجه، هیچ مبنای محکمی برای انتظار بازگشت قیمت BNB به بالاترین حد تاریخی خود در کوتاه مدت وجود ندارد.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-28 14:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=378488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.