افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

آژانس بین المللی انرژی به مصرف نفت خوش بین بود

  • کد خبر : 128286
آژانس بین المللی انرژی به مصرف نفت خوش بین بود

به گزارش بازار، آژانس بین‌المللی انرژی مستقر در پاریس اعلام کرد که اگرچه کاهش داوطلبانه عرضه توسط عربستان سعودی و روسیه تا پایان سال 2023 عرضه را محدود نگه می‌دارد، زیرا رشد تقاضا در حال کاهش است، ممکن است بازار در اوایل سال 2024 بیش از حد عرضه شود. در حالی که انتظار می‌رود رشد […]

به گزارش بازار، آژانس بین‌المللی انرژی مستقر در پاریس اعلام کرد که اگرچه کاهش داوطلبانه عرضه توسط عربستان سعودی و روسیه تا پایان سال 2023 عرضه را محدود نگه می‌دارد، زیرا رشد تقاضا در حال کاهش است، ممکن است بازار در اوایل سال 2024 بیش از حد عرضه شود.

در حالی که انتظار می‌رود رشد کلی اقتصادی و تقاضای نفت در سال آینده کاهش یابد، تقاضا در سال 2023 توسط انعطاف‌پذیری اقتصاد ایالات متحده و تقاضای بی سابقه چین در سپتامبر حمایت شده است.

آژانس بین المللی انرژی که به کشورهای صنعتی در مورد انرژی مشاوره می دهد، اضافه کرد که انتظارات برای رشد تقاضا در سال 2024 به دلیل امید به کاهش نرخ بهره و کاهش اخیر قیمت نفت تقویت شده است.

در گزارش این آژانس آمده است: در حال حاضر، از آنجایی که تقاضا همچنان از عرضه در زمستان نیمکره شمالی پیشی خواهد گرفت، تعادل بازار در برابر افزایش خطرات اقتصادی و ژئوپلیتیکی و نوسانات بیشتر در آینده آسیب پذیر خواهد بود.

قیمت نفت خام برنت از حدود 98 دلار در ماه سپتامبر به حدود 82 دلار در هر بشکه کاهش یافته است، زیرا نگرانی ها در مورد رشد اقتصادی و تقاضا بر قیمت ها و نگرانی ها در مورد اختلال احتمالی عرضه به دلیل تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه تاثیر گذاشته است.

به گزارش رویترز، آژانس بین المللی انرژی پیش بینی خود را برای رشد تقاضای نفت در سال 2023 از 2.3 میلیون بشکه در روز به 2.4 میلیون بشکه در روز در مقایسه با پیش بینی اوپک 2.46 میلیون بشکه در روز افزایش داد. برای سال 2024، پیش بینی رشد تقاضای نفت خود را از 880000 بشکه در روز به 930000 بشکه در روز تغییر داد که هنوز بسیار کمتر از پیش بینی اوپک برای 2.25 میلیون بشکه در روز است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=128286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.