افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

آپدیت iOS 17.4 چه آورده است؟

  • کد خبر : 223475
آپدیت iOS 17.4 چه آورده است؟

اپل امروز عرضه به‌روزرسانی iOS 17.4 را برای آیفون آغاز کرد که شامل ویژگی‌ها و بهبودهای جدید است. برخی از این به‌روزرسانی‌ها، مانند رونوشت‌های پادکست و بهبودهای امنیتی برنامه iMessage، برای همه کاربران در سراسر جهان در دسترس هستند. اما برخی تغییرات دیگر فقط برای کاربران اتحادیه اروپا اعمال می شود. این تغییرات ویژه اتحادیه […]

اپل امروز عرضه به‌روزرسانی iOS 17.4 را برای آیفون آغاز کرد که شامل ویژگی‌ها و بهبودهای جدید است. برخی از این به‌روزرسانی‌ها، مانند رونوشت‌های پادکست و بهبودهای امنیتی برنامه iMessage، برای همه کاربران در سراسر جهان در دسترس هستند. اما برخی تغییرات دیگر فقط برای کاربران اتحادیه اروپا اعمال می شود. این تغییرات ویژه اتحادیه اروپا با قانون بازارهای دیجیتال (DMA) مطابقت دارد و شامل پشتیبانی از فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث می‌شود.

برای مشاهده همه تغییرات مهم در iOS 17.4 با ما در DigiRo همراه باشید.

1- تجربه نمایش خوشه ابزار CarPlay

CarPlay ابزاری است که توسط اپل طراحی شده و برای اتصال آیفون به سیستم سرگرمی خودرو استفاده می شود. این ابزار به شما اجازه می دهد تا از طریق صفحه نمایش لمسی یا دکمه های کنترل خودرو به بسیاری از عملکردهای آیفون خود دسترسی داشته باشید.

با به‌روزرسانی iOS 17.4، اکنون کنترل بیشتری بر روی دسته ابزار خودرو خود خواهید داشت (کلستر ابزار به مجموعه‌ای از گیج‌ها و چراغ‌های روی داشبورد خودرو اشاره دارد که اطلاعات مهمی را درباره وضعیت خودرو به راننده نشان می‌دهد، مانند سرعت، دور موتور در دقیقه. ، و غیره.). در خودروهای منتخب با نمایشگر دسته ابزار CarPlay، می‌توانید انتخاب کنید که کدام صفحه چه اطلاعاتی را هنگام رانندگی نشان دهد.

به عنوان مثال می توانید سرویس ناوبری را پشت فرمان داشته باشید و آن را پیکربندی کنید تا صفحه اصلی نیز پیشرفت سفر شما را نشان دهد. البته، در هد یونیت های CarPlay با یک صفحه نمایش، باید یکی را انتخاب کنید.

2- ایموجی های جدید

آپدیت iOS 17.4

iOS 17.4 همچنین به شما امکان دسترسی به 118 ایموجی جدید را می دهد. با این حال، بیشتر این ایموجی‌ها تفاوت‌های جزئی با شکلک‌های موجود دارند. در واقع، در بسیاری از آنها تنها تفاوت محسوس، امکان انتخاب جهت ایموجی است.

برخی از قابل توجه ترین آنها عبارتند از ایموجی ققنوس، زنجیره شکسته، تکان دادن سر عمودی یا افقی، لیمو سبز و قارچ قهوه ای.

3- رونویسی پادکست ها در برنامه اپل پادکست

آپدیت iOS 17.4

در آپدیت جدید iOS، تجربه کار با اپلیکیشن پادکست در آیفون با افزودن پشتیبانی از رونویسی بسیار بهبود یافته است و این قابلیت را می توان یکی از بزرگترین تغییرات اپلیکیشن پادکست در سال های اخیر دانست. رونوشت‌ها یا نسخه‌های متنی پادکست‌ها به‌طور خودکار تولید می‌شوند، به این معنی که به‌طور پیش‌فرض برای همه پادکست‌های روی پلتفرم در دسترس خواهند بود.

برای امتحان کردن آن در حین گوش دادن به یک پادکست، به سادگی روی نماد “Transcripts” در گوشه سمت چپ پایین ضربه بزنید. علاوه بر این، می توانید با ضربه زدن روی دکمه جستجو در پایین، کلمات خاصی را در سراسر پادکست جستجو کنید. این ویژگی مفید به شما امکان می دهد یک کلمه یا عبارت خاص را جستجو کنید تا مستقیماً به قسمتی از پادکست که مورد بحث قرار گرفت بروید!

4- آپدیت های امنیتی برای iMessage

آپدیت iOS 17.4

اگرچه رایانه‌های کوانتومی در حال حاضر تهدیدی جدی محسوب نمی‌شوند، اما تهدید بالقوه قابل‌توجهی برای روش‌های رمزنگاری سنتی هستند و می‌توانند حریم خصوصی افراد را در آینده به خطر بیندازند. اکوسیستم اپل ویژگی های امنیتی بسیاری را برای ایمن نگه داشتن کاربران خود ارائه می دهد و در به روز رسانی iOS 17.4، برنامه پیام رسانی iMessage نیز از رمزگذاری مقاوم در برابر کوانتومی با کمک الگوریتم جدید PQ3 اپل بهره می برد.

الگوریتم PQ3 از داده های کاربر در برابر حملات “اکنون جمع آوری، بعدا رمزگشایی” محافظت می کند. در این نوع حمله، هکرها داده های رمزگذاری شده کاربران را با هدف رمزگشایی در آینده (احتمالاً با استفاده از رایانه های کوانتومی) سرقت و جمع آوری می کنند.

این ویژگی به طور پیش فرض فعال است و هنگامی که آیفون خود را به iOS 17.4 به روز می کنید، تمام مکالمات iMessage شما به پروتکل جدید تغییر می کند.

5- تغییرات در اپ استور برای کاربران اتحادیه اروپا

آپدیت iOS 17.4

کاربران آیفون در اتحادیه اروپا دیگر محدود به اپ استور نیستند و می توانند از فروشگاه های جایگزین برای نصب برنامه های مورد نیاز خود استفاده کنند. اکنون می توانید یک اپ استور را مستقیماً از وب سایت آن دانلود و نصب کنید. با این حال، برای استفاده از این فروشگاه های شخص ثالث در آیفون، باید مراحل تایید اپل را طی کنند.

پس از تأیید و نصب، کاربران می‌توانند هر برنامه‌ای را که می‌خواهند دانلود کنند، از جمله برنامه‌هایی که ممکن است با خط‌مشی‌های تعیین‌شده توسط App Store مغایرت داشته باشند، مانند شبیه‌سازهای کنسول بازی. علاوه بر این، کاربران می توانند فروشگاهی غیر از اپ استور را به عنوان گزینه پیش فرض در آیفون خود تنظیم کنند.

در ابتدا، برای پیروی از قانون بازارهای دیجیتال (DMA) و در عین حال حفظ امنیت و حریم خصوصی، اپل قصد داشت گزینه اضافه کردن برنامه های وب به صفحه اصلی iOS در اتحادیه اروپا را حذف کند. با این حال، پس از انتقادات گسترده، این شرکت تصمیم خود را تغییر داد و یک به روز رسانی را در وب سایت پشتیبانی توسعه دهندگان اپل منتشر کرد.

کاربران اتحادیه اروپا همچنان می توانند با استفاده از موتور WebKit برنامه های وب را در آیفون خود اضافه و استفاده کنند. مرورگرها دیگر محدود به موتور WebKit نیستند، به این معنی که می‌توانیم نسخه کامل کروم و سایر مرورگرها را با پشتیبانی اضافی در آیفون خود داشته باشیم.

6- تغییرات جزئی دیگر

آپدیت iOS 17.4

اپل بخش سلامت باتری را در iOS برای مدل‌های آیفون 15 به‌روزرسانی کرده است. اگر به صفحه تنظیمات بروید و وارد بخش باتری شوید، به‌جای درصد، نشانگر وضعیت مانند «عادی»، «سرویس» یا «ناشناس» را مشاهده خواهید کرد. “.

با این حال، می‌توانید برای مشاهده جزئیات بیشتر، از جمله درصد سلامت باتری، روی آن ضربه بزنید. علاوه بر این، می‌توانید تعداد چرخه‌های شارژ و دشارژ باتری آیفون خود را به راحتی در منوی وضعیت باتری بررسی کنید، در حالی که قبل از این باید به Settings > General > About بروید تا آن را بررسی کنید.

اگر از Anti-Theft در آیفون خود استفاده می کنید، اکنون می توانید حتی زمانی که در یک مکان آشنا هستید، یک تاخیر امنیتی را مجبور کنید. از دیگر تغییرات می توان به اضافه شدن ویجت ساعت دیجیتال جدید به نام ساعت دیجیتال شهر و پشتیبانی از «فعالیت زنده» در کرونومتر اپلیکیشن ساعت اشاره کرد.

اگر صاحب یک آیفون هستید، اکیداً توصیه می‌کنیم که به iOS 17.4 آپدیت کنید، زیرا این به‌روزرسانی تغییرات قابل‌توجهی را برای بهبود تجربه کاربری به ارمغان می‌آورد و به تعهد اپل برای ارائه تجربه‌ای روان و ایمن برای کاربران آیفون ادامه می‌دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=223475

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.