افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

آهن موجود در تب افزایش می یابد.

  • کد خبر : 209299
آهن موجود در تب افزایش می یابد.

به گزارش بازار به نقل از قیمت آهنبازار آهن و فولاد روز دوشنبه در اکثر مقاطع نوسانات قیمتی را تجربه کرد، یعنی روند افزایشی قیمت آهن و میلگرد، قیمت میلگرد و سایر مقاطع فولادی در اکثر زیر مجموعه های بازار آهن داخلی ادامه یافت. قیمت دلار در روند صعودی خود ادامه دارد و پس از […]

به گزارش بازار به نقل از قیمت آهنبازار آهن و فولاد روز دوشنبه در اکثر مقاطع نوسانات قیمتی را تجربه کرد، یعنی روند افزایشی قیمت آهن و میلگرد، قیمت میلگرد و سایر مقاطع فولادی در اکثر زیر مجموعه های بازار آهن داخلی ادامه یافت.

قیمت دلار در روند صعودی خود ادامه دارد و پس از ورود به کانال 57 هزار تومان، روز گذشته در همین کانال نوسانات جزئی داشت و در پایان روز هر دلار در بازار آزاد حدود 57 هزار تومان مبادله شد. و 100 تومان.

خداحافظ میلگرد با کانال 23 هزار تام
قیمت میله آجدار در اکثر کارخانه ها بین 100 تا 500 تومان افزایش یافت. محدودیت در حمل و نقل بار و تورم دلار، قیمت میله را به حدی افزایش داده است که حداقل قیمت میله در بازار داخلی از کانال 23 هزار تومان عبور کرد.

در حال حاضر قیمت میله ها در بازار آزاد از 24 تا 25 هزار تومان (بسته به سایز و شرکت سازنده) متغیر است و این قیمت ها به دلیل عدم وجود ریسک و خطر برای خریداران جذاب است. به عنوان مثال قیمت میلگرد نیشابور 24410 تومان، قیمت میلگرد میانی 24900 تومان و قیمت میلگرد ابرکوه 24000 تومان اعلام شد.

قیمت روز تیرآهن فولادی در هر شاخه بین 10 تا 150 هزار تومان افزایش یافت، اما قیمت تیرآهن فولادی ظفر بناب و کوثر اهواز ثابت ماند. در مورد بازار فولاد حباب قیمتی بین بازار آزاد و بورس بسیار بزرگ شده است بنابراین به خریداران توصیه می شود در این بازار با احتیاط عمل کنند.

افزایش 100 تا 1000 تومانی قیمت ورق آهن در اکثر کارخانجات مشاهده شد و تنها قیمت ورق سیاه در گیلان ثابت اعلام شد. علاوه بر این، قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق رنگی و قیمت ورق فولادی نیز 200 تومان افزایش یافت.

قیمت روز پروفیل، قیمت پروفیل گالوانیزه، قیمت پروفیل مبلمان و انواع پروفیل اکثرا ثابت اعلام شد، اما در برخی منابع فروش نیز افزایش قیمت از 200 تومان به 1000 تومان گزارش شده است. ; همچنین قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله دیوار چاه، قیمت لوله داربست و انواع لوله ثابت اعلام شد.

قیمت روز نبشی، قیمت تیرآهن ایرانی و قیمت تیرآهن اروپایی نیز با افزایش از 100 تا 500 تومان بسته به نوسانات بازار عرضه شد، اما قیمت نبشی جاوید بناب ثابت ماند.

نوسانات قیمت در بازار آهن به عوامل مختلفی از جمله نوسانات نرخ ارز، قیمت مواد اولیه، وضعیت عرضه و تقاضا و همچنین سیاست های دولت بستگی دارد و در چند روز آینده با نوسانات صعودی خفیفی همراه خواهد بود.

گزارش ها از وضعیت بازار آهن در بازار داخلی و قیمت روز فرآورده های آهنی حاکی از کاهش شکاف منفی قیمت میله آزاد با قیمت میله موجود در انبار است که به نظر می رسد مهم ترین دلیل این کاهش قیمت باشد. فروش محصولات اعتباری

از آنجایی که محصولات اعتباری قابل بارگیری و عرضه به بازار نیستند، انتظار می‌رود در روزهای آینده شکاف منفی مذکور کاهش یابد، اما این شکاف به‌طور کامل از بین نمی‌رود و لذا همگان به خرید محصولات نقدی تشویق می‌شوند. در بازار سهام چهارشنبه این امر بعید به نظر می رسد.

نبض بازار آهن در دستان بورس کالا
بر اساس آمارهای موجود از معاملات روز گذشته محصولات فولادی در بورس، تقاضای بالایی برای شمش بلوم وجود داشت. به این ترتیب از عرضه 203 هزار و 863 تنی این محصول، حدود 187 هزار و 983 تن به بازار عرضه شد که معادل 92 درصد از کل عرضه این محصول است. لازم به ذکر است، متوسط ​​قیمت شمش بدون احتساب 9 درصد، 20 هزار و 735 تومان برآورد شده بود.

قیمت شمش بلوم در آن روز تقریباً 720 تومان بالاتر از متوسط ​​نرخ پایه و 125 توکن بالاتر از میانگین وزنی قیمت معاملاتی در عرضه هفته گذشته بود که نشان از تقاضای بالای شمش بلوم در بازار دارد.

با نزدیک شدن به پایان سال و افزایش تقاضا برای میلگرد در این روزها، خریداران شمش شکوفه انتظار دارند قیمت میلگرد در آینده افزایش یابد.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که تقاضا تنها عامل تعیین کننده قیمت میلگرد نیست، بلکه نوسانات نرخ دلار، نظرات جمعی، موجودی مواد اولیه، محدودیت انرژی و اختلال در توزیع نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار هستند. قیمت میلگردهای تقویت کننده

بر اساس معاملات روز گذشته بازار سهام، قیمت شمش در هفته آتی را می توان در محدوده 19902 تا 20723 تومان برآورد کرد. این پیش‌بینی بر اساس میانگین موزون نرخ‌های معاملاتی دو جلسه اخیر بورس کالا شامل افزایش 1 درصدی برای حداکثر قیمت و کاهش 3 درصدی برای حداقل قیمت است.

همچنین بر اساس قیمت شمش بلوم می توان تخمین زد که حداقل قیمت میلگرد در بورس کالا برای چهارشنبه هفته آینده حداقل 22 هزار و 860 تومان خواهد بود که بر اساس ضریب 11 درصدی میلگرد روی بلوم است. شمش ها .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=209299

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.