افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

«آنیتا…» بهترین کلیولند شد/ «رد پا» در ایتالیا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 240721
«آنیتا…» بهترین کلیولند شد/ «رد پا» در ایتالیا – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، انیمیشن کوتاه مستند «آنیتا گمشده در اخبار» جایزه بهترین انیمیشن کوتاه را به همراه جایزه نقدی چهل و هشتمین جشنواره فیلم کلیولند دریافت کرد. با توجه به اینکه جشنواره کلیولند یکی از رویدادهای اسکار در بخش فیلم کوتاه است، فیلم «آنیتا گمشده در اخبار» با دریافت این جایزه واجد شرایط حضور […]

به گزارش خبرگزاری مهر، انیمیشن کوتاه مستند «آنیتا گمشده در اخبار» جایزه بهترین انیمیشن کوتاه را به همراه جایزه نقدی چهل و هشتمین جشنواره فیلم کلیولند دریافت کرد.

با توجه به اینکه جشنواره کلیولند یکی از رویدادهای اسکار در بخش فیلم کوتاه است، فیلم «آنیتا گمشده در اخبار» با دریافت این جایزه واجد شرایط حضور در مسابقه فیلم کوتاه اسکار سال آینده خواهد بود.

چهل و هشتمین جشنواره فیلم کلیولند از 15 تا 25 آوریل (3 تا 13 آوریل در آمریکا) برگزار شد.

این فیلم به کارگردانی بهزاد نعلبندی در بخش مستند بین المللی با آثار مهم سینمای جهان رقابت می کند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «در 5 نوامبر 2019، یک قایق بادی از سواحل دانکرک فرانسه به حرکت در می آید تا 19 مهاجر غیرقانونی را به انگلیس بیاورد، اما پس از چند دقیقه واژگون می شود. هفت مهاجر در کانال مانش غرق شدند که پنج نفر از آنها یک خانواده کرد ایرانی به نام ایران نژاد بودند که به امید زندگی بهتر این سفر سخت را انجام دادند و این فیلم درباره آن خانواده است.

این فیلم 17 دقیقه ای اثر جدید بهزاد نعلبندی است که اثر قبلی او با عنوان «کاغذهای پاره» در جشنواره های سینمای ایران و جهان حضور داشته و جوایزی نیز کسب کرده است.

«آنیتا، گمشده در اخبار» پیش از این در جشنواره های جیلاوا در جمهوری چک، انیمه توکیو در ژاپن، هیوستون در ایالات متحده و بیست و هشتمین جشنواره فیلم انیمیشن کاتالونیا به نمایش درآمده است. او در Animac، بیرمنگام، انگلستان، جشنواره انیمیشن هند و چهل و سومین جشنواره استانبول ترکیه حضور داشته است.

بازیگران انیمیشن مستند «آنیتا گمشده در اخبار» صدابردار: انسیه ملکی، آهنگساز: مصطفی محمودی، نویسنده، کارگردان، تدوینگر، انیماتور و تهیه کننده: بهزاد نعلبندی، پخش بین المللی: شرکت مستقل ایرانیان به رهبری محمد عتبایی. .

«رد پا» مسافر ایتالیا شد

فیلم کوتاه «ردپا» به کارگردانی مصطفی عالمی از تولیدات باشگاه فیلم رویش به تهیه کنندگی مرکز فیلم جوان سوره به بخش رقابتی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه کورتی دا سوگنی – آنتونیو ریچی ایتالیا راه یافت.

بدین ترتیب این جشنواره از 16 تا 20 آوریل برابر با 28 آوریل تا 1 می در شهر راونای ایتالیا برگزار می شود.

هدف جشنواره بین المللی Corte da Sogni – آنتونیو ریچی ترویج فرهنگ سینمایی از طریق بحث های سینمایی، کنفرانس ها، انتشارات و هر وسیله دیگری است که امکان انتقال ارزش های این جشنواره را فراهم می کند.

علاوه بر این، هیئت داوران این جشنواره متشکل از متخصصان سینما نیست، بلکه از سه کارشناس از دنیای علم تشکیل شده است: فیزیکدان جیووانا موریگی، هواشناس پیرلوئیجی رندی و دانشمند محیط زیست ونسا اسپاداکیا.

در این رقابت از میان هزار فیلم کوتاه ارائه شده، 64 فیلم به نمایندگی از 19 کشور از جمله ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، ایران، بریتانیا، ترکیه، کانادا، استرالیا و … به مرحله نهایی راه یافتند.

«ردپا» که برنده جایزه بهترین فیلم داستانی سیزدهمین جشنواره صد شد، پیش از این در کشورهای هند و اسپانیا اکران شده بود و پخش بین المللی این فیلم کوتاه بر عهده مرکز بین المللی سوره است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=240721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.