افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 11 October , 2024
0

آنچه داوطلبان کنکور باید بدانند

  • کد خبر : 393221
آنچه داوطلبان کنکور باید بدانند

آفتاب نیوز: به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش گفت: اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های مختلف تحصیلی دانشگاه ها و موسسات عالی صلاحیت های آموزشی آزمون سراسری اعلام شد. برای 1403 رشته تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در پرتال اطلاع رسانی سازمان یافت […]

آفتاب نیوز:

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش گفت: اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های مختلف تحصیلی دانشگاه ها و موسسات عالی صلاحیت های آموزشی آزمون سراسری اعلام شد. برای 1403 رشته تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در پرتال اطلاع رسانی سازمان یافت می شود. ارزیابی و ارزیابی ملی نظام آموزشی کشور در سایت www.sanjesh.org و مواردی که انجام شده قابل مشاهده است. پذیرفته شدگان برای اطلاع از نحوه، تاریخ و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام باید از 31 مهرماه به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

وی در خصوص افزایش ظرفیت ویژه آزمون سراسری 1403 پس از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پذیرش کلیه پذیرفته شدگان کلیه رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در آزمون سراسری 1402 و همچنین کلیه پذیرفته شدگان پذیرفته شدگان آزمون سراسری 1402 که در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی یا علوم انسانی در آزمون سراسری سال 1403 حضور دارند، رتبه کشوری زیر ده هزار و رشته های انتخابی را کسب کردند و قبول شدند.

رئیس سازمان سنجش و سنجش نظام آموزشی کشور افزود: پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال 1402 مشمول این مصوبه، ظرفیت تعیین شده برای داوطلبان سال 1403 را اشغال نمی کنند. یک کد محلی، بیش از ظرفیت اعلام شده در آن کد محلی پذیرفته شده است.

رئیس سازمان سنجش و سنجش نظام آموزشی کشور در خصوص جزئیات اعلام نتایج آزمون سراسری گفت: برای کلیه متقاضیانی که فرم انتخاب رشته را تکمیل کرده اند، کارنامه تحصیلی حاوی رتبه داوطلب در هر یک از رشته های انتخاباتی از بین متقاضیان رشته محل مذکور در سهمیه مربوطه. همچنین رتبه آخرین نفر قبولی در رشته محل های انتخابی تا اولویت محل قبولی لحاظ خواهد شد. حداکثر تا 29 اکتبر تهیه و منتشر شد.

رئیس سازمان سنجش نظام آموزشی کشور افزود: نتایج مربوط به رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به جز رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی به صورت همزمان از طریق اطلاع رسانی اعلام می شود. پورتال مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی.

متقاضیان پذیرفته شده در یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی توجه داشته باشند که فقط در یکی از رشته های پذیرش می توانند ثبت نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت نام نیستند. در هر دو مکان، در غیر این صورت طبق قوانین با آنها رفتار خواهد شد.

پورعباس در پایان به داوطلبان توصیه کرد: اطلاعیه منتشر شده در پرتال اطلاع رسانی سازمان سنجش و سنجش نظام آموزشی کشور مبنی بر اعلام نتایج پذیرش نهایی رشته های مختلف تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی را به دقت مطالعه کنند. . موسسات آموزشی آزمون سراسری 1403 برای اطلاعات بیشتر.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.