افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
13

آنچه باید در مورد لیست داروهای فرمولاسیون بیمه سلامت خود بدانید

  • کد خبر : 1478
آنچه باید در مورد لیست داروهای فرمولاسیون بیمه سلامت خود بدانید

طرح بیمه درمانی شما شامل فهرستی به نام فرمول است — فهرستی از داروهایی که پوشش می دهد. اگر تا به حال از اینکه چه هزینه ای برای پر کردن یک نسخه برای شما هزینه شده است متحیر شده اید، ممکن است دارو در فرمول شما نبوده باشد. فرمول فهرست داروی ترجیحی (PDL) نیز نامیده […]


طرح بیمه درمانی شما شامل فهرستی به نام فرمول است — فهرستی از داروهایی که پوشش می دهد. اگر تا به حال از اینکه چه هزینه ای برای پر کردن یک نسخه برای شما هزینه شده است متحیر شده اید، ممکن است دارو در فرمول شما نبوده باشد.

فرمول فهرست داروی ترجیحی (PDL) نیز نامیده می شود. در نگاه اول، ممکن است فکر کنید برای فهمیدن آن به یک حلقه رمزگشا نیاز دارید. اما درک PDL خود می تواند به شما کمک کند کمترین هزینه را برای داروهای مورد نیاز خود بپردازید.

فرمول دارویی خود را درک کنید

لیست طرح شما توسط کمیته ای متشکل از پزشکان و داروسازان ایجاد می شود. لوئیز نوریس، کارگزار مجاز بیمه و تحلیلگر Healthinsurance.org می گوید که این گروه با هم کار می کنند تا مطمئن شوند که فرمول بر اساس ایمنی، اثربخشی و ارزش کلی است.

یک PDL داروها را بر اساس هزینه ای که برای شما در بر دارد، به سه تا پنج دسته دسته بندی می کند. نوریس می‌گوید که داروهای ردیف 1 ارزان‌ترین و اغلب نسخه‌های ژنریک داروهای مارکدار هستند که در ردیف‌های بالاتر و گران‌تر قرار دارند.

طرح بیمه شما ممکن است تمام داروهای ممکن را پوشش ندهد. بستگی به باز یا بسته بودن PDL شما دارد.

با فرمول باز، برنامه بهداشتی شما هر دارویی را که توسط FDA تایید شده است پوشش می دهد. “هر دارویی که قابل تصور باشد در سطحی قرار دارد. مایکل بوتا، PhD، یکی از بنیانگذاران شرکت مراقبت های بهداشتی مستقیم به بیمار Sesame می گوید که بدترین سناریو این است که گران ترین داروها در بالاترین سطح قرار دارند.

او می گوید که بسیاری از طرح های تجاری باز یا بسیار نزدیک به آن هستند.

بوتا می‌گوید: با یک فرمول بسته، “برخی داروها هستند که در هیچ یک از سطوح نیستند و بنابراین مشمول مزایای دارویی شما نیستند.”

او می‌گوید یک سوم آمریکایی‌ها از بیمه درمانی Medicaid استفاده می‌کنند که با بودجه دولتی برای افرادی که درآمد پایینی دارند، استفاده می‌کنند. اکثر این طرح ها دارای فرمول های بسته هستند.

فرمولاسیون خود را کجا پیدا کنید

به وب سایت طرح بیمه خود بروید و آن را جستجو کنید. ممکن است زیر برگه‌ای مانند «پیدا کردن دارو» یا «داروهای تحت پوشش» باشد. فرمول ممکن است داروها را فهرست کند:

  • بر اساس حروف الفبا
  • بر اساس طبقه
  • بر اساس نوع دارو
  • با توجه به شرایط پزشکی آنها درمان می کنند

بوتا می گوید، اگر دارویی را که به دنبال آن هستید پیدا نکردید، برای اطلاعات با شماره کارت بیمه خود تماس بگیرید.



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=1478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.