افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

آنها یک گروه کاری استراتژیک برای نظارت بر اجرای احکام بخش انرژی تشکیل می دهند

  • کد خبر : 315612
آنها یک گروه کاری استراتژیک برای نظارت بر اجرای احکام بخش انرژی تشکیل می دهند

به گزارش بازار، جلیل مختار با اشاره به استماع گزارش مرکز پژوهش های مجلس در خصوص اولویت های پیشنهادی به کمیسیون، از بررسی برنامه ها و اولویت های کاری این کمیسیون گزارش داد و اعلام کرد: از جمله برنامه های کاری و اولویت های پیشنهادی توسط اعضای کمیسیون در کمیسیون انرژی مجلس می توان به […]

به گزارش بازار، جلیل مختار با اشاره به استماع گزارش مرکز پژوهش های مجلس در خصوص اولویت های پیشنهادی به کمیسیون، از بررسی برنامه ها و اولویت های کاری این کمیسیون گزارش داد و اعلام کرد: از جمله برنامه های کاری و اولویت های پیشنهادی توسط اعضای کمیسیون در کمیسیون انرژی مجلس می توان به مواردی چون استفاده بیشتر از نقش پدافند غیرعامل در حوزه حفاظت از خطوط لوله گاز و نفت، استفاده و جایگزینی انرژی های نو توسط نیروگاه های سیکل ترکیبی، تلاش برای ایجاد انگیزه با هدف اشاره کرد. ورود بخش خصوصی برای افزایش سرمایه گذاری در حوزه انرژی، ارتقای تجهیزات و امکانات فرسوده ناوگان در حوزه های مختلف انرژی و تعیین طرح جامع و نقشه راه تولید و مصرف انرژی.

وی نظارت دقیق بر منابع و مصارف حوزه انرژی را از دیگر مواردی عنوان کرد که نمایندگان به عنوان اولویت کاری کمیسیون مطرح کردند و افزود: با تمرکز بر رونق انرژی های تجدیدپذیر، حمایت از قانون حمایت از صنایع تبدیلی. . نفت خام و میعانات گازی از طریق سرمایه گذاری عمومی به دنبال راه حل های کوتاه مدت و بلند مدت برای کاهش عدم تعادل گاز و برق، توسعه افزایش فشار پالایشگاه ها و میادین گاز، ارائه طرحی برای افزایش صرفه جویی و کاهش ضایعات در توزیع. در این مسیر، موضوعات دیگری بود که نمایندگان به عنوان اولویت کاری کمیسیون مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: باید پیشنهادات دیگری از جمله اصلاح نرخ برق خانوارها و اعمال طرح های تشویقی در قبوض شهروندان، چاره اندیشی برای کاهش قاچاق سوخت، تهیه گزارش از مرکز پژوهش های مجلس با هدف ارائه شود. نظارت و پایش نمایندگان کمیسیون انرژی در حوزه میادین مشترک نفتی ایران و عراق، تهیه گزارش مرکز تحقیقات در خصوص آسیب های اجتماعی کارکنان وزارت نفت در اجرای مفاد موافقتنامه. . قانون هدفمندسازی یارانه ها و اجرا و انطباق قانون سقف حقوق و دستمزد در وزارت نفت و تهیه طرح تفصیلی از سوی وزارت نفت در خصوص اجرای مفاد بند «ب» ماده 44 مربوط به افزایش نفت. تولید و پالایش در برنامه هفتم توسعه به موارد فوق افزود.

مختار افزود: در پایان این جلسه مقرر شد کارگروه راهبردی و نظارتی در کمیسیون برای اجرای مفاد برنامه هفتم توسعه تشکیل شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=315612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.