افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 5 October , 2024
0

آنها پرداخت مطالبات تریگوئروها را در ایستگاه متوقف کردند

  • کد خبر : 386773
آنها پرداخت مطالبات تریگوئروها را در ایستگاه متوقف کردند

بازار؛ گروه استان ها: با وجود اینکه فصل کشاورزی از اوایل مهرماه آغاز شده است، اما هنوز بخش زیادی از مطالبات گندمکاران کردستان مربوط به سال زراعی گذشته پرداخت نشده است و به نظر می رسد فعلا خبری از پرداخت های جدید نیست. ماجرای تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران کردستانی عمری طولانی دارد و حداقل […]

بازار؛ گروه استان ها: با وجود اینکه فصل کشاورزی از اوایل مهرماه آغاز شده است، اما هنوز بخش زیادی از مطالبات گندمکاران کردستان مربوط به سال زراعی گذشته پرداخت نشده است و به نظر می رسد فعلا خبری از پرداخت های جدید نیست.

ماجرای تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران کردستانی عمری طولانی دارد و حداقل یک دهه است که این معضل گلایه کشاورزان کردستانی را به همراه داشته و هر بار مسئولان وعده های زیادی برای حل این مشکل می دهند هنوز خبری از تکمیل این مشکل نیست.

گندم به عنوان یکی از مهمترین محصولات کشاورزان استان کردستان سهم زیادی از تولید و اشتغال در این استان دارد و به همین دلیل زندگی تعداد زیادی از مردم این استان به ویژه کشاورزان رو به افزایش است. به او

کردستان در دهه گذشته همواره یکی از سه استان برتر کشور در زمینه تولید گندم بوده است، اما با وجود این اهمیت، همواره چالش های جدی در زمینه پرداخت مطالبات گندم کاران وجود داشته است.

کردستان با توجه به شرایط جغرافیایی یکی از آخرین استان های کشور در برداشت گندم است، بنابراین نسبت به استان های جنوبی و مرکزی زمان برداشت این محصول دو تا سه ماه به تاخیر می افتد.

ماجرای تأخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران کردستان این بار در سال 1403 وارد فضای جدیدی شده است و متأسفانه اگرچه میزان تأخیر در پرداخت ها در سال های گذشته به بیش از یک ماه نمی رسید، این روند باعث شده است. بسیار وقت گیر می شود.

خرید تضمینی بیش از 1.7 میلیون تن گندم در استان کردستان

طبق اعلام نماینده شرکت بازرگانی دولتی در استان کردستان، امسال این استان با تولید بیش از یک میلیون و 700 هزار تن دومین استان با بیشترین خرید تضمینی گندم در کشور بوده است.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: امسال در مجموع یک میلیون و 171 هزار و 473 تن گندم به ارزش بیش از 207 میلیارد ریال از کشاورزان کردستانی خریداری شد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت گندم خریداری شده از کشاورزان کردستان، گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی بانک امل، میزان پرداختی گندم خریداری شده در استان کردستان به 57 درصد رسیده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی در استان کردستان با اشاره به اینکه تاکنون 57 درصد از پول گندم کشاورزان معادل 118 میلیارد ریال پرداخت شده است، گفت: 89 میلیارد ریال باقی مانده و پرداخت در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه 475 هزار تن گندم بالاتر از نیاز مصرفی استان به 9 استان کشور از جمله تهران، البرز، اصفهان، قم، مازندران، گیلان، یزد و بوشهر ارسال شد، گفت: 432 هزار تن به صورت زمینی و 43 هزار تن. تن منتشر شده از راه آهن

پرداخت گندم خریداری شده در کردستان به 57 درصد رسید

وی با اشاره به رتبه دوم کشوری در خرید تضمینی گندم در سال جاری توسط استان کردستان، تصریح کرد: امسال 98 درصد این میزان با پیش بینی خرید یک میلیون و 200 هزار تنی محقق شده است.

در حالی که نماینده شرکت بازرگانی دولتی در استان کردستان از پرداخت 57 درصد از مطالبات تولیدکنندگان گندم در این استان خبر می دهد، پیش از این مسئولان کشوری و استانی قول داده بودند تا ابتدای مهرماه مطالبات این مجموعه به طور کامل پرداخت شود. .

وعده های مسئولان کشوری و استانی هنوز محقق نشده است

اسماعیل زارعی کوشا استاندار سابق کردستان پس از تاخیرهای متعدد در پرداخت مطالبات گندمکاران کردستان قول داد بر اساس پیگیری های انجام شده مطالبات این گروه در هفته اول مهر پرداخت خواهد شد.

محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور پنجم شهریور در مراسم تحلیف وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: بین 80 تا 85 درصد بدهی دولت به گندمکاران تصویب شده و در حال پرداخت است.

وی در این جلسه با عذرخواهی از گندمکاران افزود: امید است دولت چهاردهم بتواند بخش کوچکی از بدهی خود را به این کشاورزان بپردازد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در عین حال از آغاز فرآیند پرداخت گندم در هفته اول شهریورماه خبر داد و اعلام کرد: بر اساس نظارت ها، این روند طی روزهای آینده آغاز می شود.

بیش از 40 روز از وعده های مسئولان کشوری و استانی می گذرد اما کشاورزان کرد همچنان در انتظار پرداخت آن هستند و حدود نیمی از مطالبات این قشر هنوز پرداخت نشده است.

اطلاعیه رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان به مسئولان سازمان برنامه و وزارت جهاد کشاورزی

محسن بیگلری رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در شورای اسلامی 11 مهر در تذکری به رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی خواستار تسریع در پرداخت مطالبات شد. از گندمکاران کردستان.

وی در یادداشت خود گفت: ماه ها از تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران کردستان می گذرد و متاسفانه همچنان منتظر دریافت مطالبات خود هستند و به همین دلیل قادر به پرداخت هزینه های انجام شده برای کاشت و برداشت نیستند . .

آنها پرداخت مطالبات تریگوئروها را در ایستگاه متوقف کردند

نماینده مردم سقز و بانه گفت: تعلل بیشتر در این امر به هیچ وجه قابل قبول نیست و به همین دلیل از مسئولان انتظار می رود هر چه سریعتر نسبت به تحقق وعده های خود اقدام کنند.

ماجرای تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران کردستان هر ساله تکرار می شود و متاسفانه علیرغم همه وعده های داده شده، مسئولان هیچ اقدام عملی برای رفع این مشکل انجام نمی دهند و همین روند باعث گلایه کشاورزان کردستان شده است. .

بخش کشاورزی که باید برنامه ریزی محصولات کشاورزی را برای کمپین فعلی آغاز کند، همچنان منتظر پرداخت مطالبات خود است، بنابراین ادامه این روند بر سطح کشت و تحویل آن به مراکز دولتی تاثیر منفی خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=386773

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.