افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
3

آنها قصد دارند 5 میلیارد دلار برای خدمات فنی و مهندسی جمع آوری کنند

  • کد خبر : 241078
آنها قصد دارند 5 میلیارد دلار برای خدمات فنی و مهندسی جمع آوری کنند

بازار؛ گروه آب و انرژی: مجتبی اکبری رئیس مرکز بین المللی و هماهنگی دیپلماسی وزارت نیرو در نشست خبری بهره برداری از پروژه چندمنظوره “اوماویا” در سریلانکا گفت: اردیبهشت امسال اتفاقات خوبی در حوزه دیپلماسی رخ خواهد داد. وزارت نیرو و به زودی خبر آن اعلام خواهد شد. اوماویه با حضور مقامات ارشد ایران و […]

بازار؛ گروه آب و انرژی: مجتبی اکبری رئیس مرکز بین المللی و هماهنگی دیپلماسی وزارت نیرو در نشست خبری بهره برداری از پروژه چندمنظوره “اوماویا” در سریلانکا گفت: اردیبهشت امسال اتفاقات خوبی در حوزه دیپلماسی رخ خواهد داد. وزارت نیرو و به زودی خبر آن اعلام خواهد شد. اوماویه با حضور مقامات ارشد ایران و سریلانکا به طور رسمی افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه شرکت فراب در سریلانکا از چند سال گذشته پروژه بزرگ چندمنظوره اوماویا را آغاز کرده است، ادامه داد: پروژه سد و نیروگاه اوماویا یکی از بزرگترین پروژه های سریلانکا است و 400 مهندس ایرانی در زمینه صادرات … خدمات فنی و مهندسی ایرانیان در این پروژه فعال بوده است.

اکبری یادآور شد: همچنین سال ها پیش یک شرکت ملی سریلانکا پروژه برق رسانی به 1000 روستا را با تلاش متخصصان ایرانی انجام داد. نکته مهم این است که روستاهای این کشور پراکنده هستند و به سختی و با پیچیدگی با فرآیند برق رسانی روبرو هستند، اما شرکت فراب با تکیه بر توان مهندسان ایرانی در زمینه سدسازی، ساخت نیروگاه و برق رسانی را بسیار انجام داد. موفقیت آمیز. در این رابطه.

رئیس مرکز بین‌المللی و هماهنگی دیپلماسی وزارت نیرو در ادامه نظر مثبت و مساعد رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر سری‌لانکا را درباره فعالیت‌های مهندسان ایرانی برای پیشبرد پروژه‌های مهم در صنعت آب و برق مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در این راستا، به‌عنوان رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر سری‌لانکا تلاش می‌شود. اعتبار برای پیشرفت پروژه Umaawiya 500 میلیون دلار است که توسط دولت سریلانکا تامین می شود.

اکبری همچنین تصریح کرد: در شمال عراق نیز شرکت فراب پروژه دیگری در دست اجرا دارد که طی ماه های آینده افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت آب و برق ایران به بیش از 18 کشور جهان انجام می شود، افزود: راهبرد دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه در حوزه اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است. دیپلماسی در 4 یا 5 سال آینده کشور بیش از 5 میلیارد دلار ارز وارد خواهد کرد.

رئیس مرکز بین المللی و هماهنگی دیپلماسی وزارت نیرو همچنین از پیشرفت پروژه ای با همکاری پژوهشگاه نیرو و شرکت های منطقه ای در زمینه ساخت و فروش تجهیزات صنعت آب و برق خبر داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=241078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.