افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

آنها درخواست کوبا برای استفاده از کشتی های ایرانی را می پذیرند

  • کد خبر : 245127
آنها درخواست کوبا برای استفاده از کشتی های ایرانی را می پذیرند

به گزارش رکنا، مهرداد بذرپاش در دیدار با ادواردو رودریگز داویلا، وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا، با اشاره به توافق دو کشور در حوزه دریایی و هوایی، اظهار داشت: طرف کوبایی در حوزه حمل و نقل ریلی با یک شرکت ایرانی در زمینه خرید قطعات یدکی و تعمیرات واگن قرارداد امضا کرده است. وی […]

به گزارش رکنا، مهرداد بذرپاش در دیدار با ادواردو رودریگز داویلا، وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا، با اشاره به توافق دو کشور در حوزه دریایی و هوایی، اظهار داشت: طرف کوبایی در حوزه حمل و نقل ریلی با یک شرکت ایرانی در زمینه خرید قطعات یدکی و تعمیرات واگن قرارداد امضا کرده است.

وی با اشاره به درخواست وزیر حمل و نقل کوبا ادامه داد: طرف کوبایی درخواست استفاده از ظرفیت بنادر و شناورهای جمهوری اسلامی ایران برای صادرات محصولات و جابجایی بار را داشت که مورد موافقت قرار گرفت.

وی از برادری دو بندر مهم ایران و کوبا برای بهره مندی فعالان اقتصادی و شرکت های حمل و نقل دریایی کوبا از امکانات بندری کشورمان خبر داد و با اشاره به درخواست وزیر حمل و نقل کوبا برای استفاده از ظرفیت مهندسی ایران در حوزه وی افزود: الزامات در این خصوص از طریق سفارت کوبا در تهران به وزارت راه و شهرسازی منتقل می شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در ابتدای خردادماه مستقر در هاوانا، گفت: مجموعه توافقات انجام شده در این نشست مقدماتی برای تصاحب عمده است. تصمیمات در جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور که وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران مسئول آن است.

بازرپاش در این دیدار ظرفیت حمل و نقل دریایی دو کشور از طریق دریا و اقیانوس را مهم و فرصتی بسیار مساعد در زمینه انتقال کالاهای کوبایی به مقاصد شمالی از طریق بنادر ایران دانست.

وی با اشاره به توانایی شرکت های ایرانی در ارائه خدمات فنی و مهندسی در زمینه ساخت و ساز مسکن، زیرساخت های راه و ریلی، گفت: با توجه به اینکه مجموعه اقدامات زیربنایی در وزارتخانه دیگری در کوبا در حال پیگیری است، مقرر شد. شرکت های ایرانی از طریق سفارت در کوبا به وزارتخانه معرفی و از آنها دعوت به همکاری می شود. کوبا در ذهن مردم ایران نماد مقاومت در برابر امپریالیسم و ​​قابل احترام است و باید به آن کمک کرد.

ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا نیز هدف از این دیدار را پیگیری توافقات و تفاهمات انجام شده بین دو کشور در گذشته و برنامه ریزی پروژه های جدید عنوان کرد و گفت: توافقات صورت گرفته در گذشته با جدیت پیگیری خواهد شد تا به بهترین شکل ممکن اجرا شوند.

تسنیم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=245127

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.