افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

آنها بینندگان اندک خود را راضی کرده اند.

  • کد خبر : 403540
آنها بینندگان اندک خود را راضی کرده اند.

خبرگزاری «حوزه» به نقل از یک تهیه کننده سینما و تلویزیون گفت: رسانه ملی به جایی رسیده است که مخاطبان معدودی را که به طور سنتی دنبال کننده صدا و سیما هستند راضی کرده است، در حالی که رسانه ملی برای مردم کشور ماست، اما نام فیلم ها و سریال های تولید شده در تلویزیون […]

خبرگزاری «حوزه» به نقل از یک تهیه کننده سینما و تلویزیون گفت: رسانه ملی به جایی رسیده است که مخاطبان معدودی را که به طور سنتی دنبال کننده صدا و سیما هستند راضی کرده است، در حالی که رسانه ملی برای مردم کشور ماست، اما نام فیلم ها و سریال های تولید شده در تلویزیون به هیچ وجه نتوانسته رضایت اکثریت جامعه را جلب کند، بنابراین مدیران این رسانه ها باید روش خود را تغییر دهند و توجه خود را به عموم مردم و سلیقه آنها اختصاص دهند.

آفتاب نیوز:

خبرگزاری «حوزه» به نقل از یک تهیه کننده سینما و تلویزیون گفت: در شرایطی که با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم مواجه هستیم، آثاری خلق می شود که درون مایه و کانون خانواده نیاز است و باید مورد حمایت قرار گیرد.

محسن جاهد تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با بیان اینکه ساخت فیلم های خانوادگی در شرایط فعلی باید در اولویت قرار گیرد، گفت: در شرایطی که با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم مواجه هستیم، ساخت آثاری در که موضوع و کانون خانواده نیازی بیش نیست. حمایت شده و باید مورد حمایت قرار گیرد، زیرا جامعه امروزی نیازمند ایجاد الگویی برای گسترش سبک زندگی بر اساس آموزه های اسلامی ایرانی در جامعه است.

وی افزود: متأسفانه به وضوح می بینیم که اصالت ایرانی اسلامی در برخی خانواده ها دیگر دیده نمی شود، زیرا الگوهای خوبی نداشتند. در شرایط فعلی خانواده ها دیگر نمی توانند فرزندان خود را به تنهایی تربیت کنند، بلکه باید در تربیت آنها کمک شود. مدرسه و دانشگاه می توانند در این زمینه گام های خوبی بردارند. انتظار می رود در کنار آموزش و پرورش و دانشگاه، نهادهای فرهنگی نیز ابزاری موثر در تربیت نسل جوان باشند.

این سینماگر ادامه داد: وقتی از ابزارهای فرهنگی و هنری صحبت می کنیم، سینما و تلویزیون مهم ترین قسمت های عرصه فرهنگ و هنر را به خود اختصاص می دهد، زیرا مخاطبان این حوزه بسیار گسترده هستند و تأثیرات زیادی از سینما و تلویزیون می گیرند اما آنچه امروز در اکران سینماها می بینیم چندان با فرهنگ ایرانی اسلامی سازگار نیست، البته منکر کار باکیفیت در این زمینه نیستم اما جز استثنا نمی توان کاری کرد.

وی در خصوص عملکرد تلویزیون اینگونه توضیح داد: رسانه ملی به جایی رسیده است که مخاطبان معدودی را که به طور سنتی دنبال صدا و سیما هستند راضی کرده است در حالی که رسانه ملی برای مردم کشور ماست که امروزه به سینما و سینما معروف است. سریال های تولید شده در تلویزیون به هیچ وجه نتوانسته رضایت اکثریت جامعه را جلب کند، بنابراین متولیان این رسانه باید روش خود را تغییر دهند و توجه خود را به عموم مردم و سلیقه آن معطوف کنند.

وی در پایان این گفتگو تاکید کرد: این روزها سکوها از محبوبیت نسبی در بین مردم برخوردار بوده است. فکر نمی‌کنم این ربطی به کیفیت آن تولیدات داشته باشد، اما به نظرم سریال‌های شبکه تلویزیونی داخلی ربطی دارند. به دلیل نبود تولیدات باکیفیت در تلویزیون با استقبال خوبی مواجه شده اند یا نه، نه تنها کیفیت چندان چشمگیری ندارند، بلکه گاهی آثارشان با فرهنگ خانواده ایرانی در تضاد است. از این نظر باید تامل لازم برای جلوگیری از صدمات انجام شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.