افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

آموزش ارتش بلاروس توسط گروه واگنر – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 27762
آموزش ارتش بلاروس توسط گروه واگنر – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اعضای این گروه شبه نظامی واگنر آنها قرار است به سربازان ارتش بلاروس آموزش نظامی بدهند. منابع مرتبط واگنر گفته شده این آموزش نظامی در منطقه پادگانی در جنوب شرقی پایتخت بلاروس برگزار می شود. گفته شده است که برخی از اعضا واگنر آنها از روز سه […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اعضای این گروه شبه نظامی واگنر آنها قرار است به سربازان ارتش بلاروس آموزش نظامی بدهند.

منابع مرتبط واگنر گفته شده این آموزش نظامی در منطقه پادگانی در جنوب شرقی پایتخت بلاروس برگزار می شود.

گفته شده است که برخی از اعضا واگنر آنها از روز سه شنبه برای کلید زدن این پروژه در بلاروس هستند.

در همین حال، رابرت آبرامزژنرال بازنشسته ارتش ایالات متحده ادعا کرده است که یوگنی پریگوژینافرمانده گروه واگنر که در یک شورش کوتاه مدت و ناموفق علیه مسکو اقدام کرده بود، احتمالا مرده یا زندانی است!

آبرامز که پیش از بازنشستگی به عنوان فرمانده نظامی آمریکا در کره جنوبی خدمت می کرد، تصریح کرد: ارزیابی شخصی من این است که به آن شک دارم. پریگوژینا دوباره در پر کردن برای دیده شدن به طور کلی فکر می کنم او مخفی است یا در زندان است یا مشکلش به طریق دیگری حل شده است، اما شک دارم که دوباره او را ببینیم.

رئیس جمهور روسیه در پاسخ به این سوال که آیا میلیاردر روسی پس از شورش علیه ولادیمیر پوتین زنده است، اظهار داشت: من شخصاً چنین فکر نمی کنم و اگر او زنده است در جای دیگری در زندان است.

ژنرال بازنشسته آمریکا نیز درباره تاکید دیمیتری صحبت کرد pskovسخنگوی کرملین از برگزاری نشستی بین پریگوژینا و پوتین پس از شورش واگنرابراز تردید کرد و اظهار داشت: اگر مدرک واقعی از دیدار پوتین و پریگوژینا ببینیم حتما تعجب می کنم و باور می کنم که این دیدار صورت نگرفته و صحنه سازی شده است!

pskov دوشنبه این هفته تائیدیه 35 نفر از جمله پوتین پریگوژینا به جلسه دعوت شد و این جلسه سه ساعت به طول انجامید. وی همچنین به صراحت گفت که پوتین در این نشست ارزیابی خود را از اقدامات انجام داده است واگنر در طول جنگ اوکراین و تصرف شهر استراتژیک باخموت و همچنین رویدادهای 24 ژوئن (روز شورش واگنر) برای مهمانان جلسه توضیح داده است.

پریگوژینا 62 سال در دوره ای که فرمانده واگنر علناً مسئول مقامات ارشد نظامی روسیه بود سرگئی شویگووزیر دفاع این کشور به دلیل نحوه مدیریت جنگ در اوکراین به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. موضع او در برابر مقامات جنگ مسکو در نهایت به شورش او و گروه منجر شد. واگنر و تصرف کوتاه مدت شهر روستوف رهبری.

اما اندکی پس از اینکه او و افرادش به سمت مسکو حرکت کردند، اسکندر لوکاشنکورئیس جمهور بلاروس بلافاصله میانجیگری کرد و پریگوژینا به افرادش دستور داد عقب نشینی کنند. با توجه توافق کرملین و پریگوژینااو از اتهامات خیانت تبرئه شد و به بلاروس تبعید شد. با این حال، لوکاشنکو هفته پیش گفت که فرمانده واگنر به روسیه بازگشته است.

با توجه داده ها یک وب سایت ردیابی پرواز، یکی از یک جت خصوصی است پریگوژینا پس از شورش نافرجام، او چندین بار در مسیر بلاروس-روسیه سفر کرد. گفته می شود که او هفته گذشته در دفتر سرویس امنیت فدرال روسیه در سن پترزبورگ دیده شده است.

علاوه بر این، مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا، اخیراً ادعا کرد که شورش ناموفق بوده است. پریگوژینا، خشم روسیه را برانگیخته است. وی اظهار داشت: من زنده ماندن شما را تضمین نمی کنم. به طور مشخص پریگوژینا او شانس داشت. اگر می خواهید علیه پادشاه شورش کنید، این کار را با یک تفنگ پلاستیکی انجام ندهید. انجام داد و شکست خورد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=27762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.