افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
1

آمریکا و انگلیس بار دیگر مناطقی از یمن را بمباران کردند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 185408
آمریکا و انگلیس بار دیگر مناطقی از یمن را بمباران کردند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، جنگنده های آمریکایی و انگلیسی چندین منطقه در صنعا و اطراف آن را مورد حمله قرار دادند. منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در صنعا پایتخت یمن خبر دادند و خبرنگار الجزیره از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در صنعا، پایتخت یمن همزمان با فرار […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، جنگنده های آمریکایی و انگلیسی چندین منطقه در صنعا و اطراف آن را مورد حمله قرار دادند.

منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در صنعا پایتخت یمن خبر دادند و خبرنگار الجزیره از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در صنعا، پایتخت یمن همزمان با فرار یمن خبر داد. رزمندگان هواپیماها

یک مقام آمریکایی در مصاحبه با الجزیره گفت: نیروهای آمریکا، انگلیس و سایر متحدان حملاتی را در یمن انجام دادند.

این مقام آمریکایی همچنین افزود: حملات در یمن مواضع نیروهای انصارالله و سکوهای موشکی، پهپادها و انبارهای تسلیحاتی را هدف قرار دادند. به گزارش المیادین، متجاوزان آمریکایی-انگلیسی در منطقه الجند

آنها همچنین به استان تعز در جنوب غربی یمن حمله کردند. صنعا پایتخت یمن و اهدافی در استان های تعز، البیضاء و حجه نیز از دیگر مناطقی بود که در یمن توسط جنگنده های آمریکایی-انگلیسی بمباران شد.

یک مقام نظامی آمریکا نیز به الجزیره گفت: حملات آمریکا و انگلیس به یمن ترکیبی از حملات هوایی و موشکی است.

این مقام آمریکایی افزود: حملات علیه یمنی ها توسط نیروهای آمریکایی و انگلیسی و با پشتیبانی غیر عملیاتی سایر کشورها انجام شد.

ساعاتی پیش یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که کشتی باری نظامی آمریکا «اوشن گاز» با موشک های مناسب در خلیج عدن مورد حمله نیروی دریایی ارتش یمن قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: واکنش به تجاوزات آمریکا و انگلیس اجتناب ناپذیر است و هرگونه تجاوز جدید بی پاسخ و مجازات نخواهد ماند.

سریع ادامه داد: بر تداوم جلوگیری از حرکت کشتی ها یا کشتی های اسرائیلی عازم بنادر فلسطین اشغالی تاکید می کنیم و این اقدام تا پایان حمله به غزه و محاصره این تنگه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ما در چارچوب حق دفاع از یمن به اقدامات دفاعی و تهاجمی خود ادامه خواهیم داد و به حمایت از فلسطین ادامه خواهیم داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: پاسخ به هرگونه حمله آمریکا یا انگلیس به کشورمان ادامه خواهد داشت و این اقدام با هدف قرار دادن تمامی منابع تهدید در دریای سرخ و دریای عرب انجام خواهد شد.

پیش از این «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله و رئیس تیم مذاکره کننده صنعا تاکید کرده بود که یمن اجازه نخواهد داد حاکمیت این کشور نقض شود. به گفته عبدالسلام، یمن بیکار نخواهد نشست و در برابر هر تجاوزی که در معرض آن قرار گیرد، تدابیری اتخاذ خواهد کرد.

این مقام ارشد انصارالله افزود: یمن در حمایت از مردم غزه و فلسطین به کشتی های اسرائیلی عازم بنادر اشغالی برای توقف حملات به غزه حمله خواهد کرد.

سخنگوی انصارالله همچنین از همه کشورها خواست قربانی فریب آمریکا نشوند و تاکید کرد که واشنگتن نباید از مسئولیت خود برای توقف حمله به غزه شانه خالی کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=185408

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.